Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen muille näkymätön ja pelkkää ilmaa

Vierailija
29.07.2022 |

Kun olen ulkona, vaikka puutarhatöissä, käyn postilaatikolla, kaupassa tai mitä vaan, niin aina tervehdin kaikkia, sekä autolla, että jalan kulkevia. Hymyilen, olen ystävällinen. .
.Kaikki eivät katsokaan minuun päin, eivätkä kaikki edes tervehdi, puhumattakaan, että joku pysähtyisi juttelemaan, vaikka aloittaisin jotain.
Olen asunut tässä samassa paikassa 35 vuotta ja meno on ollut samanlaista koko sen ajan. En ole koskaan kelvannut mukaan mihinkään, minua ei kutsuta mihinkään, ensimmäiset 30 vuotta yritin käydä ja osallistua kaikkeen kuten muutkin. Olen normaali, en haise, en ole tyrkky, olen kiltti, auttavainen, en "narsisti".
Ja niin yksin.
Tänä kesänä olen muuttanut itseni välinpitämättömäksi. Kun olen ulkona tekemässä jotain, en enää välitä kuka menee ohi, vaikka tutut kävelijät menevät vierestä muutaman metrin päästä ja varmasti näkevät minut, he eivät sano mitään, vaikka olemme tunteneet 25 vuotta ja enemmänkin. Mutta ei, ketään ei koskaan kiinnosta tervehtiä tai jutella. Kaupassa en enää katso ihmisiä kasvoihin, että näkyykö tuttuja ja voisiko muutaman sanan vaihtaa.
Enkä minä enää yritä tehdä itseäni näkyväksi.
Olen huomannut, että ne muutamat, jotka ovat yleensä tervehtineet, eivät myöskään itse tee aloitetta tervehtiäkseen vaan menevät nyt ohi hekin, kuin olisin ilmaa tai näkymätön.
Annan heidän mennä, en enää vaivaa heitä sanomalla "hei"
On surullista huomata, että on yksin ja näkymätön muille, ja ilmeisesti ollut sitä aina, mutta näin se nyt vaan on.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pelkää sinua. Mene pois!

Vierailija
22/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain pikkupaikkakunnalla, paskanpuhujien paratiisissa?

No asunpa hyvinkin. Ja muutto ei ole mahdollinen, vaikka mielessä on käynyt ja luulen, että en kuitenkaan tänne jää loppuiäksi.

Ja jotkut täällä ehdottivat harrastuksia ja tapahtumia, osallistumista....ei jaksa enää, olen yrittänyt osallistua, mutta näihin kuppikuntiin ei pääse sisälle.  Yksi syy on se, että olen varmaan siinäkin mielessä hyödytön kaikille, etten tykkää juoruilla ja puhua paskaa muista ihmisistä.

Toki minulla mielipiteet on ja ajatukset toisista, mutta en halua jauhaa niistä muiden kanssa.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jäädä aloillesi ja katkeroitua tai muuttaa.

Isommissa kaupungeissa on luontevampaa jutustella vieraidenkin ihmisten kanssa. Ehkä olet saanut tietämättäsi "oudon" maineen kylälläsi, siihen voi riittää jo kun kerran on ärähtänyt mopoja huidattaville teineille joskus vuosia sitten yms.

Myös maantieteellisesti Suomen alueet ja kulttuurit poikkeavat, jos siis kaipaat puheliaita naapureita, niin muuta Etelä-Karjalaan, jonnekin taajamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutko jossain pikkupaikkakunnalla, paskanpuhujien paratiisissa?

No asunpa hyvinkin. Ja muutto ei ole mahdollinen, vaikka mielessä on käynyt ja luulen, että en kuitenkaan tänne jää loppuiäksi.

Ja jotkut täällä ehdottivat harrastuksia ja tapahtumia, osallistumista....ei jaksa enää, olen yrittänyt osallistua, mutta näihin kuppikuntiin ei pääse sisälle.  Yksi syy on se, että olen varmaan siinäkin mielessä hyödytön kaikille, etten tykkää juoruilla ja puhua paskaa muista ihmisistä.

Toki minulla mielipiteet on ja ajatukset toisista, mutta en halua jauhaa niistä muiden kanssa.

Sinulla on kaksi vaihtoehtoa, jäädä aloillesi ja katkeroitua tai muuttaa.

Isommissa kaupungeissa on luontevampaa jutustella vieraidenkin ihmisten kanssa. Ehkä olet saanut tietämättäsi "oudon" maineen kylälläsi, siihen voi riittää jo kun kerran on ärähtänyt mopoja huidattaville teineille joskus vuosia sitten yms.

Myös maantieteellisesti Suomen alueet ja kulttuurit poikkeavat, jos siis kaipaat puheliaita naapureita, niin muuta Etelä-Karjalaan, jonnekin taajamaan.

Ja ehdottomasti aluksi vuokralle, suuremmissa kaupungeissa on myös laadukkaita vuokrataloja. Näet, millaista väkeä talossa/lähiympäristössä asuu ja jos on ok, niin siten ostat lähistöltä oman jos haluat. Jos taas on samanlaisia tuppisuita, on helppoa kokeilla uutta arpaa.

Vierailija
24/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin Suomea tämä on? Olin aikoinaan järkyttynyt kun muutin Kouvolan seudulle Savosta. Ihmiset käyttäytyivät järkyttävän tylysti ja tökerösti, mutta sittemmin olen oppinut, etteivät he tarkoita pahaa. He vain ovat sellaisia kulttuurisesti täysin erilaisia. Eivät kaikki täällä asuvat, mutta tökeröitä on hyvin paljon kuitenkin.

Vierailija
25/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et heti pääse muuttamaan, lähde käymään jossain. Se on kuin puhkaisisi happireikiä muovipussiin.

Jaksat taas hetken.

Vierailija
26/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla pitäisi olla mukuloita. Niille sä olisit number one.

Vierailija
27/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tullut katkeraksi, se myrkyttää ihmisen.

Tarkoitan, että ennen olit iloinen. Nyt olet katkeroitunut siitä, miten ihmiset ovat sinua kohdelleet. Katkerana ei ole kuitenkaan hyvä olo itsellä. Etkö voisi unohtaa menneet ja olla taas iloinen?

Vierailija
28/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavaa, että ihmiset on tulyjä teeskentelevät olevan Ystäviä.

Vierailija
29/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on asiallinen on valitettavasti näin, että ihmiset ovat tulyjä.

Vierailija
30/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tätähän se. Mutta mitä muuta voisin sanoa, kun tämä on totuus.

Varmaan olla hiljaa ja antaa toisten elää ja kuihtua itse pois? Olen joskus ajatellut, että vaikka olisin kuolleena pihalla, kukaan ei välittäisi.

Ja ei, en ole sääliä hakemassa, tulipahan vaan tarve tulla kuulluksi, kun en kerran tule nähdyksi. Mutta sinä torppasit senkin vähän, olemalla tyly ja lyömällä lyötyä.

Sinun  mielestäsi en kuulu tännekään, en saa kertoa tuntemuksiani, ajatuksillani ei ole väliä. 

ap

Sittenhän meitä on kaksi. Oli kiva kuulla, kun olen luullut ettei muita näkymättömiä olekkaan.

Vierailija
31/31 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi elämään millään pikkupaikkakunnalla. Usein just tuollaista kuin ap kuvaa. Asun pks ja täällä voi aika luontevasti jutella niitä näitä esim. naapureiden kanssa. Ja yleensä ihmiset ovat aika ystävällisiä. Myös se on kiva, että ulkomaalaisia on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän