Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin tehdä työkkärille selvityksen/aktiivimalli 2

Vierailija
29.07.2022 |

Eli katkeaako nyt tuki automaattisesti ja voiko sen edelleen lisäselvityksillä tms saada?

Ihan absurdi koko järjestelmä, kun itselläni on tiedossa tuleva työ kyllä, mutta silti koko ajan pitää hakea työtä jota ei voi ottaa vastaan, koska on jo muita töitä alkamassa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöpötori on kaatunut. Olisin tarkastanut, että omat rastit on menneet perille.

Vierailija
22/64 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähettääkin ilmoitus aina uuden hakukuukauden ekoina päivinä. Siis vaikka ei olisi hakenutkaan paikkoja. Ei työkkärillä ole resursseja tai laillista mahdollisuutta selvittää oletko hakenut vai et. He voivat kysyä asiaa vain sinulta ja joko uskovat sinua tai vaativat sinulta jonkun todistuksen haetusta paikasta. Se voi olla vaikka sepitetty sähköpostiviesti. Se voi olla oikeastaan mitä tahansa, koska avoimet haut käyvät myös kuten käy vuokratyöfirman järjestelmään ilmoittautuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes ainoa tehtävä unohtui tekemättä, ei taida olla pelkoa töihin joutumisesta ?

Jos olisit aloituksen lukenut, niin siitä olisi selvinnyt että minulla on jo työ tiedossa. Mutta eipä voi paljoa luottaa näemmä tämänkään palstan kommentoijien älyyn tai lukutaitoon, kun noin lyhyttä aloitusta ei kyetä lukemaan/ymmärtämään. 

Mutta kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti ja tsemppiä työnhakuun ja työkkärin kanssa taisteluun!

Ap

Vierailija
24/64 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miksi pitää hakea töitä jos on jo töitä tiedossa? 

Vierailija
25/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008917525.html

Tuossa hesarin juttu siitä miten työkkäri yms kyykyttää opettajia heidän ansaitsemallaan kesälomalla. 

"Työkkäri kyykyttää"? Voi jumalauta. Luuletko ettei meillä pidetä tätä mallia aivan sutena koska se vei kaiken harkinnanvaran asiantuntijoilta? TE-toimistossa ei todellakaan ole tätä mallia keksitty vaan meidät pakotetaan noudattamaan sitä vaikka näemme että järkeä ei monessakaan tapauksessa ole!! Joten kohdista syytöksesi mallin laatijaan, kiitos!!

Vierailija
26/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ekana kuukautena tajunnut ilmoittaa, kun ohjeistuksessa luki " ennen kuin työntekijä ottaa sinuun yhteyttä ei tarvitse tehdä mitään"

Työpaikkoja olen koko ajan hakenut normaalisti, ja tuolloinkin hakuvelvote oli kyllä täytetty, en vain tiennyt mihin se pitäisi ilmoittaa ja odotin työntekijän yhteydenottoa

No heti seuraavana päivänä, kun "ilmoituspäivä" oli ollut, minulle tuli lausunto, että olen rikkonut työnhakuvelvoitetta ja seuraavasta seuraa sitten karenssi.

Olen pahoillani, mutta tuo on varsin mahdotonta ihan siksi, että koska sinulla ei ole ollut työnhakuvelvoitetta suunnitelmassa, niin et ole moista rikettä voinut tehdä. Työkkäri ei lähetä sinulle lausuntoa, lausunto menee maksavalle taholle.

Todennäköisesti et ole noudattanut voimassaolevaa suunnitelmaa ja ilmoittanut sen tehtäviä tehdyiksi ja kas kummaa, siitäkin tulee kysely, että miksi  et. Työnhakuvelvoitteen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.

Mutta ihan kiva huomata, että osa asiakkaista ei edes tiedä, mitä pitää tehdä, vaikka rautalangasta väännettäisiin.

Vierailija
27/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-asiantuntija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa hesarin juttu siitä miten työkkäri yms kyykyttää opettajia heidän ansaitsemallaan kesälomalla. 

"Työkkäri kyykyttää"? Voi jumalauta. Luuletko ettei meillä pidetä tätä mallia aivan sutena koska se vei kaiken harkinnanvaran asiantuntijoilta? TE-toimistossa ei todellakaan ole tätä mallia keksitty vaan meidät pakotetaan noudattamaan sitä vaikka näemme että järkeä ei monessakaan tapauksessa ole!! Joten kohdista syytöksesi mallin laatijaan, kiitos!!

No ei työkkäreissä tai kunnissa edes noudateta mallia! Siellä on kymmeniä tuhansia asiakkaita, joiden tiedoissa on joku loppuvuoden päivämäärä ja teksti "TE-toimisto ottaa yhteyttä".

Vierailija
28/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä hauskaa, itsekin olen käynyt jo kolmessa työhaastettelussa ja tuhlannut jokaisella kerralla tunnin aikaa per haastattelu. Lopulta kun kysytään että koska voi aloittaa niin olen sanonut aloittavani toisessa työssä 12.8 mutta tulin nyt kun työkkäristä käskettiin.

Tässäkin on absurdia, että ei voi vaan suoraan ilmoittaa työnantajalle että sori on jo muuta hommaa. Vaan sinne haastatteluun on pakko mennä, muuten katsotaan että yrität laiskotella tuilla. Eli aikaa on PAKKO tuhlata puolin ja toisin. 

