Anoppi piikittelee kun en viihdy mustikassa
Kykkiköön siellä, minä en ole hyttysten syötävänä enkä likaa käsiäni. En edes pidä mustikasta.
Kommentit (50)
Minä tykkään mustikoista, tykkäisin jos anoppi niitä tänne kantaisi. Ei kyllä kanna ja poimii varmaan lähinnä piirakkaan. Itse poimin iltapuuroon lenkin varrelta. Ostelen sitten kaupasta loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan se ja sama, poimiiko miniä mustikoita vai ei. Minä poimin, mutta en lahjoittele muille. Olen kesäviikonloput joka tapauksessa metsässä joko istuttamassa, raivaamassa tai marjassa, joten turha miniän itkeä, että parisuhde menee pilalle, kun lapsilla ei ole hoitajaa. Se on ihan samanlainen valinta kuin se, että ei mene mustikkaan tai menee, sen valitsee itse ja kantaa vastuunsa itse.
Toki toivon, että ei joulua ennen lähettele viestejä, että karpaloita tarvitaan hyytelöä varten. Mitä minä sillä tiedolla teen, vaikka pakastimessa siinä vaiheessa pari litraa niitäkin marjoja on.
Parempi, ettei miniä tunge mukaan marjaan, ei sitä viitsisi aikuisen ihmisen perään katsoa ja huolehtia, että laita sitä hyttysmyrkkyä ja joku päähine ja peitä käsivarret eikä bikineissä ehkä kannata suolle lähteä.
Palveluntarve kartoitus voidaan tehdä 75- vuotiaana, mutta viranomainen voi olla eri mieltä palveluntarpeestasi kuin sinä. Ja jos saat palvelua niin kodinhoitajamaksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa, he antavat lääkkeet ja auttavat pukemisessa. Kodinsiivous maksaa, se ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä. Ateria palvelu tuo lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos ja muut ruoat voit tilata kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.
Harmi, että miniä on vasta 55v, ei saada sitä millään hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään mustikoista, tykkäisin jos anoppi niitä tänne kantaisi. Ei kyllä kanna ja poimii varmaan lähinnä piirakkaan. Itse poimin iltapuuroon lenkin varrelta. Ostelen sitten kaupasta loput.
Miksi et itse poimi tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu että nuoret ei kerää eikä syö mustikoita mutta vanhat kerää ja syö?
Marjojen kerääminen ei ole kivaa. Ei haluta nähdä minkään eteen vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä se johtuu että nuoret ei kerää eikä syö mustikoita mutta vanhat kerää ja syö?
Kyllä jotkut nuoretkin kerää, meille nuorempi miniä ja poika kerää mustikat ja puolukat, vanhempi miniä ja poika kerää sienet, vaihdossa molemmat parit saa meiltä mansikat, vadelmat, omenat, herukat, perunat ja talvemmalla hirvenlihaa. Molemmat parit keräävät myös myyntiin marjoja ja sieniä. Maaseudulla asutaan, niin täällä se on ihan normaalia, että kerätään marjoja, nuoretkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin jokavuotinen vuohotus marjoista anopilla. En jaksa kökkiä poimimassa. Sitten kantaa väkisin niitä meille, vaikka ei ole entisiäkään syöty.
Et jaksa poimia etkä jaksa edes pakastimesta ottaa ja tehdä niistä jotain. Olet laiska.
Miksi mies ei tee näitä, kun äitinsä niitä kantaa?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan se ja sama, poimiiko miniä mustikoita vai ei. Minä poimin, mutta en lahjoittele muille. Olen kesäviikonloput joka tapauksessa metsässä joko istuttamassa, raivaamassa tai marjassa, joten turha miniän itkeä, että parisuhde menee pilalle, kun lapsilla ei ole hoitajaa. Se on ihan samanlainen valinta kuin se, että ei mene mustikkaan tai menee, sen valitsee itse ja kantaa vastuunsa itse.
Toki toivon, että ei joulua ennen lähettele viestejä, että karpaloita tarvitaan hyytelöä varten. Mitä minä sillä tiedolla teen, vaikka pakastimessa siinä vaiheessa pari litraa niitäkin marjoja on.
Parempi, ettei miniä tunge mukaan marjaan, ei sitä viitsisi aikuisen ihmisen perään katsoa ja huolehtia, että laita sitä hyttysmyrkkyä ja joku päähine ja peitä käsivarret eikä bikineissä ehkä kannata suolle lähteä.
Noin ahkera ja periaatteellinen marjastaja on varmasti kasvattanut yhtä pätevän marja-ihmisen omasta lapsestaan. Joten ehkä se on miniän pakko olla kotona lapsen kanssa, kun poikasi on koko marjakauden marjastamassa yötä päivää.
Onko sama kokemus kun kävitte puolukassa?
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan mustikoita, mutta inhoan niiden poimimista juurikin noiden hyttysten takia.
Totta munassa ne hyttyset syö jos hoomoilasena astelee sinne metsään ilman suojavarusteita.
Onhan siellä pirun ahdasta. Kaks mummo lähti mustikkaan mutta toinen ei mahtunut.