Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako esimies huutaa syystä:

Vierailija
28.07.2022 |

Että soitan vajaa 4 tuntia ennen kuin vuoro alkaa, että en pääse töihin oksentamisen takia. Olin siis 9 jälkeen aamulla oksentanut 2 kertaa ja soitin 11 maissa töihin, että en pääse tulemaan. Esimies oli tosi vihanen koska oli kuulemma ''huonoa käytöstä soittaa näin myöhään jos aamulla jo oksensit''. En sanonut tarkkaa aikaa missään vaiheessa niin hän varmaan oletti että joskus aamu 7 maissa olisin oksentanut. Muutenkin oli tosi korkea kynnys soittaa koska olin kuun alussa päivän pois. Sitten saan sellaiset huudot, kun en soittanut saman tien kun oksensin, että aloin itkemään ja pyytelemään anteeksi, että en nyt tahallaan ''venyttänyt'' soittamista. En tiedä olisiko sitten pitänyt soittaa samalla kun itken ja tärisen vessan lattialla. (Oksentaminen on yks mun isoin pelko, minkä takia olin koko ajan itkun partaalla sen päivän.) Sen puhelun jälkeen on oikeasti alkanut ahistaa seuraavaan työvuoroon meneminen...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut pomolle, että seuraavan kerran kun mulle huutaa niin tulen ja vedän turpaan!

M35

Vierailija
22/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo yli 40v:na ilmoittaisin esimiehen pomolle (jos sellainen on) tilanteesta. Tai voisinhan mä yrittää keskustella sen itse huutajankin kanssa, mutta en usko sen olevan kovin hedelmällistä jos käytös on tota luokkaa.

En ole 20v työurani aikana kuullut kuin kerran huvipuistoaikoina esimiehen huutavan mulle. Silloinkin 18 vuotiaana katsoin lähinnä huuli pyöreänä miten aikuisella voi olla niin huonot käytöstavat. Huusi minulle asiakkaiden edessä vieläpä hyvin tyhjänpäiväisestä asiasta. En vaivautunut edes vastaamaan hänelle. Tein sovitut työvuorot loppuun ja se työ oli sitten siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäasiallista käytöstä ja huonoa johtamista.

Vierailija
24/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työaikalaissa sanotaan että poissaolosta on ilmoitettava ennen työvuoron alkua. Olet näin toiminutkin.

Sen parempi esimiehelle mitä aiemmin ilmoitat.

Ei saa huutaa, esimies ei saisi koskaan korottaa ääntään vaikka ymmärtäähän sen että poissaolot ärsyttää sitäkin ja hankaloittaa muidenkin päivää.

Ei saa korottaa ääntä kun ei sitä erityisherkän itkupilli prinsessan jatkuvaa pillitystä joka mielenpahoittamisesta kukaan tervejärkinen jaksa kuunnella. Itku ei ole lapsuuden jälkeen mitään muuta kuin vallan käyttöä jolla yritetään saavuttaa oman tahdon toteutus

Vierailija
25/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehenä ollessa ei ole koskaan itse tarvinnut huutaa ja sillä polulla on sentään joutunut myös irtisanomaan.. Kerran todistin lähietäisyydeltä erään toisen esimiehen huutamista ja kävin todistamassa asianosaisen pyynnöstä epäasiallisen kohtelun tapahtuneen.

Vierailija
26/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin, että pitäisikö laittaa viestiä ja kertoa, että tuntui pahalta että tollaisen vastaanoton saa kun koittaa soittaa, että ei pääse töihin...

Älä lähde draamailemaan!

Siitä ei ole sulle mitään hyötyä!

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ei olisi saanut huutaa, vaikka ymmärränkin, ettå mitä kauemmin odottelut, että olet "riittävän kunnossa" soittaaksesi, sitä vaikeampi hänen oli enää saada sinulle sijaista.

Vastaisuudessa pyri aina ilmoittamaan sairastuminen viivytyksettä!

Ja voit mahdollisesti palata tähän tapahtuneeseen kun taas näet esimiehesi ja vaikkapa sanoa "olen pahoillani, jos sait sen käsityksen, että viivytteli ilmoittamisen kanssa, en tehnyt niin, ja se että huusit minulle tuntui pahalta ja epäasialliselta" . Ja sen jälkeen olet "aikuinen" ja annat asian jäädä unholaan.

Vierailija
27/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palautetta esimiehen esimiehelle. 

Vierailija
28/44 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen nuoren aikuisen vanhempana mun on pakko kysyä: huusi vaiko "huusi" - siis ärähtikö hän, että "huonoa käytöstä soittaa näin myöhässä" vai HUUSI eli oikeasti raivosi?

(Omat lapset tulkitsee monet "rakentavat kritiikit" = "mutsi taas ragee" ja "älä räyhää", vaikka minä yhä puhun aivan normaalilla äänentasollani enkö todellakaan ole lähelläkään huutamista, mutta sanomisen "sisältö ei miellytä".

Ja jos kyse on tästä niin kyllä sen esimiehen tehtävä on myös opastaa varsinkin silloin kun nuori ja uusi työntekijä toimii epätoivotulla tavalla.

Jos hän HUUSI niin mitä muuta hän huusi kuin että on "huonoa käytöstä ilmoittaa näin viiveellä" ?

Ymmärrän siis, että sinua oksennustaudissa hänen kommunikaationsa tuntui kurjalta, mutta selvyyden vuoksi...?

Vierailija
29/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, esimies ei saa huutaa mistään syystä. Mutta kyllä poissaolo olisi ilmoitettava heti, vaikka sitten siellä vessan lattialla itkiessä ja täristessä ainakin siinä tapauksessa, kun pitää hankkia sijainen.

Vierailija
30/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen ei kuulu työpaikalle ja on erittäin epäammattitaitoista.

Vierailija
31/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietinkin, että pitäisikö laittaa viestiä ja kertoa, että tuntui pahalta että tollaisen vastaanoton saa kun koittaa soittaa, että ei pääse töihin...

Laita esimiehen esimiehelle tuo viesti.

Vierailija
32/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies ei saa KOSKAAN huutaa. Ota asia rohkeasti puheeksi kun seuraavan kerran menet töihin, ja tee hänelle selväksi, että tuollainen epäasiallinen käytös ei ole ok. Toivottavasti jää tuo huutaminen ainoaksi kerraksi. Tsemppiä!

Vierailija
33/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän äänenvoimakkuus pienemmälle.

Vierailija
34/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, esimies ei saa huutaa mistään syystä. Mutta kyllä poissaolo olisi ilmoitettava heti, vaikka sitten siellä vessan lattialla itkiessä ja täristessä ainakin siinä tapauksessa, kun pitää hankkia sijainen.

Käytöstavat pitäisi aina muistaa molemmin puolin. Olin vuosia töissä isossa konsernissa, jossa kehoitettiin työntekijöitä käyttäytymään hillitysti. Siitä huolimatta toimitusjohtajatasoiset johtajat saivat huutaa ja pomppia neljännessä kerroksessa niin, että kuului alimpaan kerrokseen. Johtajien pinnat olivat kireällä ja sitä piti ymmärtää. Heillähän oli stressi.

Vierailija
35/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sanoin suoraan esimiehelle, että älä huuda meille. Mene johonkin rauhoittumaan ja palataan sitten asiaan, kun olet normaalitilassa. Tämä muuten tehosi yllättävänkin hyvin.

Vierailija
36/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen ei ole asiallista mytta pitäisin myös asiallisena että töihin ilmoitetaan heti kun tietää eikä muutama oksennus myöhemmin.

Vierailija
37/44 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano esimiehelle, että ei tauti ei ole sinun syysi. Eräässä perheessä oli 10 lasta. Äidiltä kysyttiin, miten hän ehtii hoitaa kaikkia kymmentä. Äiti vastasi, että hän hoitaa aina ensin sitä, joka sairastaa. Äiti oli oivaltanut yhden parhaista ihmissuhdetaidoista.

Vierailija
38/44 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on asiallista aina jos työntekijä on tollo.meidän pomo huutaa aina jos ei ole syytä, se kusee päälle jos ei miellytä 

Vierailija
39/44 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa huutaa milloin huvittaa, niitä saa aina uusia,minä kusen työntekijän päälle jos viluttaa,mulla on niin isot Munat 

Vierailija
40/44 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa ja jos sulle alkaa joku huutamaan puhelimessa, niin on ihan ok katkaista puhelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän