Rapujen tainnutus: mistä välineet?
Meidän suvussa on pitkä rapujuhlaperinne, ja olen tutkinut vaihtoehtoja sähkölamauttamisen hankkimiseksi.
Löysin ammattikäyttöön tarkoitetun Crustastun -merkkisen laitteen, mutta se maksaa tuhansia euroja ja emme sentään ole avaamassa rapuravintolaa mökillemme.
Tietääkö kukaan kohtuuhintaisia vaihtoehtoja rapujen lamauttamiselle? Lamauttimen hankkiminen on realistisempi vaihtoehto kuin sukulaisten ylipuhuminen perinteestä luopumiseksi.
Tässä vielä tietoa jos joku on kiinnostunut rapujen lamauttamisesta:
https://www.elaintieto.fi/wp-content/uploads/2020/11/Rapujen-kivuntunto…
Kommentit (34)
Rapu mätänee heti kuoltuaan eli tapatte ihmisiä muka lamauttamalla rapuja. Runsaaseen kiehuvaan veteen pieni määrä rapuja. Rapu potkaisee kaksi kertaa.
Minkälainen on ihminen joka elävän luonnon eläimen tiputtaa kiehuvaan veteen ja voi syödä sen.... Hävettävän julmaa....
Miten tainnutat bakteerit, ennenkuin astut niiden päälle? Oletko ottanut jo rokotteesi, etkö sääli viruksia?
Itse bongaan lintuja kalaverkoilla. Bong kuuluu kun kopsautan päänsä kantoon.
Lopeta se rapujen syöminen jos haluat kuitenkin elää jättekiva-hötössä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on ihminen joka elävän luonnon eläimen tiputtaa kiehuvaan veteen ja voi syödä sen.... Hävettävän julmaa....
Et ole sitten katsonut Tarzan-elokuvia?
Vierailija kirjoitti:
Rapu mätänee heti kuoltuaan eli tapatte ihmisiä muka lamauttamalla rapuja. Runsaaseen kiehuvaan veteen pieni määrä rapuja. Rapu potkaisee kaksi kertaa.
Montakohan kertaa ihminen potkaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaan veteen vaan. Kyllä se siitä.
Ihmiset ovat sitten julmia. En ole koskaan syönyt rapuja, ja enkä syö koskaan.
En oo minäkään syönyt niitä.
Eläinrääkkäystä julmimmasta päästä. Pitäisi kieltää.
Miksi rapu olisi erilainen kuin jokin kala, eli pää pätkäistään alustalla pois ja sitten kattilaan. Tuskin siinä minuutissa tai parissa ehtii mätäneminen alkaa.
Mä luulin tätä trolliksi. Mutta vastauksista päätellen joku ihan oikeasti miettii rapujen tainnuttamista🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain neuvottiin laittamaan pakastimeen, jotta kohmettuvat. Silloin pitäisi olla tuntoa pois.
Jospa joku ihminen testaisi tätä ensiksi, että kärsimysrituaalin tuska selviäisi.
Tämä neuvottiin aikanaan ihan jossain asiaohjelmassa. Ei mikään netin urbaani legenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ravut tunne kipua, mielestäni aika iloisesti uivat hetken vielä kun heitän kiehuvaan veteen.
Tuntevat samoin ku jos ihminen heitetään kiehuvaan veteen tappomielessä...
Missä muussa kun tappomielessä ihminen heitettäisiin kiehuvaan veteen? Ei mene enää hauskasta käytännönpilastakaan sitten millään...
Laittakaa siellä rapujulassa jokainen itse tiputtamaan se elävä eäin kiehuvaan veteen ja samalla lausumaan itselleen hyvää ruokahalua.
Jospa joku ihminen testaisi tätä ensiksi, että kärsimysrituaalin tuska selviäisi.