Millaisia menoja teillä on? Entä tuloja? Kerro myös ammatti.
Minulla on säännöllisiä menoja kuukautta kohden:
- vuokra 835
- kaksi puhelinlaskua 120 (näihin sisältyy joitakin muitakin maksuja, siksi korkea hinta)
- opintolainan lyhennyksia 110
- vakuutus n. 50
- sähkö n. 30
- kuntosali 45
- luottokorttilyhennys 60 (jonka olen tosin kohta maksanut pois, enkä aio enää käyttää, koska en tarvitse)
yhteensä 1250 /kk
Tuloja kuukaudessa yhteensä bruttona n. 1950
Olen yliopisto-opiskelija, joka tekee myös töitä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoitaja teholla.
Peruspalkka 2600€, ikälisiä yli 10v työkokemuksesta reilu 200€. Teen aika paljon yövuoroja ja 3 viikonloppua kuussa. Lisien kanssa palkka nousee n.3500€/kk.
Palkkana ihan ok, mutta kun huomioitte sen, että teen paljon öitä (silloin ei ole muuta elämää, koska 12h työvuoro, vajaa tunti työmatkaa suuntaansa ja nukkuakin pitäisi jossain välissä). Ja viikonloppuisin olen töissä kun muut viettävät aikaa kavereiden ja perheensä kanssa.Kulut;
-vuokra laskuineen (550€) 1100€/kk (puoliksi puolison kanssa)
- auton kulut 350€/kk
-ruokakauppa 300€/kk
-vakuutukset 60€/kk
-suoraroistot 30€/kk
-koiran kulut 50€/kk
-puhelin ja netti 50€/kk
-harrastukset 100€/kk
= N. 1500€/kkNettotulot about 2500€/kk tai vähän alle.
Säästöön jää yleensä alle 1000€/kk. Välillä tulee yllättäviä kuluja kuten viime kuussa kun koiraa piti käyttää lääkärissä, kun toinen koira hyökkäsi kimppuun ja sen omistaja luikki karkuun omistajineen, oli auton huolto ja tuli maksettua lomamatka - tällöin tietenkin otetaan säästöistä, mitä onneksi on.