Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Ostin hetken mielijohteesta "syreenin" tuoksuisen huuhteluaineen. Hyi yök! D:
Etikka raikastaa parhaiten.
Itse olen aina käyttänyt hajusteettomia vaihtoehtoja pyykinpesussa. Kerran päätin kokeilla hajusteellista huuhteluainetta ja valitsin Comfortin sinisen. (Luultavasti sama josta joku puhui tässä ketjussa.) Käytin sitä purkissa neuvotun määrän ja voin kertoa että haju oli TODELLA voimakas ja keinotekoinen! Yritin sitä vielä pari kertaa käyttää pienemmillä määrillä mutta purkki lensi pian roskiin. Jälkeenpäin minua hävetti miten voimakkaasti haisevissa vaatteissa olin liikkunut kaupungilla.
Kokeilun jälkeen siirryin käyttämään etikkaa ja olen ollut tyytyväinen.
En ymmärrä miksi huuhteluaineet ja pesuaineet pitää värjätä?? Ihan ehdoin tahdoin halutaan lisätä ympäristön kemikaalikuormaa..
Ne tuoksuvat hyvältä. Tykkään tuosta tuoksusta, ja muiden mielipiteistä en välitä. Koko ajan joku valittaa jostain.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua tuoksua hajustetulle viiden euron huuhteluaineelle. Haluan tuoksua joko puhtaalle ja raikkaalle tai valitsemalleni laadukkaalle hajuvedelle.
Vähän sama kuin kysyisit miksen suihkuttele ylleni marketin Glade-vessanraikastinta.
Otsikon kysymys oli miksi käytät hajusteellisia.. Ja puolet tunkee vastaamaan jotain ihan muuta
Vierailija kirjoitti:
Miten kestätte hajusteettoman pesuaineen hajua vaatteissanne? Vai oletteko koettaneet uskotella itsellenne, ettei se tuoksu miltään? Ainakin huuhteluaineella saa kivan tuoksun.
Samaa mieltä. Ne hajusteettomilla pestyt vaatteet haisee AINA. En tiedä onko kyse siitä itse vaatteesta vai mistä, mutta hajusteettomia käyttävien vaatteet vaan on tunnistettavia -ja pahanhajuisia. Ehkä sitä ei itse huomaa. Samoin kuin joskus vaatteensa tuoksun huomaa vasta kun on pitkän aikaa pois omasta kodistaan niiden vaatteiden kanssa
Olimme kesällä hiekkarannalla. Meistä noin kolmen metrin päässä oli perhe, jonka pyyhkeet dunkkasivat ulkoilmassa meihin asti. Dunkkis on kova varmasti vieressä. Siis kyse oli jostain surf-tend-omosta.
Etkö ymmärrä, että vaatteet HAISEVAT - eivät tuoksu. JA ne haisevat KAUAS ja sen lisäksi haju tarttuu joka paikkaan. Jos meillä käy tällainen huuhtelupesuainehajupommi lapsella vieraana, koko huone haisee ja samoin esim sängynpeitto.
Jos tällainen dunkkaaja vetää siihen sitten päälle vielä Axet ja kenties hajuvedet, on hajujen kakofonia aika hirveä.
Kerrataan: hajustetetut huuhtelu- ja pesuaineet eivät tuoksu, vaan ne HAISEVAT. Kun sinulla on hajuvaate ylläsi, sinäkin haiset. Pahalle.
Kerrataan tämäkin: puhdas pyykki tuoksuu hyvälle.
Ja vielä: huuhteluaineet ovat turhia - säästä tuolta shaibalta edes lapsiesi vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kestätte hajusteettoman pesuaineen hajua vaatteissanne? Vai oletteko koettaneet uskotella itsellenne, ettei se tuoksu miltään? Ainakin huuhteluaineella saa kivan tuoksun.