MInä taas en ymmärrä sitä, että miksi pitää ehdottomasti hakea paikkaa, johon ei voi mennä. Itse olen hakenut erilaisia kesäpestejä tai sitten työpaikkoja, jotka ovat parempia kuin se, johon ensi viikolla palaan. Vietin 3 vko ajan kesäleirillä ja se oli kuin lomaa: asuttiin hirsimökeissä, uitiin ja pelattiin. Ei mikään paha palkallinen mökkeilyjakso betonikuutiossa asuvalle maisterille.

Vierailija
29/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet unohtanut ilmoittaa tehtävän tehdyksi, joten sinun pitäisi saada selvityspyyntö. Jos et vastaa siihen, etuutesi voidaan periä takaisin.

Vierailija
30/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei miksi pitää hakea töitä jos on jo töitä tiedossa? 

se "odotteluaikakin" pitäisi olla jossain töissä

Vierailija
31/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tämä hauskaa, itsekin olen käynyt jo kolmessa työhaastettelussa ja tuhlannut jokaisella kerralla tunnin aikaa per haastattelu. Lopulta kun kysytään että koska voi aloittaa niin olen sanonut aloittavani toisessa työssä 12.8 mutta tulin nyt kun työkkäristä käskettiin.

Tässäkin on absurdia, että ei voi vaan suoraan ilmoittaa työnantajalle että sori on jo muuta hommaa. Vaan sinne haastatteluun on pakko mennä, muuten katsotaan että yrität laiskotella tuilla. Eli aikaa on PAKKO tuhlata puolin ja toisin. 

No eihän ole. Laittaa hakemukseen, että voi aloittaa heti, mutta seuraava sopimus alkaa päivänä x. Tai sanoa heti eikä tuhlata tuntia yritykseltä ihan vaan kiusaksi..

Vierailija
32/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähes ainoa tehtävä unohtui tekemättä, ei taida olla pelkoa töihin joutumisesta ?

Jos olisit aloituksen lukenut, niin siitä olisi selvinnyt että minulla on jo työ tiedossa. Mutta eipä voi paljoa luottaa näemmä tämänkään palstan kommentoijien älyyn tai lukutaitoon, kun noin lyhyttä aloitusta ei kyetä lukemaan/ymmärtämään. 

Mutta kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti ja tsemppiä työnhakuun ja työkkärin kanssa taisteluun!

Ap

Miksi sitten olet työkkärissä asiakkaana, jos on työpaikka tiedossa? Kun siihen asiakkuuteen liittyy se, että haetaan töitä ja mennään töihin eikä se, että otetaan etuus, koska ollaan kohta menossa töihin. Jos on tiedossa töitä 3 kk sisällä, ei pitäisi maksaa koko etuutta.

Olen ilmoittanut sinut modeille! Levität täällä ahdinkoa köyhille! Painu kuttuun!

Vierailija
33/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sitten olet työkkärissä asiakkaana, jos on työpaikka tiedossa? Kun siihen asiakkuuteen liittyy se, että haetaan töitä ja mennään töihin eikä se, että otetaan etuus, koska ollaan kohta menossa töihin. Jos on tiedossa töitä 3 kk sisällä, ei pitäisi maksaa koko etuutta.

Kynsiäkö pitäisi syödä? Työtön kuin työtön. Näihin joilla alkaa pian työt ei tarvitsisi vielä työntekijöiden aikaa tuhlata mutta minkäs teet.

Vierailija
34/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua, että osa opettajista joutuu kesäisin hakemaan muuta työtä jos haluaa korvauksia, jos on siis sellaisella "vuosi kerrallaan" sopimuksella, no tässäkin se hulluin homma on kylläkin tuo jatkuvasti määräaikaisena pitäminen.

Tiedän yhden opettajan, joka lähtikin suosiolla kesätöihin, toisaalta hänkin vie sen paikan sellaiselta, joka sitä luultavasti tarvitsisi enemmän.

Vierailija
35/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei työkkäreissä tai kunnissa edes noudateta mallia! Siellä on kymmeniä tuhansia asiakkaita, joiden tiedoissa on joku loppuvuoden päivämäärä ja teksti "TE-toimisto ottaa yhteyttä".

Mistä tiedät?

Vierailija
36/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ei? Ei ne laskut lakkaa tulemasta maksuun 3kk ajaksi. Jotakin syödäkin pitäisi.

Vierailija
37/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

pyhällä hengelläkö kuvittelet niiden ihmisten elävän ne kuukaudet ennen työn alkamista?

Vierailija
38/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät?

Kysyin, että koska tulee seuraava soitto ja virkailija vastasi, että joo, sut on lomautettu, sulle ei tarvitse soitella kuin vasta kuin syksyllä, laitan tänne, että me otetaan yhteyttä marraskuussa, mutta ilmoittele, jos tilanne muuttuu.

Vierailija
39/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö hakemukseen voi laittaa haet työtä 11.8 saakka

Vierailija
40/64 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ei? Ei ne laskut lakkaa tulemasta maksuun 3kk ajaksi. Jotakin syödäkin pitäisi.

No kun se etuus on vastikkeellinen eli olet valmis menemään töihin jo ennen kuin se uusi työsuhde alkaa sen sijaan että lomailisi iloisesti muutaman kuukauden ajan veronmaksajien rahoilla. Jos ei suostu työkkärin sääntöihin (ne tulevat suoraa eduskunnasta), niin sitten ei kannata ilmoittautua työttömäksi.

ÄLÄ VALEHTELE! Veroja ei käytetä mihinkään! Verot poistuvat taloudesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän