Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rapujen tainnutus: mistä välineet?

Vierailija
27.07.2022 |

Meidän suvussa on pitkä rapujuhlaperinne, ja olen tutkinut vaihtoehtoja sähkölamauttamisen hankkimiseksi.
Löysin ammattikäyttöön tarkoitetun Crustastun -merkkisen laitteen, mutta se maksaa tuhansia euroja ja emme sentään ole avaamassa rapuravintolaa mökillemme.

Tietääkö kukaan kohtuuhintaisia vaihtoehtoja rapujen lamauttamiselle? Lamauttimen hankkiminen on realistisempi vaihtoehto kuin sukulaisten ylipuhuminen perinteestä luopumiseksi.

Tässä vielä tietoa jos joku on kiinnostunut rapujen lamauttamisesta:
https://www.elaintieto.fi/wp-content/uploads/2020/11/Rapujen-kivuntunto…

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siitä lamaantuu, kun pikkuhiljaa alkaa keitinveden lämpötila nousta.

Vierailija
2/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Onneksi ajattelet rapujen vointia, ettei kituisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton akku ja starttikaapelit?

Vierailija
4/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ravut tunne kipua, mielestäni aika iloisesti uivat hetken vielä kun heitän kiehuvaan veteen.

Vierailija
5/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti tuiskun sata salamaa iskee tulta toimii. Ravut hyppää itse kiehuvaan veteen kun laittaa soimaan. Myös giiggi on todettu tehokkaaksi. En edes tiennyt että eläimet tekee itsareita.

Vierailija
6/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattila kaapista, vettä hanasta ja hellasta riippuen joko painikkeesta painamalla tai säätönupista vääntämällä levyyn kuumuutta.

Vierailija
7/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä kartoitin samaa asiaa, mutta ikävä kyllä kuluttajille ei löytynyt sopivaa tuotetta mistään. Meillä päädyttiin jättämään rapujuhlat väliin, mutta yksi vaihtoehto olisi ollut ostaa valmiiksi keitetyt ravut toimittajalta, jolla oli käytössä asianmukainen sähkötainnutuslaitteisto.

Vierailija
8/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallomailaa ovat käyttäneet menestyksekkäästi. Rapu pölkylle, joku pitää siitä kiinni ja eikun korkealta kunnon mäjäys.

Vierailija
9/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen maailman ongelmia taas.

Vierailija
10/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiehuvaan veteen vaan. Kyllä se siitä.

Vierailija
11/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran maistoin niitä suomalaisia rapuja, maistui ihan mudalta ja menikin käytännössä koko pytty lopulta roskiin.

Siltäkö ne oikeasti kuuluu maistua, ei edes mun koiralle kelvannu ja se on sentäs ollu aina meidän virallinen jätemylly?

Vierailija
12/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin kuin kokit tekee. Ensin ravut kattilaan ja perään 3 pulloa kossua. Sitten kun ravut on totaalisen kännissä ja rentoina, niin sitten vaan ravut toiseen kattilaan kiehuvaan veteen.

Vierailija
13/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ravut tunne kipua, mielestäni aika iloisesti uivat hetken vielä kun heitän kiehuvaan veteen.

Tuntevat samoin ku jos ihminen heitetään kiehuvaan veteen tappomielessä...

Vierailija
14/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain neuvottiin laittamaan pakastimeen, jotta kohmettuvat. Silloin pitäisi olla tuntoa pois.

Vierailija
15/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran maistoin niitä suomalaisia rapuja, maistui ihan mudalta ja menikin käytännössä koko pytty lopulta roskiin.

Siltäkö ne oikeasti kuuluu maistua, ei edes mun koiralle kelvannu ja se on sentäs ollu aina meidän virallinen jätemylly?

Miten valmistit ne ravut? Pytty ainakin kuulostaa oudolta ratkaisulta että ei ihme jos maistuivat "mudalta".

Vierailija
16/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt jonkun ihan kotikonstin jaksaisi askarrella, niin ravut pussiin ja vaikka sodastreamilla hiilidioksidia perään, eikös ne siihen kuukahtaisi?

Vierailija
17/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiehuvaan veteen vaan. Kyllä se siitä.

Ihmiset ovat sitten julmia. En ole koskaan syönyt rapuja, ja enkä syö koskaan.

Vierailija
18/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akkukäyttöinen kemppi ja hitsauspuikko. Otat metalliämpärin, ravut sinne ja vettä päälle. Kiinnität maakaapelin ämpärin reunaan ja kiinnität hitsauspuikon kaapeliin, yleensä punainen. Dippaat puikolla ämpärin pintaveteen ja ravut taintuvat samantien.

Ei ole kallista.

Vierailija
19/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten valmistit ne ravut? Pytty ainakin kuulostaa oudolta ratkaisulta että ei ihme jos maistuivat "mudalta".

Semmonen pänikkä mitä kaupassa niitä myydään, oli tosin alennuksessa eli menossa vanhaksi.

Mutta niissä tulevat on siis valmiiksi kokattu, eli pitäisi kaiketi voida syödä ihan suoraan kylmänäkin.

Oli vaan niin tuhti mudan maku ettei pystynyt edes yhtä syödä loppuun asti, jotkut lahnat ja särjetkään ei oo koskaan maistuneet niin pahalta vaikka nekin tuppaa olee usein vähän semmosia mutaisen makusia.

Vierailija
20/34 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni rapujen keittäminen elävänä on eläin rääkkäystä ja pitäisi kokonaan kieltää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi