Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kauppias vaan ottaa omasta kaupastaan tuotteet kotiinsa ilmaiseksi?

Vierailija
29.07.2022 |

Kävin eilen lähi k-marketissa ja katsoin että siellä oli myynnissä lihaa joka varmasti kohta laputetaan -30% tai -50%
Tänään kun menin kauppaan ja ajattelin että katson jokos ne on laitettu aleen niin ei ollut enää yhtään pakettia ja kauppias oli itse töissä. Eli on ottanut kaiken itselleen ilmaiseksi?

Kommentit (107)

Vierailija
101/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hämärää tuossa on, että laputetut on yhtäkkiä kokonaan hävinneet, eikä tilalle ole tullut toista vaihtoehtoa.

Siihen ei tarvita muuta kuin se, että tilausten koko on onnistuttu optimoimaan paremmin, eihän kukaan kauppias halua tilata tavaraa poisheitettäväksi.

Vierailija
102/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se kauppias joka kauppansa omistaa, voi ottaa sieltä yhtään mitään ilmaiseksi.

Hänhän on itse sisäänostanut kaikki ne tuotteet, omalla rahallaan eri tukuista.

Kauppiaan oma raha on kiinni siinä tuotteessa, joita hön asiakkaille myy.

Hinnassa on kaikki kustannukset: tukkuhinta, työntekijöiden palkat, liiketilan vuokra ja sähkö ja lämmitys ja siivous ja kuljetuskustannut ym.

Lopuksi siinä hinnassa on tietekin myös voitto, eli se mikä kauppiaalle jää käteen, kaikkien menojen jälkeen.

Verottajan karvanen koura tulee lääppimään välii.

Kyseessä on ikäänkuin lahjoitus, eli lahjavero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotteet on rekisteröity kaupalle, ei kauppiaalle.

Tää on sitä harmaata taloutta.

Vierailija
104/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee ruokamyrkytys niin kenen vastuulla kun vetää välistä?

Vierailija
105/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yrittäjä heittää ruokaa ennemmin roskiin kun luopuisi yli suuresta katteesta ja myisi pienemmällä voitolla. Kyltymätön rahan ahneus löyhkää joka yrittäjästä kilometrin päähän ja on vielä ylpeä siittä että alentuu ihmissaastaksi saalistamaan heikompia

Vierailija
106/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauppias voi ottaa tavaraa omaan käyttöön, mutta se täytyy merkitä kirjanpitoon. Ap puhuu asiasta kuin ne alennuslihatkin kuuluisi automaattisesti hänelle.

Vierailija
107/107 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kauppias on maksanut jokaisen tuotteen ja kun itse olin kaupassa töissä niin kauppias vei niitä elintarvikkeita kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi