Maksaako potilaalle jotain jos lääkäri soittaa tuloksista (yliopistosairaala)?
Ei siis ole vastaanottoaikas ollenkaan, pelkkä soitto.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Soitot ei maksa potilaille mitään mutta kuntalasku menee.
Tämä on jo vanhempi aloitus, mutta kiinnostaa myös maksaako soitto. Sekä mikä on kuntamaksu?
Tietääkö kukaan?
Mulle ei o tullut laskua. Mikä juttu tää on?
Ei ole ainakaan minulle maksanut. Soittoajan varaaminen itse jonkin asian hoitamista kuten reseptin saamista varten on maksanut Jyväskylässä.
Liittyy varmaan siihen, kun Pirhan hyvinvointialue on ilmoittanut alkavansa laskuttaa puhelusta 30 euroa. Tuo ei voi olla laillista.
Mulle ei ole lääkäri soittanut koskaan mistään tuloksista vaan ne on käyty hoitajan kanssa läpi. (Ei tule laskua) Mutta jos tulosten takia on tullut jotain jatkotoimenpiteitä niin sitten on lääkärin soittoaika (maksullinen)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainakaan minulle maksanut. Soittoajan varaaminen itse jonkin asian hoitamista kuten reseptin saamista varten on maksanut Jyväskylässä.
Mistä löytyy nämä hinnat, ikävä juttu jos tulee lasku reseptin uusimisesta. Omat reseptini uusitaan terveyskeskuksessa, myös sairaalassa kirjoitetut.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole lääkäri soittanut koskaan mistään tuloksista vaan ne on käyty hoitajan kanssa läpi. (Ei tule laskua) Mutta jos tulosten takia on tullut jotain jatkotoimenpiteitä niin sitten on lääkärin soittoaika (maksullinen)
Missä päin näin on?
Olen etsinyt tietoa tuosta soiton maksullisuudesta. En löytänyt. Asun Pirhan alueella.
Pohjois-Karjalan hyvinvonitialueella lääkärin soitto maksaa 46€, mutta jatkossa myös hoitajan soitto maksaa ja se on 23€ /puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on lääkäri soittanut monta kertaa, eikä soittoaika ole maksullinen. Näin HUS Helsingissä.
En ota enää vastaan puheluita. Missään ei ole kerrottu tästä.
Vierailija kirjoitti:
Lue uutisia.
Siksi kysyin. En löydä hinnastoa
Tulee olemaan kultakaivos nämä maksulliset puhelut.
Viimeksi kun uusin reseptejä jouduin soittamaan 5 kertaa ennen kuin menivät oikein. Ei taida jatkossakaan olla suurta motivaatiota tehdä kerralla oikein, kun joka puhelusta voi laittaa laskun.
Vierailija kirjoitti:
En ota enää vastaan puheluita. Missään ei ole kerrottu tästä.
En vastaa minäkään. Lääkäri on useastikin soittanut eikä ole maksanut mitään. Mikäli alkaa maksamaan niin lopetan hoitosuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on lääkäri soittanut monta kertaa, eikä soittoaika ole maksullinen. Näin HUS Helsingissä.
Siellä kun ei uskalleta periä sitä perusmaksua koska vihreät suuttuu 👧🏻saatan!
Uutisankka? Ei löydy Pirhan hinnastosta.
Soitot ei maksa potilaille mitään mutta kuntalasku menee.