Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itkua ja imetystä! (apua kaivataan!)

22.10.2006 |

Hei,

Osaisikohan joku kertoa, mistä voi johtua vasemman rinnan järkyttävä viiltävä ja repivä kipu imetyksen jälkeen? Aina kipua ei tunnu, mutta välillä (kuten nyt) tuntuu, että itku pääsee! Kipua ei tunnu vauvan imiessä, vaan sen jälkeen. Kipu kestää yleensä jopa yli tunnin. Oikeassa rinnassa ei ole lainkaan vastaavia oireita.

Vas. rinnassa on ollut kolmesti lievä tiehyttukos. (Rinnassa tuntunut kova aristava kohta, ei kuumetta tai punoitusta).Mielestäni tämä kipuilu alkanat sen jälkeen. Tuntuu ettei rinta tyhjene kunnolla. Myöskään herumisrefleksi ei tunnu toimivan hyvin. Ulkoisesti rinnassa ei näy mitään erityistä. Rinnanpää on ehjä. Kipuun olen kokeillut lämmintä kaurapussia ja lämmintä suihkua, joista ei juuri ole apua.

Myös sitä olen miettinyt, että olenko niin " oikeakätinen" etten osaa laittaa vauvaa vasemmalle rinnalle oikein. Eli imemisote olisi väärä? Olen kyllä joka kerta yrittänyt parhaan taitoni mukaan saada vauvan oikein rinnalle.

Siis ehdotuksia, mitä tässä tilanteessa voisi tehdä? Tuntuu jo siltä, etten halua enää edes imettää koko vasemmasta rinnasta! Onko muuten joku imettänyt pääsääntöisesti vain toisesta rinnasta? Auttaisiko jos antaisin aina ensin oikeaa rintaa ja kun herumisrefleksi laukeaa, siirtäisin vauvan vasemmalle rinnalle? ideana siis että vauvan ei tarvisi imeä niin kovasti että maito alkaa herua ja että rinta tyhjenisi kunnolla.

Epätoivoisena apuanne kaipaapi tuu-tikki78

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä nyt osaa ihan tarkkaan vastata, mutta kyllä vähän tiehyttukokseen liittyvältä kuulostaisi. Kokeile ainakin tuota mitä mietit että imetät ensin ei kipeästä rinnasta ja sitten toisesta. Leuan puolella on tehokkain imu, koita saada sellainen asento että leuka on mahdollisimman lähellä kipeää kohtaa. Kysy tarvittaessa vaikka imetystukipuhelimesta lisää!

Vierailija
2/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä mulla mitään apua ole tarjota, mutta nostelen viestiketjua ja kiinnitän ihmisten huomiota, kun itsellä on samanlaista kipua, välillä molemmilssa rinnoissa. Välillä kivut häviävät, mutta ilmiö on kyllä inhottava ja outo. Odotellaan jos joku tietävä sattuisi linjoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä! Tai kysele neuvolasta neuvoja.

Minulla oli vastaavanlainen pulma. Ei kuumetta, ei ulkoisia merkkejä, mutta kovaa kipua - " puukon iskuja" rinnassa ja kipu tuntui läpi aina selkään saakka. Itkuksi pisti! Kipu oli pahimmillan öisin imetysten välillä. Ravasin pariin kertan lääkärissä ja lopulta söin heidän suosituksesta antibioottikuurin, mikä auttoi. Yksi lääkereistä arveli pulman olevan paikallinen bakteeritulehdus.

Imetystukilistalta epäilivät sammasta, mutta kenenkään lääkärin mukaan se ei vauvasta terveeseen äitiin tartu, pitäisi olla immuunikato tms. sairaus, joka vie vastutuskyvyn.

Kokeilin vaivaan lämmintä kaurapussia, kuumia suihkuja hieronnalla, kaalinlehtiä rintsikoisa, rahkakääreitä, pumppausta vähän ennen imetystä sekä heti imetyksen jälkeen " lisätyhjentämistä" . Mistään ei apua - pakastimen maitovarasto kyllä kasvoi...

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua, katab