Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lääkärin sukupuolella sinulle merkitystä, jos tutkimus on intiimi?

Vierailija
28.07.2022 |

Jos sinulla on joku intiimi vaiva, jossa tarvitaan sukuelinten, peräaukon (tai naisella: rintojen) tutkimusta, ja lääkärin vastaanotolla olisi kaksi jonoa: kahden tunnin jono sinun omaa sukupuoltasi olevalle lääkärille, ja tunnin jono vastakkaista sukupuolta olevalle lääkärille: kumman jonon valitsisit?

Toisin sanoen: Onko lääkärin sukupuolella sinulle merkitystä, sen vertaa että jonottaisit tunnin pidempään saadaksesi omaa sukupuolta olevan lääkärin hoitamaan sinun intiimiä vaivaasi?

Toinen jatkokysymys: Oletko joskus elämässä pahoittanut mielesi lääkärissä käydessä sen takia, että hoidon yhteydessä toteutui intiimiä alastomuutta, ja lääkäri tai hoitaja oli eri sukupuolta, ja koit tilanteen epämukavaksi? Millainen tuo tilanne oli? (Tähän saa vastata myös: On käynyt näin, mutta se ei häirinnyt minua lainkaan.)

Olisi kiva jos tarkennat, mikä on sukupuolesi, jotta nähdään korreloivatko tähän asiaan liittyvät asenteet jotenkin sukupuoleen.

Kommentit (156)

Vierailija
141/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. Minä haluan että vaalea naislääkäri, jolla on puolipitkät hiukset tekee peräsuolen tähystyksen.

Mies 48 v

Vierailija
142/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys!

Vastaan hiukan asian vierestä...

Kauan sitten itseltä kuvattiin lonkat, kun alasarjajyrä-lentopalloilijana oli toistuvia ja aika hankaliakin lonkkakipuja.

Röntgenhoitajana oli "liian vähän vanhempi simpsakka nainen" joka toi 30-kymppiselle itselleni naurettavan pienen mutta painavan kuin synti, lyijykuorisen kalukukkaron ja ohjeisti asettamaan sukukalleudet sinne. Vaikka pili oli yhtä siinä tilanteessa pieni kuin vastasyntyneellä, tilanteen kiusallisuus saa vieläkin inhon väreet karehtimaan kurkunpäässä.

- Olisin siinä kohtaa inhonnut kyllä mieshoitsuakin, optimi olisi varmaan ollut eläkkeeltä kiireapulaiseksi kutsuttu ryppyinen mummo-hoitsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa valita lääkärin niin sukupuolella ei ole väliä vaan kokemuksella. Hieronnassa käyn sitten taas vain vastakkaisen sukupuolen toimittamana, vaikken koe hieronnassa olevan mitään eroottista 

Vierailija
144/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse näin naisena valitsisin kuitenkin naislääkärin. Mieslääkärin kanssa olisi pelko että näkeekö hän tilanteen jotenkin eroottisena, toki se on todennäköisempää mieslääkärin kuin naislääkärin kanssa. Varmasti on aika epätodennäköistä mieslääkärilläkin, mutta isoin syy mulla on se, että naislääkäri tietää itse millaista on olla nainen kaikkien naisten vaivojen kanssa.

Vierailija
145/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina naiselle. Aiemmin sukupuolella ei ollut väliä, mutta kun mieshieroja hieronnan päätteeksi läppäsi perseelle ja jäi odottamaan katsoakseen kun nousen ylös yläosattomissa hierontapöydältä, päätin että ei ikinä enää. Piti oikein erikseen pyytää hieroja poistumaan.

Mistä tiedät ettei hän jäänyt katselemaan vartalosi toimintaa paikantaakseen jumissa olevat kohdat. Läppäisy oli merkki siitä, että hieronta oli päättynyt. Ettet vaan ole ylitulkitseva. Hieroja näkee tuhansia vähäpukeisia naisia vuodessa.

Miksi olisi jäänyt kun hieronta oli jo päättänyt? Ne liikkuvuudet yms testataan yleensä ennen hierontaa. Ja ei ollut mikään tapsutus että hieronta valmis, vaan kunnon läimäisy. Mukavasti tulit sieltä heti aliarvioimaan ahdistavaa kokemusta.

Tokihan hän, hän samaistuu seksuaalirikollisiin ja hyväksikäyttäjiin. 

Vierailija
146/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys!

Vastaan hiukan asian vierestä...

Kauan sitten itseltä kuvattiin lonkat, kun alasarjajyrä-lentopalloilijana oli toistuvia ja aika hankaliakin lonkkakipuja.

Röntgenhoitajana oli "liian vähän vanhempi simpsakka nainen" joka toi 30-kymppiselle itselleni naurettavan pienen mutta painavan kuin synti, lyijykuorisen kalukukkaron ja ohjeisti asettamaan sukukalleudet sinne. Vaikka pili oli yhtä siinä tilanteessa pieni kuin vastasyntyneellä, tilanteen kiusallisuus saa vieläkin inhon väreet karehtimaan kurkunpäässä.

- Olisin siinä kohtaa inhonnut kyllä mieshoitsuakin, optimi olisi varmaan ollut eläkkeeltä kiireapulaiseksi kutsuttu ryppyinen mummo-hoitsu.

Mieluummin olisit sädettänyt pallisi entisiksi? Ne suojukset on ihan syystä isoja.

Vierailija
147/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyritään neutraaliuteen, mutta eikö kukaan ole koskaan vaistonnut tilanteessa seksuaalista latausta? Niitähän ei pysty kontrolloimaan vaikka eivät mihinkään johtaisi ja pidetään ammattillisesti kurissa.

Vierailija
148/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä vuosikausia toiminut huippugynegologi oli vuonna 2022 menehtynyt Eero Carpen, joka otti vastaan yksityispotilaita vielä eläköitymisensä jälkeen.

Upeampaa gynegologia en ole koskaan tavannut. Hänelle olikin melkoiset jonot. RIP.

Vierailija
149/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä itse näin naisena valitsisin kuitenkin naislääkärin. Mieslääkärin kanssa olisi pelko että näkeekö hän tilanteen jotenkin eroottisena, toki se on todennäköisempää mieslääkärin kuin naislääkärin kanssa. Varmasti on aika epätodennäköistä mieslääkärilläkin, mutta isoin syy mulla on se, että naislääkäri tietää itse millaista on olla nainen kaikkien naisten vaivojen kanssa.

Sama syy. Todennäkösemmin naislääkäri kokisi tilanteen eroottisena ja siksi naisen valitsenkin. 

M38

Vierailija
150/156 |
03.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väliä yhden törkygynen jälkeen.  Isolla hensinkiläisellä lääkäriasemalla sai sikailla aikanaan rauhassa, kun siihen aikaan ei ymmärretty lääkäreistä valittaa. Valitsen nykyään aina naisen, jos itse pystyn asiaan vaikuttamaan. 

Vierailija
151/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naislääkäri tuntui kovakouraisemmalta. Kahdesti noin vuoden aikana minulle on tehty TK saa peräsuolen tutkimus. En tiiä mikä se putki on oikealta nimeltään minkä lääkäri sinne työntää. Ensimmäisellä kerralla sen teki nuori naislääkäri. Sattu kauheasti. Jälkimmäisellä kerralla nuori mies lääkäri. Eikä sattunut juuri yhtään. Nolotti kuitenki. Mies olen

Vierailija
152/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 38-vuotias nainen ja asioin ihan kaikissa tilanteissa naisen kanssa mikäli se on vain mahdollista. En halua olla yhtään missään tekemisissä vieraiden miesten kanssa. Joskus kuitenkin tähän joutuu ja se on todella epämukavaa ja pelko on aina läsnä, vaikka asiat sujuisivatkin täysin asiallisesti.

Tuo pelko johtuu sinusta, ei miehistä.

Vierailija
153/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten naisurologeja? Ei varmaan kovin monia.

Olen itse käynyt naisurologin vastaanotolla. Osaava ja asiallinen, positiivinen kokemus.

Jotenkin vaikuttaa, että keskustelijoilla ei ole ollut kunnon vaivoja, kun aivan toisarvoiset asiat, kuten sukupuoli, vaikuttavat lääkärin valintaan. Pätevyys ja osaaminen ovat ainoat järkevät kriteerit, kun lääkäriä valitaan.

Vierailija
154/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran miesgynellä. Kovasti vähätteli pelkoani rintasyövästä. Jotenkin tuntuu, että kivessyöpä tms olisi saanut erilaista kohtelua. Muutoinkin naislääkärit ovat useammin olleet asiantuntevia ja ajantasalla. Miehille enemmän liukuhihnahommaa ja rahat pois.

Vierailija
155/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kävin gynellä aina naispuolisen luona, sitten vähän ennen kolmeakymppiä tuli kaikenlaisia vaivoja jossa kaikki ruumiinosat ja sisäelimet tuli tutkittua moneen kertaan, niin en enää jaksa välittää. Yhtä epämukavaa se on kuitenkin. N32

Vierailija
156/156 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin sukupuolella on tuskin mitään väliä, jos on oikein julmetun kipeä ja kovissa tuskissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi