Jos haluaa aina vain tilata ruoat kotiinkuljetuksella mukavuussyistä, onko siinä jotain vikaa?
Tuttuni aikuinen tytär, joka asuu omillaan, tilaa nykyään ruoat lähes aina kotiinkuljetuksella, koska se on helpompaa ja mukavampaa. Hänellä on työpaikka ja riittävästi rahaa siihen. Tuttuni eli tytön äiti, on huolissaan tästä ja yrittää saada tytärtään käymään normaalisti ruokakaupassa. On epäselvää mikä häntä huolestuttaa, ehkä laiskistuminen ja erakoituminen (tytär on epäsosiaalisessa työssäkin). Äiti itse sanoo vain "eihän tilaamisesta saa tulla tapa".
Mielestäni kotiinkuljetuksessa ei ole mitään vikaa. Käyttäisin sitä itsekin jos olisi mahdollista. Onko tässä jotain mitä en ymmärrä?
Kommentit (26)
Ei siinä ole mitään vikaa mutta... joka kerta kun kuulen, että kerrostalonaapuri taas ottaa vastaan ruokatilauksen, se muistuttaa minua siitä, miten minulla EI ole varaa siihen. Tämä taitaa olla se kuuluisa sana "kateus".
Tilaan kahdeviikon välein. Pakasteet ovat erikseen pakattu. Heitän suoraan pakkaseen. Muut mitkä luulen ettivä kulu, kuten levät ym laitan heti pienempiin eriin. On ihana kun löytyy kotoa iso jäätelövalikoima ym. Arjen iloja.
Kyllä mäkin mielelläni tilaisin ruoat kotiinkuljetuksella, mutta asutaan niin korvessa, ettei tänne saakka kuljeteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni liikuntarajoitteinen tilaa siitä yksinkertaisesta syystä että on hankalaa kantaa painavat kassit (pesuaineet, jauhot, isot wessapaperipaketit...) varsinkin jos on hissitön talo.
Cittarin tilaukseen voi lisäillä tilattavia pitkin viikkoa aina kun tulee mieleen. Omat vakiotilaukset on valmiina. Tilauksen tekeminen on iisiä ja nopeaa. Samat tarjoukset voimassa kuin myymälässäkin
Bensa maksaa nykyään paljon. Bussilippukin maksaa, usein tunnin siirto-oukeus ei riitä isoon kauppakierrokseen joten pitäisi ostaa paluumatkallekin oma lippu.
Cittarin kuormassa tulleet hedelmät ja vihannekset on aina hyvin valittu, ei kerääjät päästä lähtemään huonolaatuisia tomaatteja tai omenoita.
Jos jotain tuotetta ei ole kaupassa juuri silloin, usein soittavat että saako tuotteen korvata.
Ei tule tehtyä heräteostoksia!!!
Minä säästän hermoja ja aikaa tilaamalla viikon tavarat kerralla. On oma asiani siivoanko vai laiskottelen säästämälläni ajalla. Useimmiten laiskottelen 😊
Todennäköisesti masturboit. Se aiheuttaa sokeutumista. Eli ruoan tilaus lisää sokeutumista ja se on yhteiskunnalle taloudellisesti haitallista.
Onneksi olen syntynyt sokeana, niin voin huoletta tilata Cittarista viikon ruoat. :) Ja vaikka käsi käy, en voi enää sokeammaksi tulla. :)
Mutta oikeasti: On mukavaa, että näkövammainen voi valita tuotteita ja lisätä niitä ostoskoriin kaikessa rauhassa. Aina ei ole avustajaa tai kaveria, joka ehtisi juuri tiettynä päivänä lähtemään kauppaan. Toki usein käyn kaupassa, mutta tämä tilaushomma on alkanut toimia yllättävän hyvin.
Fyysisessä kaupassa käyminen on satunnaisesti mukavaa siksi, että siellä on monenlaisia herkullisia tuoksuja, joista jopa Uuno Turhapuro saattaisi innostua, vaikka vaimo jättikin osso buccosta salvian pois ja naapurin labradorinnoutaja tuli kipeäksi, vaikkei edes suostunut syömään kyseistä ruokaa.
Käyttäisin jos olisi halvempaa. Esim. Saksassa kuljetus ei välttämättä maksa mitään ja tulee nopeammin. Lisäksi voi Saksassa voi myös tilata oluet ja viinit samalla.
Suomessahan on tapana tehdä kaikki asiat mahdollisimman hankalasti, raskaasti ja eniten vaivaa aiheuttavalla tavalla. Hyvänä esimerkkinä mattojen pesu juuriharjan ja mäntysaippuan kanssa mattojenpesupaikalla. Missään muualla kukaan ei tekisi näin, vaan matot viedään autolla pesulaan ja haetaan kuivina ja puhtaina sieltä takaisin.