Lapseni aloitti masennuslääkityksen ja ruokahalu kasvoi järkyttäviin mittoihin
Syö yksi pussin paahtoleipää ja kattilallisen keittoa. Kuulemma tuntuu että nälkä ei lähde pois. Myös makea maistuu ja vetää vaivatta kokonaisen keksipaketin.
Tekisi mieli sanoa ettå nyt nyt lopetat ne lääkkeet,mutta sitten alkaisi taas junan alle juoksemis-jutut ja viiltely.
Kommentit (81)
Huh. Lähinnä olen järkyttynyt luettuani miten moni nuori on niin epätoivoisen masentunut, että joutuu sen takia lääkitykselle. 70-80- luvuilla, jolloin itse olin nuori, ei tullut kohdattua yhtään masentunutta nuorta .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... eikä se mirtza sen enempää kuin mikään mukaan psyykelääke ole "suositeltavaa kasvuikäiselle lapselle". Ei tunnu konitohtoreita haittaavan.
Ei sitä helposti määrätäkään. Mutta on tilanteita joissa se on paljon pienempi paha kuin mielenterveyshäiriön oireet.
Samoin on tilanteita, joissa järkevästi muodostettu ruokavalio - ei siis mikään ääridietti kuten tuossa joku virallisterveellinen uuvelo esitti - on paikallaan kompensoimaan lääkkeen aiheuttamia haittoja. Oikein muodostetulla ketogeenisellä ruokavaliolla on täysin mahdotonta kärsiä yhtään mistään ravitsemuksellisesta puutoksesta, höttöhiilareita ei tarvitse kukaan.
Luuletko, että masentunut 14v. jaksaa jotain ihmedieettejä noudattaa? Saati kokkailla itselleen? Lapsi ei saa edes noudattaa mitään ketodieettejä. Kyllä siinä masennuksessa itsessään on ihan tarpeeksi hommaa, ei siinä voi vaatia lasta vielä jotain erikoisdieettejä noudattamaan ja koostelemaan eikä äitiäkään.
Ja sulla ei selvästi ole mitään käsitystä muutenkaan: se lääkkeen aiheuttama syömishimo on sellaista, ettei siinä edes pysty ajattelemaan mitään muuta kuin että ruokaa on saatava ja heti. Nälkä on kamala ja pohjaton. Joku keto ei voi silloin vähempää kiinnostaa.
Miksei vain vaihda sitä lääkettä, kun se on se helpoin ja paras tapa?
Lihavuudella on siis yhteys mielenterveysongelmiin.
Näin olen aina ajatellutkin, ainoastaan kaheli antaa itsensä lihoa.
Masennus on muoti-sairaus, huomionhakuisten narsistien turvasana..
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että masentunut 14v. jaksaa jotain ihmedieettejä noudattaa? Saati kokkailla itselleen? Lapsi ei saa edes noudattaa mitään ketodieettejä. Kyllä siinä masennuksessa itsessään on ihan tarpeeksi hommaa, ei siinä voi vaatia lasta vielä jotain erikoisdieettejä noudattamaan ja koostelemaan eikä äitiäkään.
Ja sulla ei selvästi ole mitään käsitystä muutenkaan: se lääkkeen aiheuttama syömishimo on sellaista, ettei siinä edes pysty ajattelemaan mitään muuta kuin että ruokaa on saatava ja heti. Nälkä on kamala ja pohjaton. Joku keto ei voi silloin vähempää kiinnostaa.
Kuinka moni 14-vuotias kokkailee itselleen normiruoat? Se ei ole dietti vaan ruokavalio, englanniksi sama asia, suomen kielessä eri merkitys. Äidillensä se ei ole sen kummempi homma kuin ihan tavallisen ruoan laitto kunhan alkuun pääsee. Tietty jos elämä on yhtä Wolttia voi olla enemmän haastetta.
Juurikin se himo taklautuu ketogeenisellä.
Lapsi ei saa syödä psyykelääkkeitä, silti niitä syödään.
Vierailija kirjoitti:
Lihavuudella on siis yhteys mielenterveysongelmiin.
Näin olen aina ajatellutkin, ainoastaan kaheli antaa itsensä lihoa.
Masennus on muoti-sairaus, huomionhakuisten narsistien turvasana..
Syyn ja seurauksen ymmärrys ei taida olla vahvuuksiasi? Mielenterveysongelma sinänsä ei lihota eli suoraa yhteyttä ei ole. Jotkut lääkkeet sen sijaan lihottavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni 14-vuotias kokkailee itselleen normiruoat? Se ei ole dietti vaan ruokavalio, englanniksi sama asia, suomen kielessä eri merkitys. Äidillensä se ei ole sen kummempi homma kuin ihan tavallisen ruoan laitto kunhan alkuun pääsee. Tietty jos elämä on yhtä Wolttia voi olla enemmän haastetta.
Juurikin se himo taklautuu ketogeenisellä.
Lapsi ei saa syödä psyykelääkkeitä, silti niitä syödään.
Siis onko sulla oma kokemus, että se nimenomaan masennuslääkkeen aiheuttama ruoanhimo taklautuu ketolla? Eli oletko syönyt sellaista lihottavaa masennuslääkettä, jossa paino on noussut ja sitten olet sen taklannut ketolla? Mikä lääke? Jos et, niin et ole pätevä kommentoimaan, vaan pelkkä keton vouhottaja. Kaikki ei btw syö lihaa, silloin keto on paljon haastavampi. Ja edelleenkään se keto ei ole lapsille tarkoitettu. Lapselta en lähtisi myöskään kieltämään täysjyvää, hedelmiä jne. Atkins itse delasi sydäriin ja atkins on lähellä ketoa. Edelleen, lääke vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan Voxra ei aiheuta ruokahalun lisääntymistä
Ei, ainoastaan panetuksen :D
Vierailija kirjoitti:
Siis onko sulla oma kokemus, että se nimenomaan masennuslääkkeen aiheuttama ruoanhimo taklautuu ketolla? Eli oletko syönyt sellaista lihottavaa masennuslääkettä, jossa paino on noussut ja sitten olet sen taklannut ketolla? Mikä lääke? Jos et, niin et ole pätevä kommentoimaan, vaan pelkkä keton vouhottaja. Kaikki ei btw syö lihaa, silloin keto on paljon haastavampi. Ja edelleenkään se keto ei ole lapsille tarkoitettu. Lapselta en lähtisi myöskään kieltämään täysjyvää, hedelmiä jne. Atkins itse delasi sydäriin ja atkins on lähellä ketoa. Edelleen, lääke vaihtoon.
Atkins kuoli virusperäiseen kardiomyopatiaan. Karppauksesta on Suomessa virallisterveellisissä piireissä panikoitu viimeksi joskus viime vuosikymmenellä. Tänä päivänä on miljoonittain ihmisiä, jotka ovat eläneet ketolla, vuosikaudet. Liha on pääasiassa proteiinin, ei rasvan lähde, siis korvattavissa. Jos täällä joku vouhottaa niin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Huh. Lähinnä olen järkyttynyt luettuani miten moni nuori on niin epätoivoisen masentunut, että joutuu sen takia lääkitykselle. 70-80- luvuilla, jolloin itse olin nuori, ei tullut kohdattua yhtään masentunutta nuorta .
On niitä silloinkin ollut mutta ei oo vaan hoitoon hakeutunu. Liekö edes tiennyt että apua on tarjolla vai oliko edes. Ysärillä masennusta ja muita ongelmia lääkittiin päihteillä ja mun kaveri hyppäsi junan alle 16-vuotiaana ja kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atkins kuoli virusperäiseen kardiomyopatiaan. Karppauksesta on Suomessa virallisterveellisissä piireissä panikoitu viimeksi joskus viime vuosikymmenellä. Tänä päivänä on miljoonittain ihmisiä, jotka ovat eläneet ketolla, vuosikaudet. Liha on pääasiassa proteiinin, ei rasvan lähde, siis korvattavissa. Jos täällä joku vouhottaa niin sinä.
Niin, olikos sulla sitä masennuslääkekokemusta ja sen lääkkeen aiheuttamaa syömähimoa, vai oletko täällä siis vain ja ainoastaan promoamassa ketoa?
Vierailija kirjoitti:
Silloin ei masennusta helpolla tunnistettu eikä ollut nykyaikaisia masennuslääkkeitä. Toki se on aina traagista, jos jo lapsena tai nuorena on masentunut. Itse sain teininä kasarilla Triptyliä, joka lähinnä nukutti.
Voisiko hän päästä vaikka traumaterapiaan? Mentäisiin hänelle sopivaan tahtiin asioiden ytimeen.
Jos sillä on väliä erosimme on kun lapsi oli 2vuotias, emme nähneet syytä jatkaa suhdetta kaveripohjalta kämppiksinä vain lapsen takia. Ensimmäiset kuusi vuotta exäni myös asui tuossa kadun päässä ja tyttö pomppi iloisesti kahden kodin väliä. Ja nimenomaan iloisesti. Koulukiusaajat ja kavereiden haihtuminen yksi toisensa jälkeen sitten muutti sen iloisen lapsen. En kuitenkaan tajunnut miten paha tilanne oli ennenkuin koulusta soitettiin että tyttö on terkkarilla ja jaloista valuu verta, oli kotona aamulla viilellyt ja olivat alkaneet koulussa valua.. tuolloin tehtiin lasu josta ei seurannut sen kummempaa mutta tyttö alkoi käydä nuortenpsykalla. Oli tuolloin vasta 12vuotias eikä heti haluttu aloittaa lääkitystä, vaan purkaa ahdistusta keskusteluilla. Lopulta kuitenkin todettiin ettei se riitä.
A.p
Vierailija kirjoitti:
Niin, olikos sulla sitä masennuslääkekokemusta ja sen lääkkeen aiheuttamaa syömähimoa, vai oletko täällä siis vain ja ainoastaan promoamassa ketoa?
Kuinka moni niistä lääkäreistä, joihin olet valinnut uskoa, on viillellyt itseään teini-ikäisenä ja parantunut määräämillään lääkkeillä? Kuinka moni niistä ravitsemusterapeuteista, joihin olet valinnut uskoa, on ollut sairaanloisen lihava, saavuttanut ja pysynyt normaalipainossa? Vai koskeeko omakohtaisen kokemuksen vaatimus ainoastaan maailmankuvasi vastaisesti ajattelevia?
Hiljattain on todistettu, että sekä SSRI että Alzheimer-lääkkeiden osalta on johdonmukaisesti valehdeltu vuosikymmeniä, väärille teille ajautuneen tutkimuksen hintalappu on kymmenissä miljardeissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos sillä on väliä erosimme on kun lapsi oli 2vuotias, emme nähneet syytä jatkaa suhdetta kaveripohjalta kämppiksinä vain lapsen takia. Ensimmäiset kuusi vuotta exäni myös asui tuossa kadun päässä ja tyttö pomppi iloisesti kahden kodin väliä. Ja nimenomaan iloisesti. Koulukiusaajat ja kavereiden haihtuminen yksi toisensa jälkeen sitten muutti sen iloisen lapsen. En kuitenkaan tajunnut miten paha tilanne oli ennenkuin koulusta soitettiin että tyttö on terkkarilla ja jaloista valuu verta, oli kotona aamulla viilellyt ja olivat alkaneet koulussa valua.. tuolloin tehtiin lasu josta ei seurannut sen kummempaa mutta tyttö alkoi käydä nuortenpsykalla. Oli tuolloin vasta 12vuotias eikä heti haluttu aloittaa lääkitystä, vaan purkaa ahdistusta keskusteluilla. Lopulta kuitenkin todettiin ettei se riitä.
A.p
Muuttakaa muualle, uusi alku. Sairas ympäristö ei sillä parane, että lapseen myrkkyjä tungetaan.
Miksi aina lapselle määrätään lääkkeet kun vika useimmiten vanhemmissa?
Sorry mutta ihan näin entisenä masennuslääkkeillä ja neurolepteilla lääketieteen pahoinpitelemänä sanon nyt, että olisin mieluummin ollut normaalisti masentunut ja normaalipainoinen tai hoikka, kuin psykoottisesti ja pakonmaisesti syövä masentunut läski. Koska se ylipaino lopulta muodostui minulle siksi ykkösongelmaksi jonka takia halusin kuolla ja minkä vuoksi olin masentunut ja itsetuhoinen. Se viivästytti vuosia masennuksesta toipumista. Lääkkeiden lopetuksen jälkeen toivuin kovilla dieeteillä ja ihon poisto leikkauksella jotta taas edes tunnistin itseni peilistä. Olisi voinut ihan jättää nämä kokeilut väliin ja käskeä syömään vaikka porkkanan sillä aikaa kun annan luonnon hoitaa asiansa. Olisin vaikka koittanut toipua masennuksesta käytösterapialla ja hoitamalla ihmissuhteeni ja elämäntapani kuntoon. Kun minullakin se pääongelma oli lähinnä lapsellinen luonne ja martyrismi, eikä mikään kemiallinen epätasapaino aivoissa.
Ap, jos lääke aiheuttaa tuollaisia sivuoireita, kannattaa niistä mainita lääkärille. Kaikki lääkkeet eivät sovellu kaikille, eikä sitä voi valitettavasti tietää etukäteen. Usein lääkitystä joudutaan säätämään alkuun - ja kuvaamiesi oireiden kanssa kannattaa ehdottomasti hankkia sekä terapiaa ja toimivat lääkkeet (purevat yhdessä kaikkein tehokkaimmin).
Täysin anekdoottisesti, lihoin itse vuoden masennuslääkkeitä syötyäni noin 10kg. Olin ennen lääkkeiden aloitusta ollut niin väsynyt ja näläntunne poissa, että olin laihtunut muutamassa kuukaudessa useamman kilon tahattomasti. Lääkkeiden avulla painoni nousi viitisen kiloa 'normaalipainoni' yli, koska esim. jaksoin taas lämmittää mikrossa ruokaa, mutta en vielä jaksanut urheilla. Nyt kun olo on parantunut sen verran, että jaksan taas harrastaa liikuntaa, niin paino on hissukseen putoamassa omaan normaaliin
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina lapselle määrätään lääkkeet kun vika useimmiten vanhemmissa?
Miksi ihmiselle ylipäänsä lääkeet määrätään kun vika ympäristössä, yhteiskunnassa ja talousjärjestelmässä?
Ainakaan Voxra ei aiheuta ruokahalun lisääntymistä