Vauvan vaatteet uutena vai käytettynä?
Heippa!
Tulin tänne vierailemaan kuumeilu puolelta kun pientä kyselyä ajattelin teillä teettää. =)
Itse siis vasta kuumeilen kolmatta lasta ja vauvan vaatteet ovat kovasti olleet mielessä.
Kahdelle aikaisemmalle ostin kaikki vaatteet uutena.
Ja nyt olen jo " kolmannelle" tehnyt tosi hienoja vaate löytöjä kirppiksiltä.
Ostatteko kaikki uutena, käytettynä vai sekä että?
Ja jos osaatte sanoa paljonko on rahaa suunnilleen niihin mennyt.
Itselläni on 13kpl vaatteita kasassa. Merkit H&M, Lindex, Tutta ja Name it.
Kaikki siis kirppikseltä ja todella hyvä kuntoisia. Luultavasti muutaman kerran käytettyjä. Aivan uuden veroisia ja muodikkaita.
Rahaa näihin on mennyt 18,10e ja laskin että kaupoista ostamalla näihin olisi mennyt noin 160e.
Aivan järkytyin kuin laskin että paljonko ne maksaa kaupoista ostettuna.
Kiva jos joku jaksaa kertoa omia kokemuksiaan vaatteiden ostosta. =)
Mukavaa odotusta kaikille ja toivottavasti pääsen itsekkin pian tälle puolelle.
Kommentit (4)
Meille eka vasta tulossa, mutta ne vaatteet joita on tullut hommattua ovat suurimmaksi osaksi käytettyjä. Jotakin uusia ostettu. Käytettyihin mennyt rahaa arviolta 15e ja niitä on aika paljon. Käytettynä vaan on ollut aika hankala löytää kun ei tiedä kumpi on tulossa, suurin osa mitä on katellut, on ollut sellasia jotka eivät molemmille välttämättä sovi.
Viikkoja on nyt 22+2 eli eipä niitä olis vielä tarvinnut hommata, mutta meillä ollaan tulevasta otuksesta niin innoissaan ettei oikeen ole osannut olla mitään hommaamatta :)
Siis 1body,1 paita ja 62cm toppahaalari on ostettu uutena ja muut ollaan saatu ja kirpparilta hommattu.
Todella hienoja löytöjä tekee nimen omaan kirppareilla ja niissä on sitä värivaihtoehtoakin yleensä esillä enemmän kuin kaupoissa.
Nimittäin olen kierrellyt kaupoissa etsimässä vaatetta jotka soveltuisivat molemmille sukupuolille ja tuntuu että kaikki mitä kaupoissa myydään (siis niissä joissa olen käynyt) ovat olleet vaaleanpunaisia tai punaisia,vaalean sinisiä tai sinisiä...
Eli ei vihreää,keltaista ja oranssia tai muita molemmille sopivia värejä.
Tai sitten olen vaan käynyt huonosti varustetuissa kaupoissa mikä voi olla toinen syy...
Mutta kirpparilta ostan mielellään.
Myös kirppiksiltä olen löytänyt käyttämättömiä vaatteita, joissa laput vielä kiinni. Tai myös sellaisia , joita käytetty kerran tai kaksi! Lisäksi kirppisshoppailu on hauskaa :)
Meillä on ollut esikoiselle sekä että. En ole kyllä koskaan laskenut paljonko vaatteisiin meni rahaa, siis niihin ihan pieniin, mutta kirppariltahan löytyy niitä ihan hirveän edullisesti. Pienet vauvat kun eivät paljon vaatteitaan kuluta. Isompia vaatteita ei enää minusta saakaan niin hyvin kierrätettynä eikä kirppikseltä vaan on helpompaa jopa ostaa uusia...
Minä ihan mielellään ostan/saan niitä käytettyjä. Kakkoselle onkin vain äitiyspakkauksen verran + kaksi bodya uusia vaatteita :)
Coe rv 40+0