Kysymys sinulle joka et polta läpi kesän kynttilöitä
Joko olet polttanut "syksyn" ensimmäisen kynttiläsi? Ei ole vielä virallinen syksy, mutta yöllä on jo muutama tunti pimeää.
Kommentit (23)
Ne ahkerat sisällä kynttilöitä polttavat, voisivat joskus sipaista puhtaalla rätillä tai kädellään, asuntonsa kattoa.
Näkisivät mikä määrä noki karstaa on jähmettynyt katon pintaan.
Kannattaa muistaa, että se asunnon kattokin on toisinaan pestävä, aivan samoin kuin ikkunat.
Vierailija kirjoitti:
Ne ahkerat sisällä kynttilöitä polttavat, voisivat joskus sipaista puhtaalla rätillä tai kädellään, asuntonsa kattoa.
Näkisivät mikä määrä noki karstaa on jähmettynyt katon pintaan.
Kannattaa muistaa, että se asunnon kattokin on toisinaan pestävä, aivan samoin kuin ikkunat.
Sijoittajasikako se taas siellä yrittää estää ihmisiä elämästä normaalia elämää :D
Huomasin juuri viime yönä, kun sattumalta oli pilvetön taivas. että taivaallinen lyhdynsytyttäjä oli jo sytyttänyt taivaalle muutaman valon!
Tuossa parisen viikkoa sitten jo tosin hämmästelin, kun itätaivaalla näkyi kirkas valo. Luulin aluksi että parintuhannen vuoden takainen ihme uusiutuisi, mutta tähtitaivaan guuglaus kertoikin sen olevan vain Jupiterista heijastuva auringon valo. Ihme olikin siis peruutettu!
Kynttilät ja muut ulkotulet saavat vielä kaikessa rauhassa odotella pimeämpiä iltoja!
Pohjoisessa ei vielä ole kynttiläfiilistä. Kuukauden päästä vasta.
Ei! Nyt on kesä ja valoisat yöt. Kuukauden päästä vasta kynttilöitä, ei s-vuodenaikaa yhtään aiemmin. Nautitaan luonnon valosta.
Ehei ollenkaan. Mutta joskus olen ottanut jo marraskuun puolella kynttilän esille keittiön pöydälle, ja hetken aikaa sitä polttanutkin.
Meillä taisi yksi kynttilä, sellainen paksu ja pitkä, kestää kymmenen vuotta, vaikka joka joulu sitä poltettiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei! Nyt on kesä ja valoisat yöt. Kuukauden päästä vasta kynttilöitä, ei s-vuodenaikaa yhtään aiemmin. Nautitaan luonnon valosta.
Kiva jos teillä valoa riittää. Meillä on jo pimeää 23.30-01.30.
Vierailija kirjoitti:
Ehei ollenkaan. Mutta joskus olen ottanut jo marraskuun puolella kynttilän esille keittiön pöydälle, ja hetken aikaa sitä polttanutkin.
Meillä taisi yksi kynttilä, sellainen paksu ja pitkä, kestää kymmenen vuotta, vaikka joka joulu sitä poltettiin.
Olen lukenut kynttilöiden olevan yhtä saatuttavia kuin liikenteen, joten en kovin usein polttele kynttilöitä sisällä. Piäisi kiinnittää huomiota kynttilöiden hyvään laatuun ja polttaa harvemmin (hinta).
Vierailija kirjoitti:
Huomasin juuri viime yönä, kun sattumalta oli pilvetön taivas. että taivaallinen lyhdynsytyttäjä oli jo sytyttänyt taivaalle muutaman valon!
Tuossa parisen viikkoa sitten jo tosin hämmästelin, kun itätaivaalla näkyi kirkas valo. Luulin aluksi että parintuhannen vuoden takainen ihme uusiutuisi, mutta tähtitaivaan guuglaus kertoikin sen olevan vain Jupiterista heijastuva auringon valo. Ihme olikin siis peruutettu!
Kynttilät ja muut ulkotulet saavat vielä kaikessa rauhassa odotella pimeämpiä iltoja!
Ei täällä vaan näe yöllä ulkoilla ilman taskulamppua.
Tuosta tulikin mieleeni, että draculamies alkaa kohta lenkkeilemään iltamyöhällä. Hän on hauska ilmestys, pitää mennä kytikselle.
En ole kynttilää polttanut moneenkymmeneen vuoteen.
Rakastan s-vuodenaikaa oikeastaan eniten, mutta hän tuntuu toisinaan vähän turhan jyräävältä
Tuskin vielä elokuussakaan tulen polttamaan kynttilöitä. Ne kuuluvat enimmäkseen minulla syksyyn (ja toki jouluun ja pääsiäiseen).
Tykkään kynttilöiden luomasta tunnelmasta. Jätän sen syksyyn, että olisi jotain kivaa ja erityistä silloinkin, kun on pimeää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En polta kynttilöitä sisällä oikeastaan koskaan. Parvekkeelle saatan laittaa joskus tuikun, riittää mulle tunnelmaksi. Syksystä tykkään kyllä, kun sen tuloa ei voi estää vaikka kuinka yrittäisi laittaa hanttiin, eli ei edes kannata.
mihin mä kynttilöitä kesällä tarvitsen?
Ei täällä vielä mitään pimeää ole, kun aurinko laski ensimmäisen kerran vasta viikko sitten. Pilvisinä öinä vähän hämärää. Ehkä joskus elokuun loppupuolella voi sytyttää kynttilöitä, eli siihen aikaan kun taivaalla alkaa erottua tähtiä.
Meillä on vielä kesä. Elokuun lopulla varmaan on aika kaivaa kynttilät esiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vielä kesä. Elokuun lopulla varmaan on aika kaivaa kynttilät esiin.
Ja yöllä nukutaan.
Olen polttanut ulkona, mutta en vielä sisällä.