Mäkkärin omenapiirakat silloin joskus, muistatteko?
Kyllä mun tekis sellasta nyt mieli ja vähän vaniljapehmistä kyytipojaksi. Miksi ei niitä saa enää!
Kommentit (32)
Minä saan. Omenapiirakan sijaan haluaisin tosin niitä toisia piirakoita, joita oli joskus: täytteenä marjaa ja paksua vaniljakastiketta.
T. Ulkosuomalainen
Oliko näitä joskus myynnissä jätskin kanssa? Vai ostettiinko jätski aina erikseen? 🤔
Suu paloi helposti. (vaik olihan siinä kääreessä varoitus..) Minä kyllä tykkäsin omenapiirakasta ja just sen jätskin kanssa.
Mitäpä jos aloittaja kokeilisi tehdä sitä piirakkaa Ihan Itse? Litra vaniljajäätelöä maksanee alle 2 euroa vielä toistaiseksi. Kyllä on joillain suppea maailma.
Tehdäänkö aloite, että niitä saisi taas.
1990 kirjoitti:
Oliko näitä joskus myynnissä jätskin kanssa? Vai ostettiinko jätski aina erikseen? 🤔
Joskus oli myynnissä "omenaunelma" tms. Siinä oli omenapiirakkaa, pehmistä ja ehkä vielä kinuskikastiketta!
Vierailija kirjoitti:
joo, takuuvarma suunpolttaja
Lievästi muistan.
Olivatko ne sellaisia pahviseen pakkaukseen pantuja kummallisen rapsahtelevasta taikinasta tehtyjä suorakaiteen muotoisia älyttömän kuumia omenatorttuja?
Ja oliko Hesellä oikeita omenapiirakanpaloja, joihin sai vaniljakastiketta?
Vai menikö päinvastoin?
Oi vitsi muistan! Se rapea kuori ja tulikuuma omenasisus. Äh, olin jo ehtinyt unohtaa tän ihanuuden.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos aloittaja kokeilisi tehdä sitä piirakkaa Ihan Itse? Litra vaniljajäätelöä maksanee alle 2 euroa vielä toistaiseksi. Kyllä on joillain suppea maailma.
En jaksa alkaa mitään rasvassa uppopaistamista, kun ei siitä kuitenkaan tule sellainen kun se Mäkkärin tuote oli.
Carrolsista sai muuten myös niitä omenapiirakoita! Ja oli joku kuningatarpiirakkakin.
T. Ap
Ou nou, olin ihan unohtanut ne, olivat aivan parhaita! Suunsa niillä tosiaan poltti ihan joka kerralla.
Oi, tuli mieleen Sinkkuelämää-jakson loppukohtaus, jossa Samanta ja Carrie ostavat sellaisen mökkiviikonlopun päätteeksi ja syövät sitä kadulla naureskellen
Tuo sarja on ihanan nostalginen.
En muistanut muuten mutta Nylon Beat -kuunnelmassa söivät tällaiset.
Tilasin aina apple pie:n, muistan sen hieman kuplaisan rapean pinnan ja omenaisen sisuksen täydellisesti, voi kun niitä saisi vielä!
Miksei saa enää??? Oli mahtava se rapea rasvainen kuori ja kirpeä makea sisus. Todellakin hyviä.
Parasta mitä mäkistä on ikinä saanut! Miksiköhän tosiaan lopetettiin? En tosin oikein uskaltanut lapsena/nuorena tilata, kun en osannut lausua englanniksi:)
Oliko niitä Mäkkärissä? Muistan vain Carrolssista, ja siellä ne olivat niin kuumia, että paketissa oli varoitus.
No kyllä, kyllä niitä oli mäkkärissä, siitä tässä juuri puhutaan
joo, takuuvarma suunpolttaja