Jos haluaa aina vain tilata ruoat kotiinkuljetuksella mukavuussyistä, onko siinä jotain vikaa?
Tuttuni aikuinen tytär, joka asuu omillaan, tilaa nykyään ruoat lähes aina kotiinkuljetuksella, koska se on helpompaa ja mukavampaa. Hänellä on työpaikka ja riittävästi rahaa siihen. Tuttuni eli tytön äiti, on huolissaan tästä ja yrittää saada tytärtään käymään normaalisti ruokakaupassa. On epäselvää mikä häntä huolestuttaa, ehkä laiskistuminen ja erakoituminen (tytär on epäsosiaalisessa työssäkin). Äiti itse sanoo vain "eihän tilaamisesta saa tulla tapa".
Mielestäni kotiinkuljetuksessa ei ole mitään vikaa. Käyttäisin sitä itsekin jos olisi mahdollista. Onko tässä jotain mitä en ymmärrä?
Kommentit (26)
Varmaan tuo erakoituminen huolestuttaa. Kaupassa näkee usein tuttuja ja voi vaihtaa kuulumisia. Äitiä huolestuttaa, että kohta tytär ei poistu kotoaan lainkaan. Osa on sairastunut psykoosiin ja erakoituminen on ollut yksi oire.
Minulla se ei ole pelkästään mukavuuskysymys vaan käytännön helpotus. Tosin en tilaa jatkuvasti vaan toisinaan.
Mä käytän. Kuljetus 10€, bensat 6€, ei edes taloudellisesti saati ajankäytön suhteen 1,5h) järkevää mennä omalla autolla.
Kesälomalla kerran kävin cittarissa. Oli kyllä näppituntuma kadonnut koko hommaan ja pyörin ihmettelemässä vaikka kuinka kauan enkä silti löytänyt listalta kaikkea. Oli kyllä kauppakin remontoitu uusiksi.
Käytän mielelläni verkkokauppaa ja kotiinkuljetusta. Oman mukavuuden lisäksi työllistän keräilijän ja kuljettajan.
Ettekö halua itse valita tuotteita? Moni on erakoitunut ja sairastunut henkisesti korona-aikana. Osa linnoittautunut asuntoonsa.
Hullua äidin asenne. Varmaan vuosikymmeniä sitten hän olisi huolehtinut siitä jos tyttärellä olisi ollut pesukone ja imuri, kun pitäähän sitä omaa kotia pystyä itse pyörittämään.
Jos itsellä olisi varaa, tilaisin ruuat ravintoloista / palkkaisin yksityiskokin, tilaisin siivous- ja pesulapalvelun, tilaisin kauppakassipalvelun jne. Tekisin itse noita juttuja silloin, kun huvittaisi.
Tästä juttelin juuri siskoni kanssa. Kerroin, että mua ei kyllä enää kovin helposti saa kauppaan lähtemään.
Ei tartte jonottaa kassoilla, ei miettiä missä mikin on.
Olen myös säästänyt kuussa n 200e,kun tilaan ruoat kotiin.
No ei ole.
Joillekin on vaan käsittämätön ajatus että asiat voi tehdä itselleen mukavimmalla tavalla.
Me on tilattu viikon ruokaostokset kotiinkuljetuksella jo vuosia, miksi ihmeessä haaskata aikaa kaupassa käymiseen?
En halua olla rahvaan seassa kaupoissa.
Huipulla on yksinäistä ja niin se pitääkin olla!
Vierailija kirjoitti:
Ettekö halua itse valita tuotteita? Moni on erakoitunut ja sairastunut henkisesti korona-aikana. Osa linnoittautunut asuntoonsa.
Mikä onni mahtaa olla siinä tuotteitten puristelussa ja valkkaamisessa? Maitopurkki ja kahvipaketti on ihan yhtä hyvä ja laadukas, vaikka en itse niitä hypistelisikään, moni muu tuote samoin.
Vierailija kirjoitti:
Tästä juttelin juuri siskoni kanssa. Kerroin, että mua ei kyllä enää kovin helposti saa kauppaan lähtemään.
Paljonkohan säästäisit, jos itse valmistaisit ruokasi? Maailmanlopun touhua kuskata yksittäispakattuja ravintola-annoksia ympäri kaupunkia. Vielä kun tilaa Kiinasta yksittäispakatut nailonsukat ovelle ja siihen päälle sheebakissanruokaa. Ei tarvi ulkona käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonkohan säästäisit, jos itse valmistaisit ruokasi? Maailmanlopun touhua kuskata yksittäispakattuja ravintola-annoksia ympäri kaupunkia. Vielä kun tilaa Kiinasta yksittäispakatut nailonsukat ovelle ja siihen päälle sheebakissanruokaa. Ei tarvi ulkona käydä.
No tässä varmaan puhutaan ihan ruokakaupasta tilaamisesta eikä mistään jokapäiväisestä wolttailusta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuo erakoituminen huolestuttaa. Kaupassa näkee usein tuttuja ja voi vaihtaa kuulumisia. Äitiä huolestuttaa, että kohta tytär ei poistu kotoaan lainkaan. Osa on sairastunut psykoosiin ja erakoituminen on ollut yksi oire.
Ennen kuin tilauspalvelu oli mahdollista niin kävimme kaupassa monta kertaa viikossa. Kerran näimme siellä työkaverin, jonka olin juuri edellisenä päivänä nähnyt töissä. Muita kertoja en tuttuja muista kaupassa nähneeni, ehkä joskus joku moikattu käytävällä.
Moni liikuntarajoitteinen tilaa siitä yksinkertaisesta syystä että on hankalaa kantaa painavat kassit (pesuaineet, jauhot, isot wessapaperipaketit...) varsinkin jos on hissitön talo.
Cittarin tilaukseen voi lisäillä tilattavia pitkin viikkoa aina kun tulee mieleen. Omat vakiotilaukset on valmiina. Tilauksen tekeminen on iisiä ja nopeaa. Samat tarjoukset voimassa kuin myymälässäkin
Bensa maksaa nykyään paljon. Bussilippukin maksaa, usein tunnin siirto-oukeus ei riitä isoon kauppakierrokseen joten pitäisi ostaa paluumatkallekin oma lippu.
Cittarin kuormassa tulleet hedelmät ja vihannekset on aina hyvin valittu, ei kerääjät päästä lähtemään huonolaatuisia tomaatteja tai omenoita.
Jos jotain tuotetta ei ole kaupassa juuri silloin, usein soittavat että saako tuotteen korvata.
Ei tule tehtyä heräteostoksia!!!
Minä säästän hermoja ja aikaa tilaamalla viikon tavarat kerralla. On oma asiani siivoanko vai laiskottelen säästämälläni ajalla. Useimmiten laiskottelen 😊
Vierailija kirjoitti:
Käytän mielelläni verkkokauppaa ja kotiinkuljetusta. Oman mukavuuden lisäksi työllistän keräilijän ja kuljettajan.
Sama juttu mun kohdalla. Yksi ystävyyssuhde on katkolla koska ehdotin, että hän koronaan sairastuttuaan voisi kokeilla, mutta tuo on kuulemma lähinnä vanhuksille tarkoitettu palvelu. Tietää mun tilaavan suht säännöllisesti noin kerran kuussa ruoat ja juomat Prismasta. Autottomana keskitän tilauksiini painavammat tuotteet ja käyn kyllä kävellenkin kaupassa silloin kun on tarve.
Vierailija kirjoitti:
Moni liikuntarajoitteinen tilaa siitä yksinkertaisesta syystä että on hankalaa kantaa painavat kassit (pesuaineet, jauhot, isot wessapaperipaketit...) varsinkin jos on hissitön talo.
Cittarin tilaukseen voi lisäillä tilattavia pitkin viikkoa aina kun tulee mieleen. Omat vakiotilaukset on valmiina. Tilauksen tekeminen on iisiä ja nopeaa. Samat tarjoukset voimassa kuin myymälässäkin
Bensa maksaa nykyään paljon. Bussilippukin maksaa, usein tunnin siirto-oukeus ei riitä isoon kauppakierrokseen joten pitäisi ostaa paluumatkallekin oma lippu.
Cittarin kuormassa tulleet hedelmät ja vihannekset on aina hyvin valittu, ei kerääjät päästä lähtemään huonolaatuisia tomaatteja tai omenoita.
Jos jotain tuotetta ei ole kaupassa juuri silloin, usein soittavat että saako tuotteen korvata.
Ei tule tehtyä heräteostoksia!!!
Minä säästän hermoja ja aikaa tilaamalla viikon tavarat kerralla. On oma asiani siivoanko vai laiskottelen säästämälläni ajalla. Useimmiten laiskottelen 😊
Todennäköisesti masturboit. Se aiheuttaa sokeutumista. Eli ruoan tilaus lisää sokeutumista ja se on yhteiskunnalle taloudellisesti haitallista. Tilauspalvelut pitäisi kieltää lailla. Kansalaisaloitetta tekoon!
Tilaan pari kertaa viikossa rukatarvikkeita Wolt Marketista. Valikoima on hyvä ja vihannekset/hedelmät hyvälaatuisia. Tuotteet eivät juurikaan kalliimpia kuin muualla ja saapuvat hyvin pakattuina ovelleni 20-30 minuutissa.
Käytän ja ihan siksi koska se on helpompaa. Maksan mieluusti kympin tai kaksi viikossa siitä palvelusta, ettei tarvitse viettää pari tuntia kaupassa, kerätä tavaroita, raahata painavia kasseja kotiin, eikä tarvitse jonottaa.
Eikö tuo ole myös ekologisempaa, ettei kaikki pörrää omilla autollaan kauppaan ja kotiin, vaan yksi auto jakelee ruuat?
Säästän myös rahaa ja laihdun, kun ostan kaupassa käydessä aina jotain herkkuja heräte ostoksena. Nyt tulee perjantaisin kuorman mukana joku herkku ja muun viikon olen herkuttelematta, paitsi jos joudun käymään muuten kaupassa. Heräteostokset jää myös pois, isosta prismasta voi lähteä jotain kallista tarpeetontakin mukaan.