Millaisia menoja teillä on? Entä tuloja? Kerro myös ammatti.
Minulla on säännöllisiä menoja kuukautta kohden:
- vuokra 835
- kaksi puhelinlaskua 120 (näihin sisältyy joitakin muitakin maksuja, siksi korkea hinta)
- opintolainan lyhennyksia 110
- vakuutus n. 50
- sähkö n. 30
- kuntosali 45
- luottokorttilyhennys 60 (jonka olen tosin kohta maksanut pois, enkä aio enää käyttää, koska en tarvitse)
yhteensä 1250 /kk
Tuloja kuukaudessa yhteensä bruttona n. 1950
Olen yliopisto-opiskelija, joka tekee myös töitä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoitaja teholla.
Peruspalkka 2600€, ikälisiä yli 10v työkokemuksesta reilu 200€. Teen aika paljon yövuoroja ja 3 viikonloppua kuussa. Lisien kanssa palkka nousee n.3500€/kk.
Palkkana ihan ok, mutta kun huomioitte sen, että teen paljon öitä (silloin ei ole muuta elämää, koska 12h työvuoro, vajaa tunti työmatkaa suuntaansa ja nukkuakin pitäisi jossain välissä). Ja viikonloppuisin olen töissä kun muut viettävät aikaa kavereiden ja perheensä kanssa.Kulut;
-vuokra laskuineen (550€) 1100€/kk (puoliksi puolison kanssa)
- auton kulut 350€/kk
-ruokakauppa 300€/kk
-vakuutukset 60€/kk
-suoraroistot 30€/kk
-koiran kulut 50€/kk
-puhelin ja netti 50€/kk
-harrastukset 100€/kk
= N. 1500€/kkNettotulot about 2500€/kk tai vähän alle.
Säästöön jää yleensä alle 1000€/kk. Välillä tulee yllättäviä kuluja kuten viime kuussa kun koiraa piti käyttää lääkärissä, kun toinen koira hyökkäsi kimppuun ja sen omistaja luikki karkuun omistajineen, oli auton huolto ja tuli maksettua lomamatka - tällöin tietenkin otetaan säästöistä, mitä onneksi on.
Kyllä tällä pärjää vielä, mutta varmaan irtisanoudun hoitotyöstä ja vaihdan päivätöihin. Ei haittaa vaikka saisin bruttona tonnin vähemmän. Eipä ole niin isoa vastuuta, ei tarvi vetää kokoajan alimiehityksellä ja siten vaarantaa ihmishenkiä, lisäksi jää enemmän aikaa puolisolle ja kavereille kun ei ole vuorotöissä. lisäksi alan olemaan aika rikki fyysisesti ja henkisesti 3vuorotyöhön, kun jatkuvasti pitää vaihtaa unirytmiä.
PS. Aiheen vierestä ihmettelen, että hoitajalakon aikana oltiin niiiiiin huolissaan potilasturvallisuudesta ja syyllistettiin hoitajia niin nyt kun tilanne on pahin koko reilun 10v työurani aikana niin ketään ei kiinnosta pätkääkään.
Olet kyllä melkoinen kun saat tonnin nosita tuloista säästettyä kuussa. Paljonko olet jo säästänyt?
Kaikki kunnioitus hoitajille. nettona 2500 euroa kuussa siitä vuorotyöstä ei ole kovin paljon.
Vuokra, sähkö, opintolaina, luottokorttilaina, julkinen liikenne, elintarvikkeet, päihteet. Nyt kesällä on kulunut paljon rahaa, pitää syksyä kohden ruveta säästelemään. Palkka n. reilu 1000 euroa minkä päälle saan asumistukea, eli köyhä olen.
Saan eläkettä 969 euroa, ensi kuun alusta 979 euroa, mutta siitä alkaa lähteä veroa, tähän asti ei ole mennyt. Käteen jää ensi kuusta alkaen 926 euroa. Maksan asumisesta ja sähköstä n. 500, mies maksaa saman verran. Ruokaan menee mitä menee, ehkä pari sataa, minun ja teinimme puhelinlaskuihin n. 30 euroa, spotifyhin 19, luotttokorttivelkaan n. 40 vielä muutaman kuukauden. Siinäpä ne tärkeimmät. Veronpalautusta saan onneksi n. 2500 euroa.
Minulla on vuokrattu omistusasunto toisessa kaupunginssa, ja olen itse tällä hetkellä vuokralla.
Kulut:
Asuntolaina sijoitusasuntoon 350e
Vuokra (sis vesi, autopaikka) 780e
Omistusasunnon kulut (hoitovastike, rahoitusvastike, vesi, autopaikka) 600e
Opintolainalyhennys 50e
Vakuutukset + ajoneuvovero (omistan auton ja koiran, joille vakuutukset, taitaa olla lisäksi kotivakuutus ja matkavakuutus): 140e
Käyttösähkö + laajakaista: 60e
Puhelin: työnantajan kautta
Kuntosalijäsenyys: 60e
= 2040e
Tulot:
Nettopalkka: 2600e
Vuokratulo: 700e
= 3300e
Ruokaan, kampaamokäynteihin, bensaan, ravintolareissuihin kuluu n. 700e/kk. Loput säästöön.
tulot jtn 7000-12000eur/kk
pakolliset menot:
sähkö, yhtiövastike noin 400eur kk
ruoka 200eur kk
-yrittäjä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vuokrattu omistusasunto toisessa kaupunginssa, ja olen itse tällä hetkellä vuokralla.
Kulut:
Opintolainalyhennys 50e
Vakuutukset + ajoneuvovero (omistan auton ja koiran, joille vakuutukset, taitaa olla lisäksi kotivakuutus ja matkavakuutus): 140e
= 2040e
Tulot:
Vuokratulo: 700e= 3300e
Ruokaan, kampaamokäynteihin, bensaan, ravintolareissuihin kuluu n. 700e/kk. Loput säästöön.
eikö siinä sijoitusasunnossa ole yhtiövastiketta?
Vierailija kirjoitti:
pakolliset menot:
ruoka 200eur kk
-yrittäjä
tuskinpa vain tuo 200 e ruokaan pitää paikkansa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pakolliset menot:
ruoka 200eur kk
-yrittäjä
tuskinpa vain tuo 200 e ruokaan pitää paikkansa
kieltämättä nyt kun hinnat alkaneet nouseen niin viikossa mennyt sen 60eur ja tulee näköjään nouseen, siis ihan normi ruokaa teen itse en osta valmishommia, marketista viikon satsin haen ja muutenkin elän aika nuukasti kyllä
Nettopalkka 3400 (ei huomioitu bonuksia, jotka ovat 0-6krt kuukausipalkka)
Asuntolainan lyhennys 680
Vastike 300
Sähkö, vesi tms 50
Ruoka noin 200
Punttisali 50
HSL 53
Tuossa ne pakolliset.
Elän tuloihini nähden säästeliäästi. Muut irvailevat mutta minun ei EURIBOR-12kk volasta tarvitse menettää uniani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulut:
Opintolainalyhennys 50e
= 2040e
Tulot:
Vuokratulo: 700e= 3300e
eikö siinä sijoitusasunnossa ole yhtiövastiketta?
Pahoittelut, voi olla että kirjoitin vähän epämääräisesti. Sen omistusasunnon (johon myös viittaan sijoitusasuntona) yhtiövastike tosiaan koostuu tuosta rahoitus- ja hoitovastikkeesta, eli menee kohtaan "omistusasunnon kulut", joka on vähän huono termi kun sitten se asuntolainalyhennys on eri kohdassa. Siis periaatteessa yhtiövastike, joka koostuu hoitovastikkeesta ja rahoitusvastikkeesta, on tuo 600/kk.
Niin ja ammattikin jäi mainitsematta. IT-alalla töissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoitaja teholla.
Peruspalkka 2600€, ikälisiä yli 10v työkokemuksesta reilu 200€. Teen aika paljon yövuoroja ja 3 viikonloppua kuussa. Lisien kanssa palkka nousee n.3500€/kk.
Palkkana ihan ok, mutta kun huomioitte sen, että teen paljon öitä (silloin ei ole muuta elämää, koska 12h työvuoro, vajaa tunti työmatkaa suuntaansa ja nukkuakin pitäisi jossain välissä). Ja viikonloppuisin olen töissä kun muut viettävät aikaa kavereiden ja perheensä kanssa.Kulut;
-vuokra laskuineen (550€) 1100€/kk (puoliksi puolison kanssa)
- auton kulut 350€/kk
-ruokakauppa 300€/kk
-vakuutukset 60€/kk
-suoraroistot 30€/kk
-koiran kulut 50€/kk
-puhelin ja netti 50€/kk
-harrastukset 100€/kk
= N. 1500€/kkNettotulot about 2500€/kk tai vähän alle.
Säästöön jää yleensä alle 1000€/kk. Välillä tulee yllättäviä kuluja kuten viime kuussa kun koiraa piti käyttää lääkärissä, kun toinen koira hyökkäsi kimppuun ja sen omistaja luikki karkuun omistajineen, oli auton huolto ja tuli maksettua lomamatka - tällöin tietenkin otetaan säästöistä, mitä onneksi on.
Kyllä tällä pärjää vielä, mutta varmaan irtisanoudun hoitotyöstä ja vaihdan päivätöihin. Ei haittaa vaikka saisin bruttona tonnin vähemmän. Eipä ole niin isoa vastuuta, ei tarvi vetää kokoajan alimiehityksellä ja siten vaarantaa ihmishenkiä, lisäksi jää enemmän aikaa puolisolle ja kavereille kun ei ole vuorotöissä. lisäksi alan olemaan aika rikki fyysisesti ja henkisesti 3vuorotyöhön, kun jatkuvasti pitää vaihtaa unirytmiä.
PS. Aiheen vierestä ihmettelen, että hoitajalakon aikana oltiin niiiiiin huolissaan potilasturvallisuudesta ja syyllistettiin hoitajia niin nyt kun tilanne on pahin koko reilun 10v työurani aikana niin ketään ei kiinnosta pätkääkään.
Olet kyllä melkoinen kun saat tonnin nosita tuloista säästettyä kuussa. Paljonko olet jo säästänyt?
Ilmaisin ehkä väärin, mutta siis tuo n.1000€ on siinä tapauksessa jos ei ole mitään isompaa hankintaa tms, eikä tuohon ole laskettu matkoja tms. Jos lasketaan vuoden aikana matkustelu ja muut yllättävät menot niin varmaan realistisesti jää säästöön n.500€/kk.
Ihan hyvin on jäänyt säästöön, näistä suurimman osan olen säästänyt osakkeisiin joista saan vuodessa n. 2500€ bruttona osinkoja. Näitä en laske varsinaisesti tuloiksi, koska sijoitan ne aina eteenpäin.
Maksa kuule ihan itse vaan.