Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni aloitti masennuslääkityksen ja ruokahalu kasvoi järkyttäviin mittoihin

Vierailija
29.07.2022 |

Syö yksi pussin paahtoleipää ja kattilallisen keittoa. Kuulemma tuntuu että nälkä ei lähde pois. Myös makea maistuu ja vetää vaivatta kokonaisen keksipaketin.

Tekisi mieli sanoa ettå nyt nyt lopetat ne lääkkeet,mutta sitten alkaisi taas junan alle juoksemis-jutut ja viiltely.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olikos sulla sitä masennuslääkekokemusta ja sen lääkkeen aiheuttamaa syömähimoa, vai oletko täällä siis vain ja ainoastaan promoamassa ketoa?

Kuinka moni niistä lääkäreistä, joihin olet valinnut uskoa, on viillellyt itseään teini-ikäisenä ja parantunut määräämillään lääkkeillä? Kuinka moni niistä ravitsemusterapeuteista, joihin olet valinnut uskoa, on ollut sairaanloisen lihava, saavuttanut ja pysynyt normaalipainossa? Vai koskeeko omakohtaisen kokemuksen vaatimus ainoastaan maailmankuvasi vastaisesti ajattelevia?

Hiljattain on todistettu, että sekä SSRI että Alzheimer-lääkkeiden osalta on johdonmukaisesti valehdeltu vuosikymmeniä, väärille teille ajautuneen tutkimuksen hintalappu on kymmenissä miljardeissa.

Nythän ei ollut tuosta kyse, vaan siitä, että tarjoat ilmiselvästi lapselle huonosti sopivaan, ikävän sivuvaikutuksen aiheuttavaan lääkkeeseen ainoaksi ratkaisuksi ketodieettiä. Ja sinun maailmaankuvaasi ei näköjään mahdu kuin se ketodieetti. Mitä ilmeisimmin kokemusta masennuksesta, masennuslääkkeistä tai niiden aiheuttamasta syömähimosta ei sinulla siis ole, koska et pysty siihen kysyttäessä vastaamaan. Masentunut ei jaksa yleensä miettiä mitään erikoisruokavalioita, 14v. tytölle se on vielä vaikeampaa, ja lääkkeen aiheuttamassa syömähimossa jopa mahdotonta. Edelleen, lääke vaihtoon.

Vierailija
62/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän ei ollut tuosta kyse, vaan siitä, että tarjoat ilmiselvästi lapselle huonosti sopivaan, ikävän sivuvaikutuksen aiheuttavaan lääkkeeseen ainoaksi ratkaisuksi ketodieettiä. Ja sinun maailmaankuvaasi ei näköjään mahdu kuin se ketodieetti. Mitä ilmeisimmin kokemusta masennuksesta, masennuslääkkeistä tai niiden aiheuttamasta syömähimosta ei sinulla siis ole, koska et pysty siihen kysyttäessä vastaamaan. Masentunut ei jaksa yleensä miettiä mitään erikoisruokavalioita, 14v. tytölle se on vielä vaikeampaa, ja lääkkeen aiheuttamassa syömähimossa jopa mahdotonta. Edelleen, lääke vaihtoon.

Mitäköhän lääkettä mahtaisi sitten tilalle vouho suositella? Kaikki SSRI-lääkkeet kun juuri hiljan todistettu toimivan korkeintaan plasebon voimalla:

https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0?fbclid=IwAR3NRheq_pt…

Lapsi ehkä reagoi lääkkeeseen rehellisesti, ei uskonnollisen kokemuksen kautta kuten aivopesty aikuinen.

Mitä kamalaa kuvittelet, että muutaman viikon ruokavaliokokeilusta voi seurata? Olotilan paraneminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudella on siis yhteys mielenterveysongelmiin.

Näin olen aina ajatellutkin, ainoastaan kaheli antaa itsensä lihoa.

Masennus on muoti-sairaus, huomionhakuisten narsistien turvasana..

Minä olen samaa mieltä ja minulla on sairaus nimeltään syömisongelmat enkä pysty rajoittamaan syömistä jos ruoka on liian hyvää niin syön sitä likaa ja lapsuudessa olen nälkää kokenut kun meillä ei ollut ruokaa tarpeeksi ja kaapit tyhjinä eikä ollut mitään säännöllisiä ruoka-aikoja. Ja minulla on ollut koko ikäni mt- ongelmia enkä ole ollut mikään normaali koskaan. Jos sinä olet normaali niin tuskin se ketään kiinnostaa valitettavasti :D

Sinä et ymmärrä jos sinulla ei ole mitään ongelmia vaan hallitset ihan kaikki elämässäsi. Elä sitten itsesi kanssa ja ole tyytyväinen. Oliko sulla parisuhdetta, perhettä niin että mitä itsellesi kuuluu? 

Vierailija
64/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... eikä se mirtza sen enempää kuin mikään mukaan psyykelääke ole "suositeltavaa kasvuikäiselle lapselle". Ei tunnu konitohtoreita haittaavan.

Ei sitä helposti määrätäkään. Mutta on tilanteita joissa se on paljon pienempi paha kuin mielenterveyshäiriön oireet. 

Samoin on tilanteita, joissa järkevästi muodostettu ruokavalio - ei siis mikään ääridietti kuten tuossa joku virallisterveellinen uuvelo esitti - on paikallaan kompensoimaan lääkkeen aiheuttamia haittoja. Oikein muodostetulla ketogeenisellä ruokavaliolla on täysin mahdotonta kärsiä yhtään mistään ravitsemuksellisesta puutoksesta, höttöhiilareita ei tarvitse kukaan.

Idiootti. Mulle mirta ja ketipinor saivat aikaan raivokkaan, aggressiivisen höttöhiilarihimon. Olisin vaikka voinut tappaa jos joku olisi estänyt syömästä. 15 kg lihoin, sitten vaihdettiin lääkettä.

Ketipinor samalla vielä lamaannutti sänkyyn niin että energiankulutuskin pieneni.

Vierailija
65/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle, lue ja päätä itse. Sen enempää minua kuin tuota toista änkyrää ei kannata uskoa.

The Current Status of the Ketogenic Diet in Psychiatry

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5357645/

What to Know About Keto and Depression

https://www.webmd.com/diet/what-to-know-about-keto-and-depression

The Ketogenic Diet: An Underutilized Tool In Fighting Depression?

https://www.psychiatryredefined.org/the-ketogenic-diet-an-underutilized…

Ketogenic Therapy for Major Depressive Disorder: A Review of Neurobiological Evidence

https://www.lidsen.com/journals/rpn/rpn-02-01-003

The Ketogenic Diet for the Treatment of Mood Disorders in Comorbidity With Epilepsy in Children and Adolescents

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7768824/

Vierailija
66/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuudella on siis yhteys mielenterveysongelmiin.

Näin olen aina ajatellutkin, ainoastaan kaheli antaa itsensä lihoa.

Masennus on muoti-sairaus, huomionhakuisten narsistien turvasana..

t. kiusaaja-narsisti

Vierailija
67/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti Mirtazapin määrätty.

Veikkaan myös mirtatsapiinia. Itselläni nousi kahdessa vuodessa paino 35 kg. Hoitavaa tahoa se ei haitannut ja itse olin niin masentunut, etten jaksanut välittää. Näin jälkikäteen en kuitenkaan syönyt tavallista isompia annoksia, mutta paino se vaan nousi.

Vierailija
68/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Mulle mirta ja ketipinor saivat aikaan raivokkaan, aggressiivisen höttöhiilarihimon. Olisin vaikka voinut tappaa jos joku olisi estänyt syömästä. 15 kg lihoin, sitten vaihdettiin lääkettä.

Ketipinor samalla vielä lamaannutti sänkyyn niin että energiankulutuskin pieneni.

Olisi kannattanut vaihtaa ruokavaliota.

Vierailija
69/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut Ketipinorilla 15 v asti ja ylipainoa on tullut reippaasti aikana. Palautuukohan ruokahalu niin ettei syötättäisi koko aikaa jos lääkkeen saisi vaihdettua?

Vierailija
70/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kannattanut vaihtaa ruokavaliota.

Tukehdu lihakimpaleeseen.

Vierailija
71/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut Ketipinorilla 15 v asti ja ylipainoa on tullut reippaasti aikana. Palautuukohan ruokahalu niin ettei syötättäisi koko aikaa jos lääkkeen saisi vaihdettua?

Joo, sen sileän tien loppui ruokahimot kun lopetin lääkkeen. Sen sijaan kilot eivät ole lähteneet kun tuli muita sairauksia.

Vierailija
72/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masislääkkeistäkö se johtuukin kun nykyään tulee kadulla vastaan ihan h vetin isoja möykkyjä.

Vierailija
73/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa napeissa, naamariin vaan.

https://yle.fi/uutiset/3-10353375

Ben Goldacre: Bad Pharma

Peter Gøtzsche: Tappavat lääkkeet ja järjestäytynyt rikollisuus

Vinay Prasadin, Adam Cifu: Ending Medical Reversal

Vierailija
74/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän lääkettä mahtaisi sitten tilalle vouho suositella? Kaikki SSRI-lääkkeet kun juuri hiljan todistettu toimivan korkeintaan plasebon voimalla:

https://www.nature.com/articles/s41380-022-01661-0?fbclid=IwAR3NRheq_pt…

Lapsi ehkä reagoi lääkkeeseen rehellisesti, ei uskonnollisen kokemuksen kautta kuten aivopesty aikuinen.

Mitä kamalaa kuvittelet, että muutaman viikon ruokavaliokokeilusta voi seurata? Olotilan paraneminen?

