Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erovanhemmuus ja lasten huonovointisuus, isä kieltää ongelmat

Vierailija
29.07.2022 |

Olen ollut eronnut exmiehestäni 3v ajan. Alkuun erovanhemmuus sujui jotenkuten, tosin ex laittoi niin paljon asiattomia viestejä että aloin saamaan ahdistusoireita aina kun näin, että olin saanut tekstiviestin. Hän käytti vielä jonkin aikaa emailia kanavana, kun olin blokannut viestit. Sain useimmiten viestejä minun psyykkisten ongelmien tasosta ja väärästä toiminnasta häntä kohtaan. Kun uhkasin viedä asian poliisille, hän lopetti mutta alkoi käyttää välineenä lasten asioiden hoitamisen vaikuttamista.

Tällä hetkellä, 3v myöhemmin, minulla on kaksi lastenpsykiatrian asiakasta huollettavana ja vuoroviikkovanhemmuus. Isommalla lapsella on ilmeisesti ADHD, mutta isä kieltää jyrkästi ja asiassa ei päästä eteenpäin. Nuorempi lapsi oireilee väkivallalla minua kohtaan. Olen hakenut apua perhetyöstä, jotta asioita saataisiin kuntoon. Isä suostuu perhetyöhön sillä verukkeella, että "äiti tarvitsee tukea vanhemmuuteen". Hänellä itsellään ei ole lasten kanssa "mitään ongelmia" ja "vanhemmuus on tosi mahtavaa". Hän ei myöskään suostu mihinkään muutoksiin tapaamisten suhteen, koska "hän ei luovu oikeuksistaan". Nuorempi lapsi tarvitsisi stabiilimman kasvuympäristön ja vuoroviikkoelämä on hänelle kohtuuttoman raskasta: lapsi itse toivoo että hän saisi asua enemmän luonani, myös siitä syystä että vuoroviikoin hänen kanssaan kulkeva isoveli on kovin agressiivinen nuorempaa kohtaan fyysisesti ja verbaalisesti.

Tuntuu, että olen ihan umpikujassa. Kummatkin lapset oireilevat voimakkaasti, mutta enää avun saamiseksi ei ole muuta keinoa kuin käräjät. Apu tulisi lastenpsykiatrialla isommalle, mikäli isä ei kieltäisi sinne ongelmia ja pitkittäisi prosessia (ongelma on jo tunnistettu, kontakti jatkuu, ammattilaisten näkemys poikkeaa räikeästi isän näkemyksestä). Nuoremman tapaamisia ei saa muutettua ilman käräjiä lapsen voinnille paremmaksi, sillä isä pitää oikeuksistaan tiukasti kiinni ja vetoaa aina niihin. Olen lähettänyt kymmeniä aneluviestejä isälle lasten asioiden hoitamisesta, mutta hän ei vastaa niihin. Saattaa kyllä tulla joku uusi asiaan liittymätön viesti, jossa hän vaatii asioita katseltavan hänen vision mukaan (vaikka lääkärit ovat nämä visiot suoraan tyrmännyt).

Elän jatkuvassa hädässä lasteni voinnin suhteen, toivon maailmassa ainoastaan sitä, että lapseni saisivat apua ja elää rauhassa lapsina.

Onko kenelläkään vastaavasta kokemusta? Olen palkannut asianajajan, mutta uskon että isä syyttää minua sen vuoksi vieraannuttamisesta ja huoltokiusaamisesta, sillä minulla on kuulemma paljon sairaita ja patologisia piirteitä.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ap välitä tästä yhdestä mt-ongelmaisesta.

Kyllä ap välittää.

Ap:ta ärsyttää ja kismittää, kun monet hoksaavaisimmat ihmiset näkee heti, että hän kirjoittelee täyttä palturia.

Aivan mielettömiä kommentteja ap:lta itseltään tulee omaan aloitukseensa.

Mutta sekopäitähän palsta on muutoinkin täynnä, tämä on oikein kunnon hörhöjen temmellyskenttä.

Vierailija
42/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten ongelmat missään köräjäoikeudessa ratkea. Nyt vaan lusikka kauniiseen käteen ja isän kanssa yhteistyöhön

20 vuotta olin Diagnosoidun narsistin kanssa ja voin vakuuttaa että narsistin kanssa ei voi tehdä yhteistyötä. Mikään ei käy, olet syyllinen kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan. Itse asiasta ei voi keskustella j sopia , keskustelut ovat ex-vaimon haukkumista.

Siksi sen tervepäisen täytyy hoitaa lasten asiat vaikka yhteishuolto.

Narsisti ei tosiaankaan tee yhteistyötä kenenkään kanssa, sillä kuten Narsisti vs Minä Youtube kanavalla sanotaan, narsisti on "Suurin, Vahvin, Aina Oikeassa ja Kaikkeen Syytön".

Vaikka mikä alan ammattilainen selittäisi, että asia on näin, narsisti ei muuta mieltään, koska HÄN on aina oikeassa. Siellä ei ole mitään häpeäntunnetta eikä tunnetta siitä, että hän tekisi virheen. Narsisti ei omasta mielestään tee koskaan virheitä.

Paha narsismi on lähellä psykopatiaa ja/tai sosiopatiaa, ja et sinä paatuneen psykopaatinkaan kanssa voi tehdä yhteistyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista.

Meillä on ex-vaimon kanssa lapsi, joka on siis psykopaatti ja tämä on todettu lääkäreiden vastaanotolla. Ex-vaimoni syytti minua kaikesta ja on siis myös itse psykopaatti. Tämä on todettu myös legurissa. Silti jouduin taistelemaan lapsestamme, että minä saisin hänet ja saisin kunnon hoitoon. En saanut. Äiti on parempi. Äiti on siis työtön ja harhainen aito psykopaatti ja tästä on mustaa valkoisella. Lapsemme on psykopaatti ja tästä on mustaa valkoisella. Minä en ole. Olen hyvätuloinen mies, joka välittää lapsesta ja haluaa hoitoa. Äiti keksii tarinoita minusta, mitkä on siis tarinoita, kun sekoilee omissa ajatuksissaan.

Minä en siis ole ns hullu. Silti en saa lastani luokseni ja hoitoon äitinsä takia. Lpaseni tarvitsee hoitoa ja apua, että voi joskus toiv mukaan olla ns normaali kansalainen.

Ei onnistu. Lapsen on parempi olla mustaa valkosella olevan äidin kanssa.

Tässä taas todiste isän oikeuksista. Ei meillä mahiksia mihinkään. Minä ja nykyinen vaimoni olaan kummissaan, että miten tää taas on mahdollista, kun isä haluaa jotain.

Nyt sitten katson, kun poikani kärsii äitinsä luona.

Taistelen siis edelleen.

Eikä halpaa ole, mutta minun lapsella ei ole arvoa. Haluan hänet hoitoon ja oikeaan kotiin.

44/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista tarvinneeni toisen huoltajan lupaa lapsen viemiseen perheneuvolan psykologille Koulun psykologin kautta lähti kaikki eteen päin jos sinulla kouluikäinen se joka enemmän oireilee.

Olen entinen lastenneuvolan th ja jonkun verran tällaisia tapauksia tuli vastaan. Kyllä lasten tutkimuksiin tarvitaan valitettavasti kummankin huoltajan lupa.

Jos toinen vanhempi kieltää tutkimukset, hoitava taho tai hoidon kannalla oleva vanhempi voi tehdä lastensuojeluilmoituksen. Eli sillä perusteella että toinen huoltaja vaikeuttaa lapsen hoitoa / tutkimuksiin pääsyä. Se vastaanhankaava vanhempi voi sitten jatkaa jutustelua lastensuojelun kanssa.

🇺🇦🇮🇱

45/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista.

Meillä on ex-vaimon kanssa lapsi, joka on siis psykopaatti ja tämä on todettu lääkäreiden vastaanotolla. Ex-vaimoni syytti minua kaikesta ja on siis myös itse psykopaatti. Tämä on todettu myös legurissa. Silti jouduin taistelemaan lapsestamme, että minä saisin hänet ja saisin kunnon hoitoon. En saanut. Äiti on parempi. Äiti on siis työtön ja harhainen aito psykopaatti ja tästä on mustaa valkoisella. Lapsemme on psykopaatti ja tästä on mustaa valkoisella. Minä en ole. Olen hyvätuloinen mies, joka välittää lapsesta ja haluaa hoitoa. Äiti keksii tarinoita minusta, mitkä on siis tarinoita, kun sekoilee omissa ajatuksissaan.

Minä en siis ole ns hullu. Silti en saa lastani luokseni ja hoitoon äitinsä takia. Lpaseni tarvitsee hoitoa ja apua, että voi joskus toiv mukaan olla ns normaali kansalainen.

Ei onnistu. Lapsen on parempi olla mustaa valkosella olevan äidin kanssa.

Tässä taas todiste isän oikeuksista. Ei meillä mahiksia mihinkään. Minä ja nykyinen vaimoni olaan kummissaan, että miten tää taas on mahdollista, kun isä haluaa jotain.

Nyt sitten katson, kun poikani kärsii äitinsä luona.

Taistelen siis edelleen.

Eikä halpaa ole, mutta minun lapsella ei ole arvoa. Haluan hänet hoitoon ja oikeaan kotiin.

Kiva satu. Suomessa ei lapsia diagnosoida psykopaatiksi ja aikuisiakin käytännössä vain mielentilatutkimuksissa.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
46/46 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan järkyttävää, että lapsen pitää olla 12-vuotias voidakseen kieltäytyä tapaamasta esimerkiksi narsistista tai lasta muuten huonosti kohtelevaa vanhempaa. On paljon perheitä, missä lapsi ei ole turvassa sen toisen vanhemman luona edes niinä tapaamisviikonloppuina.

Lapsella on oikeus vanhempaan, turvalliseen sellaiseen. Siksi on ihan hulluutta, että joskus vanhemman oikeus menee lapsen oikeuden ja hyvinvoinnin edelle.

Se, että lapsia pakkotavatetaan sen toisen vanhemman luona 12-vuotiaiksi asti, on ihan käsittämätöntä.