Muistaako kukaan Carrolssin kalahampurilaisia? Tai ylipäätään Carrolssia?
Itse kävin Helsingin City -käytävän Carrolssissa jo 1970-luvun lopusta lähtien. Kalahampurilaisia ei enää saa Hesburgerista tai Mäkkäristä. Ikävä kyllä.
Kommentit (65)
Kalahamppari ja maito sellaisessa parin desin muovipurkissa. Jostain syystä aina tuo yhdistelmä ja aina citykäytävässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan! Ne kalahampurilaisia oli tosi hyviä. Rapeaa kalaa ja joku ihana kylmä kastike. Olin teini tuolloin. 1980-luvun alussa.
Oiskohan se kastike ollut remoulade jota saa nykyään purkissakin? Käy hyvin kalalle.
Vierailija kirjoitti:
Kalahamppari ja maito sellaisessa parin desin muovipurkissa. Jostain syystä aina tuo yhdistelmä ja aina citykäytävässä.
Loistava yhdistelmä!👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, kelatkaa, että siellä sai aikoinaan vetää röökiä. Tuntuu ihan hullulta nyt. Se tupakointi kielto tuli sitten jossain vaiheessa, en muista milloin. Hyvä kun tuli.🤭
apPitäs vaan toimia niinku muuallakin, eli omistajat itse päättää saako vedellä röökiä vai ei.
No, ehkä ei olisi enää ihan tätä päivää, että alaikäiset hengailee hampurilaispaikassa limua ja tupakkaa vedellen.
Sen määritelkööt kuluttajat itse mikä on tätä päivää ja mikä ei, eikä joku kasvoton neuvosto jossain.
Juuri sen takia niin moni asia onkin perseestä, kun mennään vähemmistöjen ehdoilla.
Tapiolan carrollsin muistan aina ja ikuisesti. Huokaus.
Muistan. Kalahampurilainen vihreässä pakkauksessa. Ihan parasta. Tuli Ouluun isollekadulle joskus 80-luvulla. Nam. Vanhat hyvät ajat.
Vuonna 2002 Burger-In Oy (Hesburger) osti pikaruokaketju Carrolsin. Hesburger oli aikaisemmin toiminut Helsingissäkin, mutta varsinaisesti se pääsi sinne ostaessaan Carrols-ketjun Keskolta vuonna 2002. Lähes kaikki Carrolsit muuttuivat Hesburgereiksi; vain viisi ravintolaa jäi silloin entiselle nimelle, mutta keväällä 2012 näistäkin tuli Hesburgereita Carrolsin jäädessä brändinä historiaan.
Hesburgereissa on sittemmin ollut joskus Carrols kampanjoita ja on myyty muka Big Carolinaa jne. mutta eihän niillä ole ollut enää mitään muuta tekemistä alkuperäisten Carrols hampurilaisten kanssa kuin sama nimi enää. Ne on ollut sitä samaa hese scheissea toisella nimellä vaan.
Kyllä minäkin harmistuin kun niin hyvä hampurilaisketju ostettiin pois ja lopetettiin. Carrols oli monin verroin parempi kuin nämä heset ja mäkit.
Toimittaja esittelee hampurilaisen.
Eihän kalahampparissa ollut muuta kuin suolalla ja valkopippurilla maustettu pihvi, salaattia ja kastike.
Olin Carrolsilla töissä. Kaikki lätyt tuli maistettua. Carolina ja Clubi oli mun suosikit.
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli pöydissä akvaariot. Ja kalahampurilaiset tuli mintunvihreissä styroxrasioissa.
Mäkissä ainakin oli hyvä kalahamppari valkoisella kastikkeella. Ja jos joku muistaa Snackyn niin siellä oli myös hyvä. Snackyllä oli kalakerros, jossa oli neljä kalapuikkoa, kaksi per kerros ja salaattia ja valkoista kastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan Pizza Hut on myös muistoissa. Ja myös Sokos ja Stockka. Vois olla edelleen ne kaikki vanhat, oli parempi sillon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Big Carolina oli myös hyvää ja Clubi myös.
Clubin kastike!!
Kastike oli puoliksi majoneesia ynnä ketsuppia. Ja vielä sille Royal - nimi.
Kalahamppariin kuului valkoinen tartar-kastike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapiolan Pizza Hut on myös muistoissa. Ja myös Sokos ja Stockka. Vois olla edelleen ne kaikki vanhat, oli parempi sillon.
Tapiolassa oli ennen myös Clock tms. niminen hampurilaisbaari, suunnilleen vanhan pizza hutin kohdalla. Kaksi kerrosta, yläkerrassa pallomeri.
No, ehkä ei olisi enää ihan tätä päivää, että alaikäiset hengailee hampurilaispaikassa limua ja tupakkaa vedellen.