Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos valmistuisit nyt maisteriksi ja olisi juhlat, niin mitä toivoisit lahjaksi?

Vierailija
29.07.2022 |

Mitä tollasiin valmistujaisiin on tapana viedä, siis aikuiselle ihmiselle?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juomaa

Kukkia

Kirja

Taidetta

Koru

Runo

Vierailija
22/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valmistuin maisteriksi muutama vuosi sitten, mutta ei tullut juhlia tai lahjoja. Ei edes onnitteluja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt juhlia, kun valmistuin, enkä pitäisi nytkään. Jos pitäisin, niin ilmoittaisin kutsussa, että ei lahjoja ja/tai että halutessaan voi lahjoittaa erääseen tiettyyn hyväntekeväisyyskohteeseen (eläinsuojeluyhdistys). En halua leikkokukkia, kun on piha täynnä perennoja ja kesäkukkia; en käytä koruja; en todellakaan haluaisi ystäviltä rahaa lahjaksi; en käytä hieronta- tai muita hemmottelupalveluita; en kaipaa lahjakortteja; skumppaakaan ei jaksa juoda määrättömästi.

Mutta jos tuollaista ei kutsussa lukenut, niin sitten skumppapullo lahjaksi.

Vierailija
24/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua, itse kun valmistuin KTM:ksi niin enpä edes viitsinyt noutaa tutkintotodistuksia, saatikka että olisin oikein juhlia pitänyt xD Joka toisella on vähintään se KTM+DI lappu niin sama kuin juhlisi valmistumista päiväkodista xD xD

Maistereita on noin 15% suomalaisista. Tuplamaistereita on aivan häviävän pieni määrä. Äksdee.

Ei minua kiinnosta mikä on tilanne jossain Äköslompolon 70-vuotiaiden parissa. Täällä Uudellamaalla 20-30-vuotiaista on 2/3 maistereita ja puolet tuplamaistereita tai tohtoreita.

Vierailija
25/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gerbiilin.

Vierailija
26/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koppa olutta ja lenkkimakkaraa.

Vierailija
27/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä koskaan mitään lahjoja saanut kun maisteriksi valmistuin. Enkä kyllä pitänyt juhliakaan. Ei ollut aikaa, sillä aloitin ensimmäisessä työpaikassani jo muutama viikko ennen tutkintopapereiden saapumista.

Vierailija
28/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa.

Valmistumisen jälkeen aletaan yleensä etsiä töitä, isompaa asuntoa ja lisääntyä. Moni makselee opintolainojaan pois. Eli rahantarve on varma.

Vierailija
29/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun valmistujaispäivänä sisko sanoi, että tuhlaajatyttö tuli kotiin! Olin ajanut päättöjuhlasta kolmesataa kilometriä ja oli tarkoitus olla äidin tykönä yö, ja jatkaa siitä seur aamua omaan kotiin! Ikää minulla oli jo 33, joten eipä tuo haitannut vaikkei kukaan edes todistusta halunnut nähdä! Vieläkin olen lähisukuni eniten lukenut kirjatoukka!

Jos olisin lahjaa voinut toivoa, niin siskojen ja äidin kanssa, vaikka nyytti periaatteella syömistä ja yhdessäoloa! Opiskelupaikan vuokranantajalta sain lahjaksi nimelläni olevan kaulassa pidettävän kynän. Se oli ihan kiva, kun minulla ei koskaan ollut kynää! On vieläkin tallessa!

Vierailija
30/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt maisterijuhlia eikä kyllä kukaan opiskelijakavereistakaan. Varmaan skumppaa veisin. 

Vierailija
31/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä valmistuin maisteriksi muutama vuosi sitten, mutta ei tullut juhlia tai lahjoja. Ei edes onnitteluja :(

Kuka ne juhlat olisi pitänyt sinun puolestasi järjestää? Eikö tuollaiset juhlat järjestetä ihan itse ja kutsuta porukkaa paikalle. 

Vierailija
32/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa, kukkia, hyvän kirjan tai vaikkapa työpaikan

Vierailija
33/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua, itse kun valmistuin KTM:ksi niin enpä edes viitsinyt noutaa tutkintotodistuksia, saatikka että olisin oikein juhlia pitänyt xD Joka toisella on vähintään se KTM+DI lappu niin sama kuin juhlisi valmistumista päiväkodista xD xD

Maistereita on noin 15% suomalaisista. Tuplamaistereita on aivan häviävän pieni määrä. Äksdee.

Ei minua kiinnosta mikä on tilanne jossain Äköslompolon 70-vuotiaiden parissa. Täällä Uudellamaalla 20-30-vuotiaista on 2/3 maistereita ja puolet tuplamaistereita tai tohtoreita.

No jos tiedetään, että

1. Noin puolet peruskoulun päättävistä menee lukioon

2. Ylioppilaista suurempi osa menee AMKiin kuin yliopistoon

3. Amiksesta yliopistoon jatkaminen on erittäin harvinaista

niin millä mekanismilla tästä seuraa, että 2/3 20-30-vuotiaista uusimaalaisista voisi olla maistereita? Varsinkin kun alle 23v maistereita ei ole juuri ollenkaan. Tällöin 23-30v ikäisistä maistereita pitäisi olla 70-80%.

Vierailija
34/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin lahjakortin, rahaa, kirjan, pullon, maljakon/astioita, korun, kellon tai jotain muuta henkilökohtaista kivaa. Lisäksi kukkia ja kortti.

Minäkään en pitänyt valmistujaisjuhlia, joten en voinut lahjaakaan odottaa, mutta kiva, jos joku jaksaa järjestää juhlat.

Vierailija
35/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin Volvon katumaasturin. Toki tämä ei ole realistinen toive.

Vierailija
36/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tiedetään, että

niin millä mekanismilla tästä seuraa, että 2/3 20-30-vuotiaista uusimaalaisista voisi olla maistereita? Varsinkin kun alle 23v maistereita ei ole juuri ollenkaan. Tällöin 23-30v ikäisistä maistereita pitäisi olla 70-80%.

Kyllä Aallosta tulee 23-vuotiaita maistereita vaikka kuinka paljon, se on pikemminkin normi kuin mikään poikkeus.Jos siinä pidempään meneen niin jotain on mennyt pieleen jossain vaiheessa.

Edelleen, nuo olettamuksesi pätevät varmaan jossain susirajalla. Uudellamaalla jos heität sokkona kiven johonkin suuntaan niin on suurempi todennäköisyys että se osuu maisteriin kuin maahan.

Vierailija
37/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taso on sen mukainen.

Vierailija
38/38 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tiedetään, että

Kyllä Aallosta tulee 23-vuotiaita maistereita vaikka kuinka paljon, se on pikemminkin normi kuin mikään poikkeus.Jos siinä pidempään meneen niin jotain on mennyt pieleen jossain vaiheessa.

Edelleen, nuo olettamuksesi pätevät varmaan jossain susirajalla. Uudellamaalla jos heität sokkona kiven johonkin suuntaan niin on suurempi todennäköisyys että se osuu maisteriin kuin maahan.

Lasketaanpa jälleen. Opinnot Aallossa alkavat aikaisintaan 18-vuotiaana ja selvitysten mukaan DI:n valmistumisaika on suhdanteista riippuen jossain siellä 5-7 vuoden kohdalla. Lisäksi suurin osa suorittaa tässä 6-12 kk kestävän armeijan/sivarin.

Jos 18-vuotiaalla on alle 5v 23v syntymäpäivään, niin miten hän ehtii tuossa ajassa suorittamaan sekä armeijan/sivarin sekä DI-tutkinnon?