Ostatko ikinä alkosta viiniä, joka on ''vihreä valinta''?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi turn off? En ole tyhmä persu
Ei kai persut viinejä juo muutenkaan, kaljaa ja kossua vain
No just vedin Kämpissä kolmensadan samppanjan ja 70 euron viskejä useamman.
En elä tukien varassa kuten vihervassarit.
T. MercedesBenzpersu
🙂👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson onko tarpeeksi prosentteja.
Koskenkorva Vodka 60% alc Vol /2dl tai Pohjan Poika 59% alc Vol /2dl käy hyvin aperitiiviksi.
Samoin Stroch-rommi 60% Alc Vol maistuu hyvin.
Virosta tullessa ostan 12x0,5 l päkin 80% Saaremaa VodkaaEli vertailet hinta-kännisuhdetta.
Kyllä! Ravintolassakin kysyn sommelierilta, mikä juoma menee parhaiten päähän. Vuosikerralla, bukeella tai korkin hajulla ei ole merkitystä.
Niin ja vielä: Tilaan aina ruoan päälle jälkkäriksi yhden tähden jaloviinaa calvados-tulppanilasista ja Café Olén - Mustana!
Juntti! Se on café au lait. Maitokahvi! Ei sitä voi tilata mustana!
Miksei voi, jos tilaa vaan!
En osta. Ostan viinit Haaparannasta.
En osta alkosta mitään,en tue siitä pska monopolia. Onneksi viinit saa muualtakin.
Mitä nyt taas? Ne ovat oikein hyviä. Alkolla on hieno viinivalikoima.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä ostan vaan viiniä jos ostan. Mulle vihreys sinänsä ei merkkaa mitään viineissä eikä muissakaan asiossa. Vihreen hernerokankin teen ihan itse ja lihaa runsaasti mukaan. Punavihreet voi taas iltansa iloksi lajitella vaikka roskiaan.
Kannattaa valita orgaaninen viini, mitä vähemmän tunget elimistöösi ympäristömyrkkyjä sitä parempi, ja samalla kannatat näitä myrkyttömiä tiloja.
En ole ostanut alkosta 4 vuoteen enää, miksi maksaa 4-5 kertaa korkeampia hintoja, ainiin me ollaan suomalaisia ja meidän kuuluu maksaa muiden laskut.
En katso noita merkintöjä. Olen varmaankin joskus ostanut.
Pyrin nykyään ostamaan aina "vihreitä valintoja", lisäksi pyrin suosimaan pahvitölkkejä (niitä litran), jos vain niistä joku kohtuu juotava löytyy, sehän on pakkauksena ekologisin. Ja kaiken kukkuraksi yritän tyytyä eurooppalaisiin viineihin (vähemmän kuljetuskustannuksia).
On tää viinejä rakastavalle herkuttelijalle kyllä ollut aika kova päätös, vaikka moni minua vihreämpi luonnonsuojelija voi tälle hymähdellä. Tiedän, että ekologisinta olisi olla juomatta viinejä. Mutta yritän olla ekologinen monella muulla tavalla: olemme muuttaneet pienempään asuntoon, pidämme asunnon lämpötilan melko matalana, kierrätän, kuljen julkisilla minkä pystyn, ja vältän turhien tavaroiden haalimista (semmoinen olen kyllä ollut jo ennen tätä nykyistä ekovihreyttä, kun en ole ikinä tajunnut, miksi ihminen hamstraa tarpeetonta ympäri nurkkia, tai ostaa mekon tai kengät vain yksiä juhlia varten).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katson onko tarpeeksi prosentteja.
Koskenkorva Vodka 60% alc Vol /2dl tai Pohjan Poika 59% alc Vol /2dl käy hyvin aperitiiviksi.
Samoin Stroch-rommi 60% Alc Vol maistuu hyvin.
Virosta tullessa ostan 12x0,5 l päkin 80% Saaremaa VodkaaEli vertailet hinta-kännisuhdetta.
Kyllä! Ravintolassakin kysyn sommelierilta, mikä juoma menee parhaiten päähän. Vuosikerralla, bukeella tai korkin hajulla ei ole merkitystä.
Niin ja vielä: Tilaan aina ruoan päälle jälkkäriksi yhden tähden jaloviinaa calvados-tulppanilasista ja Café Olén - Mustana!
Juntti! Se on café au lait. Maitokahvi! Ei sitä voi tilata mustana!
Miksei voi, jos tilaa vaan!
Saa kaksi kertaa: Pyytää ja jäädä ilman.
Aika usein, eikä vähiten siksi että se myydään lirtan muovipullossa.
Erotan viherpesun ja aidon luontoa riistävän toiminnan. Ostan vain Alku-viinejä, joskus luomua. En koskaan vihreä valinta -tuotteita.
Samoin, en osta luonnonmukaista kosmetiikkaa. Se ei nimittäin eroa mitenkään tavallisesta. No ehkä on hintaa vähän enemmän.
Vuosi 2022 ja kuka ostaa Alkosta viinejä, eikä suoraan ranskalaisista ja saksalaisista nettikaupoista tai viinitiloilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi turn off? En ole tyhmä persu
Ei kai persut viinejä juo muutenkaan, kaljaa ja kossua vain
Nää persukahjot täällä päivystää aina. Eivät tarvitse lepoa eivätkä ravintoa. Persukahjo = asiayhteydestä riippumatta kommentissa pitää mainita persu
Siis mä ostan vaan viiniä jos ostan. Mulle vihreys sinänsä ei merkkaa mitään viineissä eikä muissakaan asiossa. Vihreen hernerokankin teen ihan itse ja lihaa runsaasti mukaan. Punavihreet voi taas iltansa iloksi lajitella vaikka roskiaan.