Kuuleppas ketovouho, kun ne lääkkeet määrää lääkäri, ja lääkärin kanssa yhdessä haetaan se sopivin. Nuo ovat muutenkin täysin yksilöllisiä juttuja. Minä en täältä käsin voi yhtään mitään lääkettä suositella enkä sellaiseen tietenkään järkevänä ihmisenä lähde.

Ja kyllä, jo muutamassa viikossa paino voi nousta jopa 5-10kg. Ja kyllä, se pahentaa entisestään olotilaa. Mitä järkeä alkaa johonkin ihmeellisiin dieettikokeiluihin, kun se on selkästi se lääke, joka on se ongelma ja aiheuttaa sen syömähimon? Ja se on sellainen himo, että ei siinä mitään keton "koostamisia" ja "kompensointeja", mikroja ja makroja kukaan todellakaan ala mietiskellä, kun on niin hirveä ja pohjaton nälkä, että on pakko saada mitä tahansa ruokaa kaksin vapisevin käsin suuhunsa.

Vierailija
75/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo luettu?

https://news.cision.com/fi/duodecim/r/uutuuskirja--vapaaksi-viiltelysta…

Keskusteluapua tarjoavien tahojen välillä on sitten todella paljon varianssia. Joku terveyskeskuksen vastavalmistunut psykiatrinen sairaanhoitaja versus kokenut, viiltelytapauksia ennekin hoitanut YET traumaterapeutti ovat ihan eri planeetalta. Annettiinko sen alussa mainitun keskusteluavun suhteen liian nopeasti periksi, ymmärrän kyllä jos, terapeutin hakeminen on raskas homma sekin.

Vierailija
76/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukehdu lihakimpaleeseen.

Paleo ei taida olla paras valinta tässä tilanteessa.

Vierailija
78/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtakaa lääke. Heti.

Meillä sama tausta lapsen kanssa. Lihoi puolessa vuodessa 30kg. Lääkärit ei usko, että johtuu lääkkeestä.

Mistä noin tampio lääkäri löytyy? Siinähän se lukee ihan pakkausselosteessa.

Onhan noita. Meillä lapsen paino nousi Mirtzapiinin aloituksen jälkeen 20 kiloa muutamassa kuukaudessa. Kun asiasta puhuttiin lääkärin kanssa, niin hänen mukaansa painon nousu johtuu liikkumattomuudesta. Ei johtunut, sillä ennen syömisiin valikoivasti suhtautunut lapsi (ei syönyt esim mitään missä on hilloa), söi lääkkeen aloituksen jälkeen mitä tahansa.

Vierailija
79/81 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluapua tarjoavien tahojen välillä on sitten todella paljon varianssia.

Kuten myös lääkäreiden, toisen mielipiteen kysyminen on ihan sallittua. Sitä ei vaan kannata kysyä viereisestä huoneesta, koska nuo on todella hierarkisia järjestelmiä ja käytännön hoitolinjaukset määrittää ylilääkäri. Mulle yks tk-lääkäri sanoi ihan suoraan, että mä en täällä voi sulle muuta hoitoa suositella, mutta jos tuut mun [yksityisen tahon] vastaanotolle tonne naapurikaupunkiin niin kokeillaan jotain muuta. Hoitolinjauksia vastaan niskurointi voi vaikeuttaa lääkärin uraa huomattavasti, tekee valitettavasti fiksuistakin ihmisistä apaattisia pidemmässä juoksussa, omat aivot kun voi heittää narikkaan.

Vierailija
80/81 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne lääkkeet määrää lääkäri, ja lääkärin kanssa yhdessä haetaan se sopivin.

Lapsi kyllä ymmärtää lääkkeenvaihtoruletissa, mitä häneltä halutaan, toteaa lopulta jonkun napin kohdalla, että joo, nyt on hyvä - vaikkei olekaan. Eristäytyy entisestään, myös vanhemmistaan, jotka lääkärille kuskaavat.

Jos kerran koko teoria koko lääkeaineryhmän takana on todistettu paikkaansapitämättömäksi, siinä korkeintaan vaihdetaan plasebo ja sivuvaikutus toiseen plaseboon sivuvaikutuksineen. Ymmärän, että tämä on vaikea, jopa ylitsepääsemätön nieltävä sellaiselle, joka itse on kenties vuosikymmeniä kuvitellut saavansa näistä apua. Plaseboefekti, se on vahva todiste mielikuvituksen voimasta.

Pitkäaikaisen, kasvuikäisenä aloitetun käytön seurauksista on vaikea löytää mitään tutkittua tietoa. Ns. helppo ja vaivaton ratkaisu, täydellinen nyky-yhteiskuntaan.

Terveellinen ympäristö, terveellinen ruokavalio, terveellinen - ei addiktionomainen - liikunta, hyvä, syvä uni. Kaikki on mahdollista saavuttaa ilman lääketeollisuuden tuotoksia, se vaan vaatii vähän tai paljon enemmän vaivaa. Lopussa kiitos seisoo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän