Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä syksyssä on niin vaikeaa?

Vierailija
29.07.2022 |

Niin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ole syksy. Se.

Vierailija
2/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Syksy on vuoden parasta aikaa! Harmi, että syksyn alkuun vielä reilu kuukausi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole edes lehtien väri puissa vaihtunut, ei ainakaan AP.n holvi kaaren alla.

Vierailija
4/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kesä on ohi (vielä ei ole kylläkään syksy) ja vidun pitkä ja ankea talvi edessä. Kyllä mä talvestakin pidän mutta se on aivan liian pitkä, varsinkin jos on sellainen karsea loskatalvi. Viime talvi oli aika ihana kun oli etelässäkin kunnolla lunta ja pakkasta.

Vierailija
5/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli aiemmin vaikeaa siksi, että päivä lyheni. Ja lopulta eli kun päästiin marraskuulle, valoisaa ei ollut arkisin lainkaan. Tai siis oli, mutta sen lyhyen valoisan ajan joutui olemaan töissä. Aamulla oli pimeää, kun lähti töihin, ja iltapäivällä oli pimeää, kun lähti töistä kotiin. Mulle tuo on aina aiheuttanut voimakasta väsymystä. Olen huomattavasti virkeämpi ja energisempi valoisaan vuodenaikaan. 

Mitä lyhyemmäksi päivä käy, sitä enemmän tarvitsen yöunta. Kun kuitenkin vuosikymmeniä koitti silloinkin elää kuten valoisaan vuodenaikaan, elämä tuntui aika raskaalta. Noin 10 vuotta sitten eli viiskymppisenä hyväksyin asian. Ja lakkasin yrittämästä elää pimeään vuodenaikaan samalla tavalla. Enää syksyt eivät ole vaikeita, kun olen omaksunut erilaisen tavan elää. Syksyn tullen alan vähentää kaikkia sosiaalisia kontakteja. Menen aikaisemmin illalla nukkumaan. Pimeimpään vuodenaikaan nukun sellaiset 12-13 tuntia yössä. Onneksi on etätyö ja liukuva työaika. Teen työpäivän aikana työni ja sen jälkeen en sitten teekään juuri mitään. Viikonloppuisin teen mitä jaksan ja viitsin. 

Vierailija
6/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että tällä palstalla ei kellekään vaikeaa koska kaikki toivoo aina kylmää kesää.

Vierailija
7/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva syyssää ja pimenevä ilta on on ainakin omaan mieleen. Toki nautin enemmän plus22-24 kesäsäästä.

Vierailija
8/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeeta yhtään. Syksy on helpotus ja rauhottuminen, mutta myös uuden alku. Pimeys ja viileys on virkistävää.

Niin me ollaan erilaisia.

Vierailija
9/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä" ja "niin". Sanat, joilla ei ole mitään merkitystä asian kanssa.

Vierailija
10/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimenevä syksy tekee ihmisestä zombien joka raahautuu vielä pimeämmän räntäsadekauden yli ja kärsii talvipakkaset kunnes kevätaurinko taas herättää.

Vierailija
11/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on paras vuodenaika! Rakastan syksyä niiiiin paljon! Ainut aika, jolloin tunnen oloni hetkellisesti onnelliseksi (olen kroonisesti masentunut ja sairastan pakko-oireista häiriötä).

Syksyssä rakastamiani asioita:

Syksyn värit, tuoksut, sienet, omenat, kaneli, kurpitsat, sade, ikkunanpielissä uliseva tuuli, hämärässä hehkuvat kynttilät, kirjojen lukeminen, kauhuleffat, kirpputorien kiertely, dark academia, lempivaatteeni ruskearuudullinen bleiseri ja vekkihame.

N28

Vierailija
12/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on best. Osaispa sienestää

Vierailija
13/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
14/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on kesää jäljellä..

Vierailija
15/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyssä on ihanaa kun illalla tulee pimeää, niinkuin sivistyneessä maailmassa ja ihmiset eivät niin epätoivoisesti yritä tehdä jotain "kesämuistoja".

Vierailija
16/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään, talvi on tietysti aivan perseestä.

Vierailija
17/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä on myös vuoden paras juhla, eli Halloween. Kaikki muut on paskottu sukuloinneilla tai muilla ennakko-odotuksilla (pitäis olla ystävien kanssa dokaamassa ym). Halloween on viimeinen henkireikä yksinäisille

Vierailija
18/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikeeta yhtään. Syksy on helpotus ja rauhottuminen, mutta myös uuden alku. Pimeys ja viileys on virkistävää.

Niin me ollaan erilaisia.

Niin me ollaan kaikki erilaisia. Minä koen, että syksy juuri ei ole rauhoittumisen aikaa, vaan päinvastoin. Syyskuussa alkaa taas kaikki harrastuskuviot ja kuskaamiset, omat ja lasten. Vanhempainyhdistys ja muut kummallisuudet, joihin on imeytynyt mukaan. Töiden kautta erilaiset seminaarit reissuineen ja niiden sumplimiset. Paljon kaikkea kivaa, mutta juuri sitä arjen hulinaa.

Kesä on ihanaa kun voi vaan olla ilman aikatauluja ja huolia. Lapset pärjää ulkona vähillä vaatteilla ja lutraavat innoissaan järvessä. Ei ole edes niin paljoa säätöä ja riitaa ruutuajasta, kun on muutakin kivaa tekemistä.

Vierailija
19/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää ja pimeää. Suomi on siedettävä paikka vain touko-elokuussa.

Vierailija
20/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä, kylmä ja märkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän