Miehen eksä soitti ja varoitti miehestä
Mies kuulemma osaa olla suhteen alussa todella ihana ja hurmaava, mutta ennemmin tai myohemmin totuus paljastuu. Mies oli kuulemma ollut väkivaltainen eksää kohtaan, kontrolloinut koko elämää ja ollut kaikin tavoin kauhea puoliso. Eksä epäili miestä narsistiksi ja kehotti olemaan varovainen. Enpä tiedä pitäisikö uskoa vai yrittääkö vain erosta katkerana mustamaalata miestäni
Kommentit (305)
Toinen näkökulma, nainen kertoi ex miehensä olevan sairas narsisti ja vuosien jälkeen selvisi että tämä nainen oli se sairas narsisti. Oma oppikoulu suhteisiin, jos vähänkin epäilyttää niin juokse pois. Jos epäilee suhdetta, on aika varmaa että siinä on jotain vialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinähän uskot kunnon naisena täysin mitä toinen nainen sanoo katkerana kun on menettänyt miehen?
Noniin, juuri tuosta syystä en sanonut yhtikäs mitään. Oma eksäni on myös mestarimanipuloija, ja voittaisi valehtelun maailmanmestaruuskilpailun, jos sellaisia järjestettäisiin. Väkivaltainen myös. Ensimmäinen vuosi oli aivan auvoisa, toisena alkoi epäilyttää, ja kolmantena pelkäsin jo henkeni edestä.
No, eräs nainen ilmaantui sitten vuosia myöhemmin tapetista, ja alkoi huutaa että miten *minä* kohtelin *miestä* niin huonosti, blaa blaa. No, eihän se ihme ole, tiesin että mies levitteli minusta vaikka minkälaisia juttuja, ja päätin vain, ettei se sota ole voitettavissa, ja hankin uudet ystävät. Pohdin pitkään, pitäisikö naista varoittaa -kun mies kuitenkin on hengenvaarallinen, sen tiedän varmasti -mutta tulin siihen tulokseen että ihan turhaa, ei manipulaattorin uhri ketään usko, ennen kuin on liian myöhäistä. Koska kaikki siihen elämänvaiheeseen liittyvä on blokissa, en tiedä miten sitten kävi.
Olisi kiva jos naisten kesken olisi jotain solidaarisuutta, mutta niinhän se aina menee: miehen sanaa uskotaan, naisen ei. Et sinäkään usko, kunnes sitten, kun tiedät.
Itse olen saanut ymmärrystä, solidaarisuutta, kun olen kertonut exästäni heidän silloisille kumppaneille. Asia vain täytyy esittää sanat harkiten. Olen yleensä saanut nämä kumppanit ihan kasvotusten juttelemaan kanssani. Kerron oman kokemukseni heille rauhallisesti ja pari tuntiakin juteltu. Ensin laitoin ihan vanhanaikaisen kirjeen näille joita varoitan petollisesta exästäni. He ovat itse sitten todenneet ovatko huomanneet saman käytöksen kuin minä ja tehneet omat ratkaisunsa. Tärkeää on se kuinka asian esität ja et puhu valheita.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Karjakko pysyä pois siitä lehmästä ettei aja Miinaan.
Jos mä jostain syystä ikinä enää aloittelisin suhdetta, niin takuulla etsisin miehen exän käsiini ja "haastattelisin"! Yhtä exän uutta varoittelin uudesta miehestään, tiesi viat, muttei välittänyt, kunnes erosi juuri niiden syiden takia joista varoittelin...
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.. Harva nainen olisi niin sekopäinen, että huvikseen mustamaalaisi. Paljon todennäköisempää on, että puheissa on perää. Tee kuten ylempänä ehdotettiin eli jatka, mutta tarkkaile varoitusmerkkejä. Voit toki kysyä mieheltäkin asiasta. Reaktio kertoo paljon.
Tuo toinen virke lienee vitsiä. Todella monesta naisesta kuorituu itse piru eron koittaessa. Jokainen tietää kauhutarinoita. Ja kyllä poliisien tilastotkin kertovat ikävää totuutta. Oman veljen exä tehtaili koko suvusta perättömiä ilmoituksia joka mahdolliseen paikkaan. Ihan normaalina olin häntä siihen mennessä pitänyt. Olen nainen ja jokaisella uusioperheen arkea elävällä on kokemuksia naispuolisista kauhu-existä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vainoharhainen sekopää saa olla, että selvittää exän nyxän?
Eihän siinä välttämättä ole mitään selvitettävää. Minun ex esitteli uuden facebook-profiilin ja näytti kartasta missä on yöt mitä ei ole kotona...
Vierailija kirjoitti:
Siskokin sai kerran tuollaisen puhelun miehestään. Olivat seurustelleet puolisen vuotta ja muuttoa suunnittelivat. Siinä vaiheessa systeri laittoi jarrun päälle ja alkoi empiminen. Mieshän suuttui, kun häntä ei usko vaan mielipuolista eksää. He erosivat, olivat vuoden erillään. Taas jossain törmäsivät ja roihu syttyi.
Nyt ovat olleet 12 vuotta yhdessä. Tämä mies on mitä lempein ja ihanin isä, arvostaa vaimoaan ja tukee tätä.
Se eksä onkin sitten aivan jotain muuta. Sehän se oikeasti päävikanen oli. Epätoivoinen roikkuja. Se on yrittänyt monenlaisia temppuja. esim että on raskaana tälle miehelle. Mies kyllä todisteli, ettei mitenkään voi olla. Isyystesti kertoi tylyä kertomaa - ei isä. Tää nainen keksii kyllä ja vaikka mitä.
Se on ollut tuon parisuhteen harmi, melkein koko suhteen ajan. Heikkona hetkenä sisko on itkenyt, että helpommalla olisi päässyt, jos olisi luopunut silloin miehestä. Kuitenkin heidän suhde on vankka ja hyvä. Rakkautta vielä piisaa.
On lähestymiskiellot saatu ja jatkettukin ja silti sieltä vaan toisinaan vielä kuuluu... Tai nyt korona-aika on hiljentänyt. Tuosta naisesta ei ole kuulunut nyt mitään kahteen vuoteen. Ja tämä kanssa vaivaa mieltä. Onko tuo enää edes elossa vai onko kohdannut järjen?
Onko sillä lapsia tuon exän kanssa, vai miksei vain laita estoja sille ja nosta rikossyytettä häirinnästä?
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Onhan tässä sellainenkin seikka otettava huomioon, että jos soittaa ex:lle, niin ex ei kerro mitään järkkyä ettei uusi nainen vain hylkää miestä. Koska mies voi tulla kolkuttelemaan oven taakse ja vaatia päästä takaisin.
Korkeintaan sanoo korrektisti, että me vaan kasvettiin erilleen.
Tunnustan. Juuri näin minäkin jätin kertomatta äijäni "piirteistä", kun multa uusi nainen kysyi, onko kaverissa mahdollisesti jotakin vikaa - pelkäsin, että saan äijän uudelleen riesakseni. Tosiaan pelkäsin, olin joskus joutunut kutsumaan poliisit, jotta saisin äijän ulos oveltani. Olin nuori silloin. Vähän oli huono omatunto, mut ajattelin, että uusi nainen on fiksu ihminen, mua vanhemnpi, ja huomaisi itsekin, mihin olisi kätensä iskenyt. Näin kävikin, hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei savua ilman tulta.. Harva nainen olisi niin sekopäinen, että huvikseen mustamaalaisi. Paljon todennäköisempää on, että puheissa on perää. Tee kuten ylempänä ehdotettiin eli jatka, mutta tarkkaile varoitusmerkkejä. Voit toki kysyä mieheltäkin asiasta. Reaktio kertoo paljon.
Joopajoo. Itseasiassa hyvin usea nainen on niin sekopäinen että mustamaalaa.
Vaikka kuinka alapeukuttaisitte niin tässä on totuus. Suurin osa naisista on täysiä sekopäitä. Varsinkin suomalaisista naisista.
Mitähän se kertoo sinusta, että tunnet hyvin paljon sekopäisiä naisia...
Sitä että tunnen teitä naisia hyvin paljon.
Lähiöräkälästä, joka on kantapaikkasi...
Vierailija kirjoitti:
Älä kysy neuvoa tältä palstalta. Palstalla on paljon huonosti voivia ihmisiä.
Tarkoitatkp, ettei tuota antamaasi neuvoa pidä noudattaa, koska se on annettu tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Narsistin uhriksi joutunut nainen ei heti varoita "uutta naista" varsinkin jos suhteessa ei ollut fyysistä väkivaltaa.
Tällainen nainen on perinpohjin traumatisoitunut ja lytätty. Hän syyttää kaikesta itseään.
Alussa hän oli kuningatar, jumalatar, jonka narsisti nosti jalustalle ja palvoi.
Sitten jotain tapahtui: Hänestä tuli yht'äkkiä ällöttävä, tyhmä, hullu, sekopää, ruma, tyylitajuton ja kömpelö ällötys, jota tuo ihana mies sai koko ajan hävetä.
Mies antoi koko ajan ymmärtää, että se oli nainen, joka huijasi HÄNET tähän suhteeseen. Kuinka se oli nainen, joka esitti korkeatasoista.
Esim.
- minua hävetti kun tarjoilijat nauroivat sinulle Espanjassa sinun seläntakana salaa, kun yriti tilata ruokaa, siis neljä vuotta opiskellut espanjaa ja ei tuon paremmin osaa, neljä vuotta hukkaan heitettyä aikaa.
-Ei uskoisi, että harrastat muka joogaa ja tanssia, olet niin riivatun kömpelö.
-häpesin sinua, kun flirttailit siellä juhlissa sen miehen kanssa. Hänkin oli vaivautuneen oloinen, kun tuollainen rupsahtanut viininaama tyrkytti itseään...
Eli nainen on masennettu ja latistettu. Hän pitää aidosti itseään syypäänä. Hän näkee miehen kohtelevan uutta naista kuin kuningatarta. Pari säteilee. Ehkä hän on miehelle "se oikea" se "todellinen kuningatar". Se joka on joutsen ja pysyy joutsenena, eikä paljastu "rumaksi ankanpoikaseksi" niin kuin hän.Siinä vaiheessa, kun nainen näkee "uudenkin kuningattaren" muuttuvan masentuneeksi ja surulliseksi ja miehen kohtelevan tätä pilkallisesti, hän ehkä näkee kaavan.
No, mun itsetuntoa ei narsistipsykopaatti pystynyt lyttäämään, koska itsetuntoni ei ollut hänen varassaan. Traumatisoi kyllä pahasti ja sairastutti hetkeksi. Varoittaisin uutta, jos tulisi sopiva tilanne. Toisaalta eksältä tulisi kosto, jos saisi tietää. Eräs pisti välit poikki niin viikon päästä tultiin kotiin eläinsuojelutarkastukselle.
Tietysti itse pitää saada selville. Aina on olemassa vaihtoehto, että ex on narsisti ja mustamaalaaminen on elämäntehtävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Pistät puhelun sisällön takaraivoon ja jatkat elämää normaalisti. Jos exä on tosissaan niin huomaat helpommin varoitusmerkit.
Niin ja sitten kun niitä "varoitusmerkkejä" oikein alkaa etsimään ja kyttäämään, niin tulee varmasti hyvä.
todennakoisesti tulet saamaan niin turpaas että osta laastareita
Se on varmaa, että jompikumpi on sekopäinen narsisti. Joko exä tai sitten miehesi.
On kahdenlaisia varoittamisia. Ainakin kahdenlaista, tietysti on monia eri variaatioita.
Jotkut exät ovat ihan tosissaan huolissaan exän nyxästä ja varoitus on paikallaan. Ei ole mitään taka-ajatuksia, esimerkiksi uuden suhteen välien tahallaan rikkomisesta, exän takaisin paluusta tms.
Sitten on niitä exiä, jotksa haluavat rikkoa uuden suhteen välit, haluavat kylvää epäluuloa, joka sitten vaikuttaa suhteen kehittymiseen, haluavat exän takaisin jne.
Sitten on myös mustasukkaiset, sekopäät exät jne...
Tuo on juuri paha, että alkaa kovin tarkkailla kumppania. Jos siis ei oukeasti olisi niitä exän varoittamia asioita entisessä suhteessa tapahtunut.
On todella vaikeaa antaa yksiselitteistä neuvoa, jos exä ottaa yhteyttä ja varoittaa. Voi olla joko totta tai ei.
Myös on se, että toisessa suhteessa on enemmän konflikteja kuin toisessa. Jotkut suhteet nostavat esiin ihmisen huonomman puolen, jotkut paremman.
Väkivaltaa en nyt tietysti nyt tarkoita vaan muita suhteen konflikteja.
Uskoisin exää. Mun exän exä varoitti mua millainen nalkuttaja nainen on ja en uskonut. Olisi pitänyt uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vainoharhainen sekopää saa olla, että selvittää exän nyxän?
Kyllä se aika usein selviää ihan itsestään. Yhteisiä tuttuja , Facesta, jne. Piiri on usein pieni
Mä yritin varoittaa exän uutta exästäni. Oli peliriippuvainen, alkoholisti, keskenkasvuinen ja henkisesti väkivaltainen... Kuulin myöhemmin myös rikostaustasta. Kaiken lisäksi pettäjä.
Tämä uusi oli se, jonka kanssa ex-mies ainakin oli minua pettänyt. He päätyivät yhteen heti eromme jälkeen. Ei tämä uusi nainen minua kuunnellut. Päätyivät jäämään suhteeseen, en tiedä ovatko jo eronneet. Tästä aikaa n. 5 vuotta.