Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kääk. Kamala kommentti painoon liittyen :'(

Vierailija
27.07.2022 |

Olen alipainoinen nainen. Olin sairaana ja laihduin vielä pari kiloa.
Nyt alkuun en ihannoi hoikkuutta.
Haluaisin mieluusti painaa 10kg lisää.
En vain liho.
Itseasiaan. Olin ensimmäistä kertaa ihmisten ilmoilla ja tunsin oloni huonoksi ja epävarmaksi.
Välttelin katsomasta peileihin ja tunsin inhotusta itseeni.
Pian tulee suulas entinen työkaveri vastaan kaupassa ja katselee kroppaani kauhistuneena ja toteaa "hui ku sä oot hoikka syötkö sä enää mitään?"
Mun teki mieli juosta vain pakoon itkien.
Miten tämä on hyväksyttävää käytöstä. Olisiko teistä ok, jos menisin sanomaan lihavalla ihmiselle tuon saman toiste päin?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alipainoinen ei ole hlö joka 160/50!

Itse olen 162/49 , enkä siis alipainoinen vaan IHAN NORMAALIPAINOINEN.

Vaikka lihavat siitä kuinka vänkäis.

Vierailija
22/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta ja kovin epäakateemiselta. Hän ei tainnut olla erityisasiantuntijatehtävissä?

Kieltämättä, mutta ei se kovin lohduta. Totuus taisi tulla tökerön suusta ulos :(

Tuota edelsi vielä lievä paniikkikohtaus. Tunsin, että minua katsotaan ja sain jotenkin koottua itseni, ajatellen ettei kukaan huomaa mitään ja suurentelen asiaa itselleni. Sitten tulee tuo kaveri... Ihan hirveä fiilis tuli kuitenkin.

Ap

Ei kannata antaa rupurahvaan kommenteille mitään painoarvoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tuntuu normaalipainoinenkin olevan jo ihmetyksen aihe, ylipainoisuus on niin yleistä ettei enää muisteta miltä normaali ihminen näyttää.

Vierailija
24/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli masentuneisuuttaan vaikeasti alipainoinen luukasa oli monen kauneusihanne.

Tää on kyllä se hulluus. Miehet tuntuu tykkäävän alipainoisista naisista, jotka ei näytä enää niin terveiltä - siis mun omaankaan silmääni. Ja mä olen juuri toi nro 16, joka kirjoitti olleensa aina niin laiha. 

Mutta myönnän kyllä, että nuorena varmaan ylikammoksuin itse laihuutta, koko kouluiän siitä oli mua kiusattu, että mikä tikku olen. Jotenkin näin itseni peilistä ihan ylilaihana ja paketoin itseni aina hirmu paksuihin vaatteisiin kesähelteelläkin, jotta kukaan ei näkisi omasta mielestäni liian laihoja käsiäni tai jalkojani. 

Ihan turhaa oli hävetä, olisi pitänyt osata jo silloin hyväksyä itsensä just semmoisena kuin on. Voi kun muutkin niin tekisivät!

Nro 16

Itselläni on ihan eri kokemus. Miehet yhtä kiinnostuneita, kun painoin 65 kg ja kun painoin 47 kg (160 cm). Muut naiset suhtautuvat sen sijaan ihan eri tavalla ja antavat palautetta.

Vierailija
25/29 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kaikki nyt vaan lihoaa.Ala syömään 10000kcal päivässä niin varmasti lihoat.

No kun kaikki ei vaan liho. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Olin itse nuorena laiha/hoikka, 160/50 ja voi luoja sitä valituksen määrää muilta ihmisiltä! Vielä nuorena aikuisena 160/56 (mikä on kaiken huipuksi normaali paino) jouduin työpaikkakiusatuksi erään pulskan mamman takia kun hälle oli niin ongelma minun kokoni.

Siinä vaiheessa kun terveydenhoitaja yläasteella kauhisteli painoani ja itku kurkussa kysyin, että miten lihon sitten kun syön jo paljon, niin käänsikin sen heti toisin päin että no hei hyvähän se vaan on kun ei tarvitse miettiä syömisiään. Tuolloin oli täydelliset veriarvot ja muutenkin olin täysin terve.

Nyt sitten keski-ikäisenä olen jo ylipainoinen ja kaikin puolin sairaampi juurikin sen ylipainon takia, joka vihdoin kertyi esim. juopottelulla ja liikkumattomuudella. Mut hei, eipähän kukaan enää valita mun ulkonäöstä! Jessus sentään, uskomatonta että ei ymmärretä että voi se oikeasti olla ongelma, siis muuta haittaahan siitä ali/normaalipainosta ei ole kuin toisten ihmisten kauhistelu ja kyttääminen.

Hmm. Minä olin alimmillaan 167cm/47kg, ja täytyy kyllä sanoa, etten koskaan kokenut tulevani varsinaisesti HAUKUTUKSI siitä. Tietysti kenenkään painoa ei tulisi kommentoida suuntaan eikä toiseen, sehän on selvä. Mutta kun joku tuttu sanoi minulle "oumaigaad, sun pitäisi syödä enemmän" niin en osannut pillastua siitä, kun tuttu itse laski kaloreita, ja muotilehtien kansissa koreili ihailtuina kaunottarina vielä laihempia naisia kuin minä. Valtaosaa "miten sä olet noin laiha" ja "varo vaan, kohta lennät tuulen mukana" -tyylisistä kommenteista ei oltu edes tarkoitettu naljailuksi vaan ihan tyhjänpäiväiseksi kommentoinniksi. Osa oli itse asiassa kehuja.

Työpaikkakiusaajat keksivät tietysti nälvimisen aihetta vaikka mistä.

Vierailija
26/29 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vaan id....... , joten tee niin kuin parhaaksi näet ja vähennä sosiaalista mediaa, niin kaikki kääntyy parempaan.

Vierailija
27/29 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kaikki nyt vaan lihoaa.Ala syömään 10000kcal päivässä niin varmasti lihoat.

No kun kaikki ei vaan liho. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?

Olin itse nuorena laiha/hoikka, 160/50 ja voi luoja sitä valituksen määrää muilta ihmisiltä! Vielä nuorena aikuisena 160/56 (mikä on kaiken huipuksi normaali paino) jouduin työpaikkakiusatuksi erään pulskan mamman takia kun hälle oli niin ongelma minun kokoni.

Siinä vaiheessa kun terveydenhoitaja yläasteella kauhisteli painoani ja itku kurkussa kysyin, että miten lihon sitten kun syön jo paljon, niin käänsikin sen heti toisin päin että no hei hyvähän se vaan on kun ei tarvitse miettiä syömisiään. Tuolloin oli täydelliset veriarvot ja muutenkin olin täysin terve.

Nyt sitten keski-ikäisenä olen jo ylipainoinen ja kaikin puolin sairaampi juurikin sen ylipainon takia, joka vihdoin kertyi esim. juopottelulla ja liikkumattomuudella. Mut hei, eipähän kukaan enää valita mun ulkonäöstä! Jessus sentään, uskomatonta että ei ymmärretä että voi se oikeasti olla ongelma, siis muuta haittaahan siitä ali/normaalipainosta ei ole kuin toisten ihmisten kauhistelu ja kyttääminen.

Todistit juuri vääräksi sen väitteen että kaikki vaan eivät liho. Jokainen lihoo kun syö yli kulutuksen, kuten sinäkin lihoit.

Sairautesi johtuu varmasti suurimmalta osalta juopottelusta ja liikkumattomuudesta, vähemmän ylipainosta.

Vierailija
28/29 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten kommenteista ei tarvitse välittää.

Vierailija
29/29 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paitsi jos Ap on ns. läpipasko.