Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mökkeily tai mökkelemättömyys menee niin tunteisiin monilla?

Vierailija
27.07.2022 |

Antakaa mökki-ihmisten nauttia mökkeilystä ja pysykää muut suosiolla kaupungissa. Mitä siitä väittelemään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monella haaveet kaatuu! Oli mökki,tai ei!

Miten niin? Olen mökillä ja putsasin just ison satsin kanttarelleja. Miksi nyt jokin menisi pieleen?

Kantarelli kirjoitetaan yhdellä teellä. fyi.

fyi = tiedoksi

Vierailija
22/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyä voi harrastaa niin erilaisissa muodoissa, ettei niitä voi edes verrata keskenään. Itse laiskana kaupunkilaisena menen mielelläni 1-2 yöksi mökille, jossa on kaikki mukavuudet, sisävessat, viemäröinti, sähköt, järvi, sauna jne.

En mene mielelläni päiväkausiksi askeettiseen mökkiin puuhastelemaan eli töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin paljon tällä haukuttu mökki vieraita"

Man är nu utomlands i Finland på stugan och kan bara undra över alla negativa skriverier om stuggäster i finska kvällstidningar. Vad får folk för kicks av sådant?

Vi bjuder rätt flitigt in vänner och bekanta, men inte för en obestämd tid, utan oftast för en kväll, med eller utan övernattning. Har vi kalas (i praktiken varje gång) så blir det semi-knytkalas, där vi ber gästerna hämta något rätt enkelt och plånboksvänligt. Då har alla deltagit och ingen behöver fundera på vad den skall hämta med sig. Sedan kan vi väl kocka, grilla, äta, sjunga + ta en snaps, basta, simma o.s.v. tillsammans. Det är väl därför man bjuder in och har gäster?

Vierailija
24/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei lainkaan kiinnosta moottoripyöräily, joten en edes kiinnitä huomiota sitä koskeviin ketjuihin. Ei tulisi mieleen hakeutua niihin kertomaan, että minua ei kiinnosta moottoripyöräily. Eli kyllä se varmaan jotain kateutta mökkeilyä kohtaan on.

T. Mökkiläinen, joka itse asiassa suunnittelee mökin myymistä pois

Vierailija
25/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökkeilyä voi harrastaa niin erilaisissa muodoissa, ettei niitä voi edes verrata keskenään. Itse laiskana kaupunkilaisena menen mielelläni 1-2 yöksi mökille, jossa on kaikki mukavuudet, sisävessat, viemäröinti, sähköt, järvi, sauna jne.

En mene mielelläni päiväkausiksi askeettiseen mökkiin puuhastelemaan eli töihin.

Tämä on totta. Kun toinen puhuu aidasta ja toinen aidan seipäästä, tottakai tulee kiivaita väittelyitä. Toisella on päässään mielikuva kivasta hyvinhoidetusta mökistä mukavuuksin, toisella ahtaasta hyttysmökistä haisevalla huussilla, jossa kova työleiri. Ja sitten kiistellään onko mökkeily kivaa vai ei. Mökkeily voi olla kivaa tai sitten se voi olla ihan kauheaa. Myös ilmapiiri vaikuttaa todella paljon eli se, kenen seurassa siellä mökillä aikaa vietetään. Huonossa seurassa kivakin paikka muuttuu karmeaksi loukoksi.

Vierailija
26/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yleensä monella menee jokin asia tunteisiin?

Vanhojen ja turhauttavien lapsuuden muistojen tai menetettyjen haaveiden vuoksi.

Toisille se on hirveä työmaa ja toisille se on pako arjesta. Kelle mitäkin.

On paljon myös ihmisiä, joille se ei herätä kaunista kesämaisemaa kummempia tunteita, josta pääsee nauttimaan onneksi Suomessa niin monella eri tapaa 🤗

Vierailija
27/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeilyriidat oikeassa elämässä ja palstalla alkavat yleensä siitä kun a) mökin omistaja valittaa laiskoista vieraista jotka eivät  tuo tarpeeksi ruokaa ja petivaatteita tullessaan ja vaativat täyshoitoa tai b) toisen mökillä vierailleet ovatkin joutuneet työleirille ja kustantaneet sen päälle ruoat ja juomat mökin omistajille joitten mielestä tilaisuudesta vierailla heidän iki-ihanalla mökillään pitäisi olla superkiitollinen, onhan se mökittömälle harvinaista herkkua.

Itse voin kutsuttuna poiketa kahvilla jonkun mökillä tunnin pari ja viedä vaikka kahvipaketin tuliaisiksi, mutta yöpymään ja saunomaan en halua jäädä juurikin siksi että tunnen aina olevani vaivaksi. Vuokraan oman mökin jos sellainen kutina iskee.

Vierailija
28/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, että voitaisiin antaa vaan toistemme olla niin palstalla kuin oikeassa elämässä.

Miehen veli osti muutama vuosi sitten mökkitontin ja alkoi vaatimaan meitä sinne talkoisiin(orjaksi työleirille). Mies kieltäytyi ja veljensä alkoi rähjäämään, että ei sitten kannata kuvitella, että saadaan käyttää mökkiä, jos emme auta. Mies totesi veljelleen, että ei meitä oikeastaan kiinnosta mökkeily. Kun mökki valmistui tontille, miehen veli otti asian uudestaan puheeksi. Että ette sitten ole tervetulleita, vaikka nyt varmasti haluaisitte. Mies joutui toteamaan uudelleen, että ei kiinnosta. Olisimme varmaan ostaneet ihan oman mökin, jos sellaisella olisimme halunneet käydä.

Vierailija
29/29 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää tuo naapuri kun sillä on mökki ja se on siellä korkeintaa yhden yön.Turhaa omistaa semmoinen jos siellä ei voi edes kesällä olla pidempiä aikoja.Itse en moista omista enkä edes halua voisin kyllä ostaa ei ole rahasta kiinni en vain ole mökki ihmisiä.Asun omakotitalossa se riittää.Meillä suora yhteys heidän pihalleen .Jos menet ulos on aina naapurin naama pihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä