Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin ulkonäkö: onko se vain teinin oma asia?

Vierailija
29.07.2022 |

Minusta vanhemmat määräävät, minkä näköisenä teini saa kulkea. Ettei hiuksissa ole sokkivärejä, ettei ole lävistyksiä, ettei rintavako näy, ettei napa näy ja niin edelleen.

Mitä mieltä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teini 13 vai 19? Se on vähän eri asia...

Vierailija
2/5 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että teiniä kielletään näyttämästä teiniltä? Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lävistykset ja tatuoinnit vaativat huoltajan suostumuksen. Mut muuten ei oo kovin paljon tehtävissä.

Vierailija
4/5 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä se aika pitkälle on. Vaikka vanhemmat yrittäisivät pakottaa muuhun. Esim. mun tiukkis uskovat vanhemmat ei hyväksyneet hiusvärejä, meikkejä, tiukkaa tai paljastavaa pukeutumista tms mutta niin vaan kuljin mustaksi värjätty tukka tupeerattuna ja lakattuna, kovassa meikissä ja vedin farkkuja vyöllä ylemmäs persvakoon että perse tulee esille seksikkäämmin. Koska teinejä ei voi kahlita patteriin kotiin, vaan ne täytyy välillä päästää kouluun ja muualle, ne voi silloin myös tehdä haluamiaan ulkonäkömuutosjuttuja jos tarpeeksi haluaa.

Ja miksi edes yrittää kieltää muuta kuin ehkä joitain pysyväksi jääviä juttuja kuten tatuoinnit tms? Niiden kanssa kannattaa yrittää puhua järkeä ja suoraan kieltääkin. Eihän sekään aina auta, esim. lävistyksiä jo. mun nuoruudessa osa teki itsekin ties millä parsinneuloilla, mutta jollekin kiltimmälle voi auttaa. Mutta jotkut shokkivärit hiuksissa, rintavaon tai navan näkyminen tms, tilapäistä ja harmitonta.

Vierailija
5/5 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vielä vuonna 2022 joku riitauttaa niinkin harmittoman asian kuin shokkivärin hiuksissa, Eihän se ole samalla lailla pysyvä kuin tatuointi tai lävistys. Ymmärtäisin, että joku kieltää teiniä tatuoimasta otsaansa vaikka numerosarjaa 666, mutta mitä väliä jollain shokkivärillä on?

Itse antaisin ainakin teinin itse päättää ulkonäöstään.