Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär pukee päälleensä kuin maksullinen

Vierailija
28.07.2022 |

Miten voisin hienovaraisesti sanoa tämän hänelle, että laittaisi nyt vähän säädyllisemmät vaatteet päälleensä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinimuoti voi olla paljastavaa, vie ostoksille ja opeta pukeutumaan vähän vähemmän paljastavasti. Anna kuitenkin itse päättää, nuiri herää vasta kehoonsa.

Vierailija
22/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinimuoti voi olla paljastavaa, vie ostoksille ja opeta pukeutumaan vähän vähemmän paljastavasti. Anna kuitenkin itse päättää, nuiri herää vasta kehoonsa.

Nuiri! Ihana ilmaus😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille läskitynnyrille että laittaa teltan päällensä, kukaan niitä hyllyviä ihroja halua katsella.

Vierailija
24/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on ehtahuora. Onnittelut.

Vierailija
25/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kestetä seksikästä pukeutumista. tai miehet ei kestä. 

olin Sveitsissä helteillä ja siellä kaikilla naisilla oli pienet vaatteet ja saivat olla rauhassa . en ymmärrä mikä suomimiehiä vaivaa. ehkä näkevät niin harvoin vähäpukeisia naisia ulkona että sekoavat kun sellaisen näkevän.

Sveitsin ukot on jo turtuneet.

Vierailija
26/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei, 150€ näppiin puolen tunnin hommasta, mamma.

Älä puutu.

Halvalla menee.

Vierailija
27/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen nuori on?

Voin myöntää, että siinä 18 - 20 ikävuosina pukeuduin paljastavasti. Sain kerran kuulla sen kuuluisan H-sanan ulkopuoliselta, mutta en välittänyt. Jos nuorellasi on hyvä itsetunto, niin kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Älä siis huoli, joillekin kuuluu tietyssä iässä kyseenalainen pukeutuminen. En voisi kuvitella enää lähteväni sen näköisenä yhtään mihinkään, mitä joskus olin.

Vierailija
28/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tietää tasonsa. Pretty Woman on kuitenkin laatuleffa.

weetee olis pahempi

Vierailija
29/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni16kerava kirjoitti:

Hei, 150€ näppiin puolen tunnin hommasta, mamma.

Älä puutu.

Halvalla menee.

20€ on halpa, tuo ei ole.

En usko että on noin tasokas oikeasti.

Vierailija
30/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olin Sveitsissä helteillä ja siellä kaikilla naisilla oli pienet vaatteet ja saivat olla rauhassa . en ymmärrä mikä suomimiehiä vaivaa. ehkä näkevät niin harvoin vähäpukeisia naisia ulkona että sekoavat kun sellaisen näkevän.

Miten tuo sekoaminen suomimiehillä ilmenee?

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
31/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen ihan selkeesti kieltänyt pukemasta mauttomia vaatteita päällensä. Eikä mitään pahimpia mauttomuuksia ole edes hankittu. Lapset kokeilee koko ajan kuinka pitkälle rajat venyy. Rippijuhliin ei olkapäitä paljastavaa, ei napapaitaa kouluun jne. Vaikka se olis kuinka halunnut ja "kaikki muutkin saa". No ei se nyt nuorena aikuisena ole asiasta traumatisoitunut, vaan jatkaa asiallista pukeutumista nyt omillaankin. 

Vierailija
32/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli just feministisen innostava juttu lasten pukeutumisesta kuin prostituoidut. Ongelmana jutussa oli se, että miehet ja turistit tuijottivat tyttöjä. Se oli osoitus patriarkan sortavasta katseesta, ahdasmielisestä konservatiivisuudesta ja tietenkin pöyristyttävästä miesten käytöksestä.

Vierailija
33/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joa on alle 18v, niin tottakai vanhemman tehtävä on ohjeistaa millaisissa vaatteissa lähtee ulos, vaikka nuori ei siitä pitäisikään.

Tosin nykyään jotkut ahdasmieliset edelleen ajattelevat, että jos nuori nainen pukeutuu naruolkaimellisiin toppeihin, shortseihin, siisteihin kenkiin, vahva meikki, hiukset laitettu, että ihankuin se olisi jonkilainen "viesti" vaikka nykyajan nuorilla on kyse siitä, että tykkäävät laitettua ja koska nykyään ollaan itsevarmempia eikä keskitytä kokoajan siihen mitä joku vanhempi ihminen nykyajan menosta pitää. Se oli silloin joskus se hyvin peittävä pukeutuminen, mutta nykyään on vaan pakko sopeutua tähän touhuun, koska muoti vvaihtelee joka ikinen vuosi.

Toki ei nyt tissit tyrkyllä sentään tarvii tuolla missään kulkea, mutta kyllä silti jokaisella on oikeus laittautua juhliin, elokuviin, ja jos on kumppanin kanssa muuta suunitelmaa niin ihan sitäkin varten. Koittakaa vaan sopeutua.

Itsekukin varmaan tietää millainen pukrutuminen on itselleen on omasta mielestään sopivaa, mutta ei sitä omaa epävarmuutta tarvii muihin siirtää.

+ paljastava pukeutuminen ei tarkoita H-sanaa.

Vierailija
34/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoisen olet sitten kasvattanut

Vierailija
35/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ovat vähäpukeisia?

Kestäisitkö itse jos miehet pukeutuisivat paljastavasti?

Olisikin näky kun miehet paahtaisi mankinit päällä menemään :D

Vierailija
36/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sanonut tyttärelleni ihan suoraan et nyt on liian vähän päällä. Pienten shortsien kanssa sopii laittaa hieman peittävämpi yläosa ja vastaavasti narutopin kanssa löysempiä/pidempiä alaosia. Kouluun ei ole mitään asiaa naru- tai napapaidoissa tai minimaalisissa shortseissa.

Vierailija
37/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niin pieniä ja epäsiistin näköisiä kuin täällä. En ymmärrä mikä hinku ihmisillä on esitellä paljasta pintaa?

Vierailija
38/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse sanoa erityisen hienovaraisesti, sanot vaan että pukeutuminen ei näytä oikein kivalta.

Vierailija
39/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sanonut tyttärelleni ihan suoraan et nyt on liian vähän päällä. Pienten shortsien kanssa sopii laittaa hieman peittävämpi yläosa ja vastaavasti narutopin kanssa löysempiä/pidempiä alaosia. Kouluun ei ole mitään asiaa naru- tai napapaidoissa tai minimaalisissa shortseissa.

Missä maassa? Suomessa on kouluissa kesäloma

Vierailija
40/47 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pukeutua, mutta huomauta jos pukeutuminen ei ole tilanteeseen sopivaa.

Itse mm. sanoin että ensimmäisenä kesätyöpäivänä ei toimistoon kannata laittaa napapaitaa (pääsi muutamaksi viikoksi keittämään kahvia ja siivoamaan arkistoja yms.) Seuraa hiukan miten muut pukeutuu ja mene samalla linjalla. Pukeutui farkkuihin ja siisteihin t-paitoihin koko pätkän, vaikka muuten vaatteet niukempia ja tiukempia.

Muistan hyvin itsekin pukeutuneena varsin mielenkiintoisesti tuossa 15 - 20-vuotiaana ja olen todella kiitollinen vanhemmilleni, jotka antoivat mun löytää oman tyylini. Itse muistan että äiti vain antoi ohjeita etiketin mukaiseen pukeutumiseen, mutta muuten sain olla ihan rauhassa.