Samaa mieltä. Ne hajusteettomilla pestyt vaatteet haisee AINA. En tiedä onko kyse siitä itse vaatteesta vai mistä, mutta hajusteettomia käyttävien vaatteet vaan on tunnistettavia -ja pahanhajuisia. Ehkä sitä ei itse huomaa. Samoin kuin joskus vaatteensa tuoksun huomaa vasta kun on pitkän aikaa pois omasta kodistaan niiden vaatteiden kanssa
Jotkut ihmiset pesevät pyykkinsä väärin. Liian matala pesulämpötila, liian hidas kuivatus, huoltamaton/liian täysi kone tai liian vähän vettä (ekotoiminnot) ja lopputuloksena on haiseva pyykki. Pesuaineesta haju ei johdu, mikäli sen annostelee oikein, sehän huuhtoutuu pois (toisin kuin huuhteluaine). Eikä pyykki tuoksu sen paremmalta sen hajustetun pesuhuuhteluaineen hajusteen alla, jos em. kohdissa on ongelma. Puhdas pyykki ei tuoksu miltään ilman hajusteita.
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua tuoksua hajustetulle viiden euron huuhteluaineelle. Haluan tuoksua joko puhtaalle ja raikkaalle tai valitsemalleni laadukkaalle hajuvedelle.
Vähän sama kuin kysyisit miksen suihkuttele ylleni marketin Glade-vessanraikastinta.
Tämä oli hyvä vertaus. Juuri näin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset pesevät pyykkinsä väärin. Liian matala pesulämpötila, liian hidas kuivatus, huoltamaton/liian täysi kone tai liian vähän vettä (ekotoiminnot) ja lopputuloksena on haiseva pyykki. Pesuaineesta haju ei johdu, mikäli sen annostelee oikein, sehän huuhtoutuu pois (toisin kuin huuhteluaine). Eikä pyykki tuoksu sen paremmalta sen hajustetun pesuhuuhteluaineen hajusteen alla, jos em. kohdissa on ongelma. Puhdas pyykki ei tuoksu miltään ilman hajusteita.
Kyllä maar LV:n aineen haistaa kuivasta pyykistä läheltä.
Olin kerran yökylässä paikassa, jossa lakanat oli pesty jollain todella voimakkaan hajuisella aineella. Yleensä en ole hajuherkkä, mutta silloin heräsin monta kertaa yössä siihen hajuun, ja aamulla oli kurkku ja pää kipeänä.
Sama ihminen ihmetteli, miksi hänen koiransa iho jatkuvasti punoittaa ja on ärtynyt. Haistoin koiran takkia ohimennen, ja myös siinä oli sama, hyvin vahva huuhteluaineen haju.
Koiran iho-ongelmat loppuivat, kun sen shampoot ja muut pesuaineet vaihdettiin tuoksuttomiin. En muutenkaan usko, että yksikään eläin nauttii kemikaalien kukkaistuoksuista, kun niille se haju on vielä moninkertainen meihin ihmisiin verrattuna.
Meillä ei käytetä mitään hajustettuja pesuaineita saati huuhteluaineita.
Vauvan iho reagoi heti, jos on poski vasten puseroa, joka on pesty jollain muulla pesuaineella kuin allergiatestatulla ja hajusteettomalla.
Huuhteluaine on ylipäätään turha, pilaa vaatteet ja pyyhkeet tulevat pehmoisiksi kuivausrummussa. Vaatteet voi silittää
Käytin aiemmin vuosikausia koska vaatteista tuli hyväntuoksuisia mutta sitten aloin tulla yliherkäksi tuoksuille niin pakko oli lopettaa kun tuntui että se haju oli nenässä ja kurkussa eikä enää tuoksunut hyvälle vaan haisi kamalalle. Valitettavasti myös luonnon tuoksuista tuli ylivoimaisia. Esim. syreenit jotka oli aina tuoksuneet mielestäni hyvälle,, nykyään joudun pidättelemaan henkeä kun kävelen niiden ohi ja jotkut kukkapensaat haisevat suoraan sanottuna kissankuselle ja kenkuinta on että koko ajan tuntuu tulevan lisää tuoksuja joita en kestä ja myös erilaisia allergioita on alkanut tulemaan. Ihmettelen kyllä mistä tämä nyt iski,,
Miksi käyttäisin ylipäänsä huuhteluainetta? Ihan elossa ollaan ja pulssi löytyy ilman mokomaa turhaketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paskat. Siinä taas yksi täti turhantärkeä, joka tietää, miten pitää elää oikein.
Vierailija kirjoitti:
Olin kerran yökylässä paikassa, jossa lakanat oli pesty jollain todella voimakkaan hajuisella aineella. Yleensä en ole hajuherkkä, mutta silloin heräsin monta kertaa yössä siihen hajuun, ja aamulla oli kurkku ja pää kipeänä.
Sama ihminen ihmetteli, miksi hänen koiransa iho jatkuvasti punoittaa ja on ärtynyt. Haistoin koiran takkia ohimennen, ja myös siinä oli sama, hyvin vahva huuhteluaineen haju.
Koiran iho-ongelmat loppuivat, kun sen shampoot ja muut pesuaineet vaihdettiin tuoksuttomiin. En muutenkaan usko, että yksikään eläin nauttii kemikaalien kukkaistuoksuista, kun niille se haju on vielä moninkertainen meihin ihmisiin verrattuna.
Kuinka usein sitä koiraa pestiin jos se herkistyi shampoolle? Ja miksi niin usein?
En käytä pyykissä, enkä tiskikoneessa. Minulla on oma porakaivo ja vesi on raikasta. Pyykkiin voi laittaa etikkaa, jos on joku paha haju vaatteessa. Urheiluvaatteissa on elastaania, eikä huuhteluaineet sovi niille, kuten joissakin muissa vaatteissa
Joskus ollut kummilapsi kylässä, hänen pyykkejä pestessä on kotonansa käytettävän huuhteluaineen haju tarttunut omiin pyykkeihin, kun ovat olleet samassa koneellisessa. Käytän pelkkää hajutonta pyykinpesuainetta, huuhteluaineita en ollenkaan. Myös vierailun jälkeen lakanoita pois ottaessa on sama huuhteluaineen haju tuntunut niissä.
Ihan järkyttävän vahvoja aineita ovat kun tuolla tavalla haju tarttuu vaikka ovat käyneet läpi pesun ja huuhtelut, käyttäkää nyt ihmiset vähän järkeänne ja miettikää onko tuollainen kemikaalikuorma hyväksi elimistölle, sen kanssahan on kontaktissa 24/7 kun siinä huuhteluaineessa marinoidaan kaikki tekstiilit, niitä lakanoita myöten.
Vierailija kirjoitti:
Jonotin eilen ensimmäistä kertaa Ikean ravintolassa, kaverin seurana. Edessämme oli nelikymppinen, todella köyhän näköinen nainen (kaikki kulunutta ja reikäistä, olkalaukkua myöden) ja hänestä lähti virtsan haju. Takanamme joku haisi pahalle, halvalle hajusteelle. Jono oli kymmeniä metrejä pitkä ja ihmiset pakkautuivat, sanoin kaverille että pidetään hajurako.
Tänään kirjastossa oli joukko poikia, ehkä 9-vuotiaita, ja ainakin yksi heistä haisi ihan törkeän voimakkaasti huuhteluaineelle eli joku ei osaa noudattaa ohjeita. Pojat muuten pelasivat tietokoneilla ja 2-3 heistä huusi ja jankutti jonkun räppibiisin sanoituksia, kahdesti heille jouduttiin sanomaan, etteivät huutaisi. Se voimakas halpa hajustettu olemus liittyy jollain tavalla luonteeseen... josta ei voi olla suuria odotuksia. Oletteko huomanneet yhteyden?
Itse yhdistän "hajusteherkkyyden" ikävään ja muutenkin kuivaan luonteeseen, joka on taipuvainen asettamaan itsensä muiden yläpuolelle.
Ostin hetken mielijohteesta "syreenin" tuoksuisen huuhteluaineen. Hyi yök! D:
Etikka raikastaa parhaiten.