Tokmanni floppasi - köyhiltä on rahat loppu!
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000008973417.html
Tulos heikkeni. Kalliiksihan tuokin on muuttunut.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ostan nykyään Normalista paljon sellaisia tuotteita mitä ennen hain Tokmannilta. Joo, olen köyhä ja ostan sieltä missä on halvinta.
Normalissa on oikeasti halpaa. Mun suosikkikauppa.
Olen pari kertaa poistunut ostamatta JONOJEN takia. Myönnän että aika pienet ostokset olleet (hinnaltaan) että isoa tappiota eivät ole takiani kärsineet. Mutta jos jono venyy pitkälle käytävälle, niin tuskin olen ainoa joka on jättänyt ostokset tekemättä. Yleensä vain 1 max 2 kassaa auki.
Maailmanlaajuinen ilmiö. Amerikassa Walmartin ja Targetin osakekurssit ovat romahtaneet. Perinteisesti ajatellaan, että halpakauppaketjuihin sijoittaminen on taantuman suoja, mutta inflaatio laukkaa niin lujalla, että edes kauppaketjut eivät voi nostaa hintoja niin nopeasti, että kate pysyisi ennallaan.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on se ongelma, että jos aletaan uhkailla taantumalla, niin ne on ne suuret ryhmät, eli keski- ja pienituloiset, jotka alkavat säästää. He ovat ne, jotka pitävät talouden käynnissä.
Silti keskitytään alentamaan isotuloisten veroja. Tai siis ainakin jos kokoomus tai persut on vallassa.
Ja korona-avustukset annettiin Suomessa rikkaille, vaikka köyhät potkittiin tuolloin pois töistä. Trumppi taas jakoi toimintatonnin jokaiselle amerikkalaiselle. Mitkä tietysti päätyivät rikkaille, mutta ehtivät lämmittää köyhiäkin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Tokmannissa ärsyttää se, että tietää tarjouksien kiertävän eikä ole enää tasaista edullista hintatasoa. Kyllä niitä tarjouksia odotellessa ehtii tutustumaan muiden kauppojen hintatasoon. Kuten joku mainitsi vaikka Normal-kaupan. Itselläkin hygieniatarvikkeiden osto on siirtynyt sinne hinnan vuoksi.
Mulla siirtyi Prismaan. Ei vaan kerkiä juoksemaan sadassa eri kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäinen on paljon parempi kauppa, palautustenkaan kanssa ei mitään ongelmia, myyntiartikkeleita on yli 300 000!
Ja boonuksena omistaja on haittam aahanmuuttoa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kärkkäinen on paljon parempi kauppa, palautustenkaan kanssa ei mitään ongelmia, myyntiartikkeleita on yli 300 000!
mitä enemmän viet kärkkäiseen sitä enemmän joudut maksamaan veroja mm. juutalaisen seurakunnan turvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja boonuksena omistaja on haittam aahanmuuttoa vastaan.
ei se minkään haitta mmuuton vaan eri väristen ja eri kulttuureja vastaan. tähän lisäksi väärä uskoiset ja kehitysvammaiset ja ei-heterot. mein kampf kertoo tarkemmin.
Tokmannissa ärsyttää se, että tietää tarjouksien kiertävän eikä ole enää tasaista edullista hintatasoa. Kyllä niitä tarjouksia odotellessa ehtii tutustumaan muiden kauppojen hintatasoon. Kuten joku mainitsi vaikka Normal-kaupan. Itselläkin hygieniatarvikkeiden osto on siirtynyt sinne hinnan vuoksi.