Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoijat ettekö yhtään välitä naapureistanne.

Vierailija
28.07.2022 |

Kaksi kerrosta minua alemmas muutti uudet asukkaat ja he polttavat parvekkeellaan, josta savu, ensimäiseksi aamulla, ja viimeksi illalla, savustaa asuntoani. Välilläkin polttavat, sen vain kestää paremmin, kun voi heti kohta tuulettaa kun lopettavat. Nyt verhot ja jopa sohvani tuoksahtaa tympeältä, tyynyt ja matot myös oikein imevät hajuja. Itse olen alkanut aamuisin köhiä, vaikken edes ole astmaatiikko. Syövän olen sairastanut jota en haluaisi takaisin, sillekkin altistaa tuo savutus. Mitä tehdä!? Yritän haihduttaa savunhajuja ilmaraikastimella joka sekin siis on kemikaali yhä pahentaen hengitysilmaa. Onko siis minulla pakkomuutto edessä? Harmittaa melkein kyyneliin asti.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, viereen muutti tupakoiva naapuri, ja vaikka uudet sopimukset kieltävät tupakoinnin parvekkeella, niin on tuota vaikea saada loppumaan.

Vierailija
2/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi kurjaa kun se on jokapäiväistä häirintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Joka päivä vedetään naapurin kanssa savut ja vaihdetaan kuulumiset!

Vierailija
4/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En edes tunne heitä ja melkein kukaan ei vastaa moikkaukseen. Luimivat vain äkkiä ohitse. Ja naapureistakin moni polttaa, joten heitä tuskin haittaa.

Vierailija
5/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muuta taloon jossa tupakointi on kielletty. Tai pidä ikkunat ja ovet kiinni. Tai muuta omakotitaloon. Tilanteeseesi on muitakin ratkaisuja kuin tupakoitsijoiden vihaaminen.

Vierailija
6/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoan naapurille kessun

Vierailija
7/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asua melkein puolivuotta viimein rauhallisessa talossa jossa kukaan ei polttanut, nyt sitten viime kuun alusta, uusi asukas tupruttaa. Suoraan alapuolelta kaikki tulee ylspäin. Savustus siis.

Vierailija
8/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että en välitä. En noin ylipäätään ole kiinnostunut ventovieraista ihmisitä. 

Vierailija
9/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ihmisiä vihaa, savua vihaan kyllä.  Se ei ole sama asia.

Vierailija
10/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän toki, mutta en niistä, jotka víttuuntuvat sallitusta parveketupakoinnista. Heille postitan kusipeltejä poikkeuksetta.

Vierailija
11/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on laillinen tuote. Te kitisijät voitte mennä sisälle siksi aikaa kun me röökaajat poltetaan parvekkeella. Tai muuttakaa sitten sellaisen taloyhtiöön, jossa ei ole tupakanpolttajia. 

Me ei teidän hölmöläisten höpinöitä kuunnella. 

Vierailija
12/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä?!

No muutat jonnekin korpeen, missä lähin naapuri on 10km päässä. Ei tule tupakan savut sinun kotiisi!

Vierailija
13/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niin vaikeaa mennä ulos jos nikotiiniriippuvuus pakottaa savuttamaan?  Parveke on vihonviimeinen savustuspaikka.

Vierailija
14/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se savu sinun mattoihisi jne. tulee? Minullakin naapuri polttaa, mutta hyvin savu pysyy poissa, kun pitää ovet ja ikkunat kiinni silloin kun hän on sauhuilla. 

Vierailija
15/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin välitän. Useinkin tavatessa tarjoan naapurille tupakan.

Vierailija
16/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet isännötsijän kautta kieltoa tai valitat ympäristökeskukseen. Etenkin jos parvekkeiden kanssa on koneellinen ilmanvaihtoa, joka imee nuo katkut sisälle, on hyvä syy saada kielto taloyhtiöön, jos ei muuten järjesty.

Vierailija
17/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastausten läpileikkauksesta. Eli inhoittavia ovat muutenkin nuo savustajat. Voi tätä aikaa jossa täytyy elää.

Vierailija
18/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelisin jos väittäisin oikein tosi paljon välittäväni. Useimmille tuntuu naapuri olevan pakollinen riesa nykyisin. Mitään naapuriapuakaan ei enää saa eikä kehtaa pyytää.

Vierailija
19/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niin vaikeaa mennä ulos jos nikotiiniriippuvuus pakottaa savuttamaan?  Parveke on vihonviimeinen savustuspaikka.

Parveke ainakin meilläpäin on ulkona. 

Vierailija
20/118 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muuta alimpaan kerrokseen. Tai taloon, jossa ei ole parvekkeita. Monissa vanhoissa on näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän