Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos eläkeläinen ei jaksa enää itse siivota kotiaan ja ei halua kunnalta kotiapua, niin jääkö kodin siivoominen lasten harteille?

Vierailija
30.07.2022 |

Mitä tässä pitäisi tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnalta ktään siivousapuasaa. Ei ole saanut enää vuosikymmeniin.

Pitää tehdä palvelusopimus jonkun kanssa, yksityishenkilön tai firman.

Luulisin, että nykyään saa helposti jonkun tekemään pimeänä. 😉 Vaikka ulkomaalaisen. Eikös yhdellä nykyisellä eu-parlamentaarikollakin käynyt chileläinen siivooja, silleen verovapaasti. 🤭

Nykyään saa ekstravähennykset veroihin tuommoisesta kotiavusta, kun kodissa tapahtuvien "vanhuspalvelujen" verovähennysoikeutta nostettiin (kotitalousvähennys).

Vierailija
22/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Robotti imuroi ja pesee lattiat. Sitten voi pyyhkiä pölyt niistä pakoista mihin robotti ei pääse ja siivota vessan.

Peseekö robotti myös vessan? Puhdistaa mikron, uunin ja kahvinkeittimen? Pesee ikkunat ja verhot?

Jos vanhus kykenee käyttämään itse mikroa, uunia ja kahvinkeitintä, kykenee myös itse putsaamaan ne. Ikkunoita ei ole mikään pakko pestä eikä verhojakaan. 

Meillä robotista on tosi iso apu. Ikkunoita ei pestä joka viikko. Vanhus kykenee itse siivoamaan niitä pintoja mihin robotti ei pääse (tiskipöytä, pöydät, hyllyt, vessa , yms) . Ilman roboa ei pärjättäis .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en siivoa isäni asuntoa. Eläkööt sikolätissä, jos kaikki raha menee viinaan, mutta siivoojaan ei riitä. En ala ajella 300 km sen takia, että siivoan isäni sotkut.

Vierailija
24/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on tavallaan luksusta. Monet miehet eivät siivoa oikeastaan koskaan, jos sillä tarkoitetaan imurointia ja luuttuamista, pintojen pyyhkimistä.

Vain roskat viedään harvakseltaan pois, ja kasoja siirrellään.

Nuoret naiset eivät usein ole yhtään parempia: itseä pestään ja puunataan, mutta koti on sikolätti.

Mielenterveyshaasteista kärsivät ovat yhteiskunnan paarialuokkaa. Heitä ei auta kukaan arjen asioissa. Fyysisesti vammaiset saavat heittämällä oman avustajan, joka tekee heille kaiken, henkisen diagnoosin omaavat jätetään yksin jätteiden ja tiskivuorien keskelle.

Vierailija
25/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläinen? Äitini on eläkeläinen ja käy lenkillä, sienessä,marjassa, harrastuksissa....

Miten sinun äitisi liittyy tähän? 

Vierailija
26/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi ei ainakaan auta ketään. Sitä ei kiinnosta koska on itsekäs paska.

Vierailija
27/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aktuaalista vtua?

Jos ei aikuinen siivoa omaa asuntoaan niin sit ei siivoa. Jos syntyy huoli, että asunto on niin sotkuinen että se on vaarallinen, niin sit kerrotaan, että voi tilata siivoojan. Jos ei tilaa niin sit huoli-ilmoitus kuntaan.

Minä en vanhempieni tai kenenkään muunkaan eläkeläisen huushollia rupea siivoamaan.

Vierailija
28/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aktuaalista vtua?

Jos ei aikuinen siivoa omaa asuntoaan niin sit ei siivoa. Jos syntyy huoli, että asunto on niin sotkuinen että se on vaarallinen, niin sit kerrotaan, että voi tilata siivoojan. Jos ei tilaa niin sit huoli-ilmoitus kuntaan.

Minä en vanhempieni tai kenenkään muunkaan eläkeläisen huushollia rupea siivoamaan.

Mutta palstan Tradenomi kuvittelee, että nykyajan eläkeläiset on niin tyhmiä, että he luulee yhteiskunnan kustantavan heille ilmaisen siivouksen yms.

Mutta semmonen se Trade on. Hankala elää ilman aivoja.

Vierailija
29/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan se menee niin, että vanhuksen lasten täytyy jotenkin ympäripuhua tai puoliksi pakottaa vanhus suostumaan siihen, että tulee joku kodin ulkopuolinen siivooja. Nämä on hankalia juttuja, koska ihmisellä on itsemääräämisoikeus, mutta kuitenkin voidaan pitää myös heitteillejättönä jos ei kodista mitenkään huolehdita. 

Vierailija
30/30 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhus voi kieltäytyä siivouksesta myös siksi, että pelkää ulkopuolisen varastavan hänen (kuviteltuja) aarteitaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan