Miten saan selville miksi lapsellani on paha mieli?
Ollut nyt muutaman päivän. Lapsi neljä. Mielestäni mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut. Olen kysellyt, mutta lapsi vastaa aina vain en tiedä. Neuvokaa olisi tärkeä saada tietää, jotta voisi auttaa.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoja kommentteja ap saanut.
Aloitus on outu, eivät kommentit.
Mikä siinä outoa on? En käsitä. Jollain lapsella on paha mieli eikä kerro miksi ja isänsä tai äitinsä haluaisi voida auttaa. Ihan tavallinen ja hyvä aloitus.
Älä jankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap on jo päättänyt, että lapsella on "paha mieli". Entä jos hän ei vain tahdo puhua tyhmille jankuttajille, jotka yrittävät pakottaa hänet analyyseihin... vain jotta itselle tulisi parempi mieli?
Onko sinun elämässä jotain tyhmiä jankuttajia, vai mistä sellaiset tähän repäisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hällä koti-ikävä jos olette olleet kesäreissussa. Tai ikävä mummia tms. ihmistä jota olette nähneet reissun aikana.
Ikävä mummia niin varmaan joo. Taidat olla itse mummi.
Mitä ihmettä? Muistan itse, kun olin n. 5-vuotias ja mummi oli kovin rakas, aina minulla häntä oli ikävä. Ja monesti pyysin, että pääsen mummilaan. Ja 12-vuotiaana jo matkustin yksin mummin luokse linja-autolla puolen Suomen halki, kun ikävä yltyi liian kovaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hällä koti-ikävä jos olette olleet kesäreissussa. Tai ikävä mummia tms. ihmistä jota olette nähneet reissun aikana.
Mitä ihmettä? Muistan itse, kun olin n. 5-vuotias ja mummi oli kovin rakas, aina minulla häntä oli ikävä. Ja monesti pyysin, että pääsen mummilaan. Ja 12-vuotiaana jo matkustin yksin mummin luokse linja-autolla puolen Suomen halki, kun ikävä yltyi liian kovaksi.
Vaikka sinulla on ollut mummia ikävä niin ei se ap:n lapseen liity. Yleensä lapset ei ikävöi mummia noin.
Miksi tarvitset syyn siihen että voit auttaa? Lapsella on sellainen olo kuin on, voit tukea häntä sen kanssa vaikket sille syytä tietäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitset syyn siihen että voit auttaa? Lapsella on sellainen olo kuin on, voit tukea häntä sen kanssa vaikket sille syytä tietäisikään.
Kyllä minäkin haluaisin tietää vähän mihin edes liittyy. Miten edes voi tukea jos ei ole mitään aavistusta mihin asia liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy, onko jossain lastenohjelmassa ollut jotain pelottavaa.
Kerrot muuten aivan liian vähän aloituksessa. Ei anna hyvää kuvaa sinusta vanhempana tai ymmärtäjänä.
Lapsi ei katso telkkaria ollenkaan.
Ei kai lyhyt aloitus sentään minusta huonoa vanhempaa tee.
Ap
Kaikki aloittajat on aina huonoja vanhempia.
Onpas erikoinen ketju. Hyvähän se vaan on olla kiinnostunut lapsensa tunteista ja kuulumisista. Näköjään osa on sitä mieltä, että ei saisi olla. Omituista.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä lasta piirtämään ja kertomaan.
Vie lapsi perheneuvolaan.
Kysy päiväkodista.
Missä lapsen isä on?
Piirräppä itse mistä paha mielesi johtuu. Ai et osaa? Ei lapsikaan. Ja tonne perheneuvolaan on vuoden jonot. Eiköhän ole paha mieli sitä ennen jo unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Väsymys.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin haluaisin tietää vähän mihin edes liittyy. Miten edes voi tukea jos ei ole mitään aavistusta mihin asia liittyy?
Eihän lapsikaan tiennyt mikä hänellä on. Jos on vaan selittämätöntä pahaa oloa, niin kai sen kanssa voi tukea ilman tarkempaa syytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän lapsikaan tiennyt mikä hänellä on. Jos on vaan selittämätöntä pahaa oloa, niin kai sen kanssa voi tukea ilman tarkempaa syytä
Miten jollain pienellä voi olla selittämätöntä pahaa oloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jollain pienellä voi olla selittämätöntä pahaa oloa?
Miten ei vois olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka sinulla on ollut mummia ikävä niin ei se ap:n lapseen liity. Yleensä lapset ei ikävöi mummia noin.
Sitä sinä et voi tietää. Vastasin kommenttiin, jossa se mahdollisuus tyrmättiin täysin. Jos sinun lapsesi tai sinä itse olet saanut huonon isovanhempisuhteen, niin sekään ei päde kaikkiin.
Kuulustelutekniikoita. Niitä ap kaivannee.