Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi piikittelee kun en viihdy mustikassa

Vierailija
30.07.2022 |

Kykkiköön siellä, minä en ole hyttysten syötävänä enkä likaa käsiäni. En edes pidä mustikasta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palveluun tottuneen lumihiutaleet ei kestä luontoa, toisaalta aika söpöä kun samaan aikaa vaaditaan luonnonsuojelua

Vierailija
22/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikittele takaisin.

Anopille pitää näyttää paikkansa alusta alkaen.

Jos viesti ei mene perille älä tuhlaa elämääsi mokoman möllykän kanssa.

Kokemuksesta sanon että anopin ilkeys (ja tyhmyys) ei katoa. Ts. se on kehityskelvoton.

Sitten naiset loukkaantuvat jos miehet sanovat että naiset ei tule keskenään toimeen....

Tai no kyllähän sen tietää mitä tapahtuu kun kaksi vaatii oman tahdon toteutusta ja kumpikaan ei suostu toisen tahtoa toteuttamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota neula ja pistä häntä silmien väliin!

Aasinhäntä?

Vierailija
24/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä se johtuu että nuoret ei kerää eikä syö mustikoita mutta vanhat kerää ja syö?

Ollaan kolmikymppisiä ja kerätään ja syödään mustikoita. Viime talvenakin lähes 20l henkilö. Mustikka on super ruokaa. Ja mansikat ja puolukat päälle.

Ja pitää flunssan ja koronan poissa.

Miksi syödä hedelmiä, jotka tehotuotettu ja roudataan tuhansien kilometrien päästä.

Suomalainen mustikka on arvostettu Kiinassa ja sitä siellä myydään apteekissä, super tuotteena, jopa käytetään esim. syövän hoidossa, jos vain siihen on varaa. Tosin myös Suomessa esim. yliopistollisissa sairaaloissa suositellaan mustikan syöntiä syöpäpotilaille.

Vierailija
25/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mökin liepeillä ihan kauheasti mustikoita. Olen itsekin ollut huono marjastaja, viime kesänä sain poimittua ensimmäistä kertaa elämässäni kokonaisen litran ja kauan siihen menikin! Nyt olen yrittänyt opetella poimurin käyttöä ja se on nopeuttanut hommaa huomattavasti. Menen poimimaan hetken mielijohteesta ja poimin sen aikaa, kunnes hyttyset löytävät minut ja/tai kyllästyn. Tämä tarkoittaa ehkä 10-15min kerrallaan, vaikka en ole kellosta aikaa katsonut. Riittää siihen että saan reilun litran kasaan ja sitten siirryn sisätiloihin puhdistamaan niitä mustikoita. Tavoitteena ei ole saada poimittua ämpärikaupalla ja pakastaa, vaan sen verran kun huvittaa. Syödään niitä tuoreeltaan jogurtin kanssa tai paljaaltaan ja tehdään mustikkapiirakkaa. 

Tuo poimurilla poimittujen marjojen puhdistus on ihan oma hommansa. Mutta sen voi tehdä sentään sisätiloissa ja vaikka Netflixiä katsellen. Ehkä ap voisi tarjoutua osallistumaan ainakin siihen hommaan, jos ei tykkää olla hyttysten syötävänä?

Minusta ei ikinä olisi sellaiseen, että lähtisin verenmaku suussa poimimaan mustikoita koko päiväksi. Tuntuu ihan luksukselta, että voi pienellä kynnyksellä lähteä poimimaan ja tulla takaisin, kun ei enää nappaa. Mökin pihapiirissä on enemmän mustikoita kuin pystyisin ikinä poimimaan.

Vierailija
26/50 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan se ja sama, poimiiko miniä mustikoita vai ei. Minä poimin, mutta en lahjoittele muille. Olen kesäviikonloput joka tapauksessa metsässä joko istuttamassa, raivaamassa tai marjassa, joten turha miniän itkeä, että parisuhde menee pilalle, kun lapsilla ei ole hoitajaa. Se on ihan samanlainen valinta kuin se, että ei mene mustikkaan tai menee, sen valitsee itse ja kantaa vastuunsa itse.

Toki toivon, että ei joulua ennen lähettele viestejä, että karpaloita tarvitaan hyytelöä varten. Mitä minä sillä tiedolla teen, vaikka pakastimessa siinä vaiheessa pari litraa niitäkin marjoja on.

Parempi, ettei miniä tunge mukaan marjaan, ei sitä viitsisi aikuisen ihmisen perään katsoa ja huolehtia, että laita sitä hyttysmyrkkyä ja joku päähine ja peitä käsivarret eikä bikineissä ehkä kannata suolle lähteä.

27/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42425 kirjoitti:

Voit teeskennellä että olisit muka poimimassa marjoja ja tietysti olet sellaisessa paikassa missä marjoja ei hirveesti oo eikä ole näköyhteyttä anoppiisi.

Illan päätyttyä anopille vittuilet että minkäs teen kun veit mut karulle paikalle.

Ja vedät tän episodin aina kun se yrittää saada sut metsälle 🙈

En ymmärrä. Miks edes pitää lähteä minnekään mustikkaan, jos ei haluu kerätä niitä? Aikuinen ihminen voi päättää itsestään.

Joo, et selvästikään ymmärrä näitä pelitaktiikoita. Et näytä ymmärtävän edes sitä, että "aikuinen ihminen voi päättää itse ja mennä virran mukana" ja seuraavalla kerralla, kun aihe samasta reissusta nousee esiin niin voit sanoa ei kiitos, koska ekat kokemukset olivat niin huonoja. Näin voi varmistaa, että ihmissuhteet säilyvät ja elämä hymyilee. 

Tuolla asenteellasi et tule pärjäämään kovin hyvin näissä töissä, joissa vaaditaan yhteistyöhalua. Mutta juu sun elämä, you decide.

Vierailija
28/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske mustikan viihtyä anopissa. 😄

Vierailija
29/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna: miten "piikittelee"? Koko muotoilu on epäilyttävä. Ehkä vain kuvittelet vainoharhaisissa aivoissasi, että anoppi "piikittelee", jos anoppi kysyy: "Et oo sitten mustikassa käyny?"

Eli voisiko saada lainauksen siitä anopin piikittelevästä puheenvuorosta, niin ei olla sinun tulkinnan varassa pelkästään?

Vierailija
30/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42425 kirjoitti:

Voit teeskennellä että olisit muka poimimassa marjoja ja tietysti olet sellaisessa paikassa missä marjoja ei hirveesti oo eikä ole näköyhteyttä anoppiisi.

Illan päätyttyä anopille vittuilet että minkäs teen kun veit mut karulle paikalle.

Ja vedät tän episodin aina kun se yrittää saada sut metsälle 🙈

Olin kaverin kanssa vadelmia poimimassa jossain ryteikössä joku vuosi sit.

Oli niin kova kiroilu ja huokailu ja valitus, että ei ole pyytänyt sen jälkeen 😂

Vierailija
31/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee mansikkaan

Vierailija
32/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on kotona etkä halua tartuttaa sitä karhuihin.

Vierailija
33/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat heti alusta lähtien selväksi! Ei minkäänlaista kommentointia tai piikittelyä toisten elämäntavoista ja valinnoista. Muuten sitä muka hyväähyvyyttään sanottuja vittuiluja saa kuunnella lopunikäänsä. Eikä pelkästään anopeilta, vaan jos kenen sylkykupiksi ryhtyy niin siinähän sitten on.

Meillä oli noin ja välit meni poikki. Ei olla moneen vuoteen käyty siellä enää lasten kanssa.

Vierailija
34/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Likaa käsiäni" tiedätkö ap, että lian saa pois käsistä ihan vedellä ja saippualla. Koska sinulla on viimeksi ollut työstä likaiset kädet?

Vierailija
35/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan se ja sama, poimiiko miniä mustikoita vai ei. Minä poimin, mutta en lahjoittele muille. Olen kesäviikonloput joka tapauksessa metsässä joko istuttamassa, raivaamassa tai marjassa, joten turha miniän itkeä, että parisuhde menee pilalle, kun lapsilla ei ole hoitajaa. Se on ihan samanlainen valinta kuin se, että ei mene mustikkaan tai menee, sen valitsee itse ja kantaa vastuunsa itse.

Toki toivon, että ei joulua ennen lähettele viestejä, että karpaloita tarvitaan hyytelöä varten. Mitä minä sillä tiedolla teen, vaikka pakastimessa siinä vaiheessa pari litraa niitäkin marjoja on.

Parempi, ettei miniä tunge mukaan marjaan, ei sitä viitsisi aikuisen ihmisen perään katsoa ja huolehtia, että laita sitä hyttysmyrkkyä ja joku päähine ja peitä käsivarret eikä bikineissä ehkä kannata suolle lähteä.

Palveluntarve kartoitus voidaan tehdä 75- vuotiaana, mutta viranomainen voi olla eri mieltä palveluntarpeestasi kuin sinä. Ja jos saat palvelua niin kodinhoitajamaksut menevät eläkkeen suuruuden mukaan noin 400 - 1000 euroa kuukaudessa, he antavat lääkkeet ja auttavat pukemisessa. Kodinsiivous maksaa, se ostetaan yksityiseltä siivousyritykseltä. Ateria palvelu tuo lämpimän ruoan, maksaa noin 7,50 annos ja muut ruoat voit tilata kaupasta, kauppa ottaa kotiinkuljetusmaksun.

Vierailija
36/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin jokavuotinen vuohotus marjoista anopilla. En jaksa kökkiä poimimassa. Sitten kantaa väkisin niitä meille, vaikka ei ole entisiäkään syöty.

Et jaksa poimia etkä jaksa edes pakastimesta ottaa ja tehdä niistä jotain. Olet laiska.

Vierailija
37/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajat heti alusta lähtien selväksi! Ei minkäänlaista kommentointia tai piikittelyä toisten elämäntavoista ja valinnoista. Muuten sitä muka hyväähyvyyttään sanottuja vittuiluja saa kuunnella lopunikäänsä. Eikä pelkästään anopeilta, vaan jos kenen sylkykupiksi ryhtyy niin siinähän sitten on.

Aivan samaa mieltä! " Ei minkäänlaista kommentointia tai piikittelyä toisten elämäntavoista ja valinnoista"  Miniöiltäkään!

Vierailija
38/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi täällä on hulluja. Hulluja pehvaansa levittäviä vauvapalstamammoja. Normaalit ihmiset on muualla ja tekee asioita. Minäkin, kunhan saan kipsin pois koivestani. Ja nytkin taidan ruveta lukemaan P. D. Jamesia. Soromnoo, mädätkää sohvannurkkaanne.

Vierailija
39/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piikittele takaisin.

Anopille pitää näyttää paikkansa alusta alkaen.

Jos viesti ei mene perille älä tuhlaa elämääsi mokoman möllykän kanssa.

Kokemuksesta sanon että anopin ilkeys (ja tyhmyys) ei katoa. Ts. se on kehityskelvoton.

Säälin sinua. Sinähän se vasta ilkeä oletkin. Tuhlaat elämääsi täällä haukkuen anoppeja, etkä itse kehity mihinkään suuntaan. Riidankylväjänä tyhmyyttäsi täällä osoitat. Yrittäisit edes joskus olla hieman positiivisempi.

Vierailija
40/50 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään viihdy, mustikassa on liian ahdasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä