Onko koulukiusaamista, jos pojat availevat edessäistuvan tytön rintsikoiden hakasia takaapäin?
Kommentit (19)
 Sehän tarkoitti samaa kuin että pojat ei tykkää ja se taas on ton ikäisistä varmaan pahinta.
 Olen itse feministi nykyään, mutta muistan että seiskan lopussa-kasiluokan alussa puristelu, rintsikoiden paukuttelu, kouriminen jne pahimmillaan. Monilla pojilla " seisoi"  kaiket päivät. Lienee ikään kuuluvaa.
 Sitten riparin jälkeen isoina ysiluokkalaisina meno muuttui, pojat kasvoivat ja ryhtyivät muutenkin kohtelemaan kunnioittavammin.
 Voin vaan kuvitella jos jonkun äiti olisi nostanut jutun jostain ritsikoiden pakuttelusta... voi tyttö parkaa.
Enpä usko, että opet ovat tuota hyväksyneet, jos ovat nähneet/tajunneet, vaikka miten tytöt olisivat olleet mielissään " huomiosta" .
ap, vastaas nyt miks etes kyselet näin selvää asiaa?? Kerro ny lisää, miks et tiennyt että on kiusaamista? Ja onko sinulla tämän ikäinen poika?
Lopeta toi senkin idiootti perverssi homo!!!. Tytöt pitää kasvattaa puolustamaan iseään eikä kantelemaan.
 keinoja, joita minulla kyllä olisi ollut käytössä, sillä vaikka poika oli minua vuoden vanhempi ja kaksi kertaa isompi, olin häntä selvästi korkeammalla luokan (yhdysluokka) sisäisessä hierarkiassa ja olisin voinut esimerkiksi pyytää/käskeä sellaisia poikia, joita hän ehdottomasti olisi totellut käskemään häntä lopettamaan koko homma, jos pelkkä minun sanani ei olisi mennyt perille. Tai oikein pahassa tilanteessa olisin voinut kertoa isoveljelleni ja pyytää häntä hoitamaan asia. En kuitenkaan edes kieltänyt erityisen ponnekkaasti, koska olin asian suhteen aika hämilläni ja siihen tuli muutenkin äkkiä stoppi.
 Homma ei jatkunut kuin pari päivää, kun opettaja puuttui asiaan (vanhempi miesopettaja) ja hän mitä ilmeisemmin otti asian vakavasti. En muista hänen käyttäneen moneenkaan asiaan niin tiukkoja keinoja kuin tuohon. Loppui siihen paikkaan. Ei ollut varsinaista kourimista, mutta juuri rintaliivien hakasten availua ja huomauttelua asiasta. Olin silloin vasta aloittanut rintsikoiden käytön.
Vierailija:
seksuaalista häirintää
nimim. se jolla alkoi rinnat kasvaa aivan liian aikaisin
Sen oikeen näkee teidän viesteistä, toiv. ap ei vastaa teille haahkoille mitään.
Valitettavasti vaan taitaa olla niin, että meillä suurimmalla osalla on tuosta kokemusta jollain tasolla, kouluajoilta tai sitten myöhemmin varmaan melkein kaikki on törmänneet siihen, että miehet yrittää naisia alistaa nolostuttamalla heitä eri tavoin seksuaalisuuteen liittyen. Ei mua ainakaan naurata, mikä susta BUAHAHA-kommentoija tässä on hauskaa???
 ainakin kiinnostaa, miksi ap kysyy, koska se vaikuttaa vastauksiin myös. Esim. jos siellä kysyy se tyttö, jolle tällaista tehdään, tiedän, että täällä palstalla on koulumaailmaa hyvin tuntevia ihmisiä, jotka osaisi antaa selkeitä toimintaohjeita, mitä tehdä, että asia saataisiin loppumaan!
Vierailija:
Sen oikeen näkee teidän viesteistä, toiv. ap ei vastaa teille haahkoille mitään.
äitinikin aikana (vm-45) pojat jo tuota harrastivat... silloin kulki tosin nimellä " kepponen" .
hädissään myös nauraa kihertää, mutta asia on tuotava tietoon, opettaja vie asian eteenpäin ja vähintään rehtorin puhuttelu pojille, koska tuo ei ole pelkästään enää kiusaamista vaan myös seksuaalista häirintää. Pojille täytyy tehdä selväksi, että tuollaisesta toiminnasta tulee vakavia seurauksia.
 hyökkäsi takaapäin puristamaan tissejä, puristeli takapuolta, kiehnäsi jalalla pulpetin alla (jos istuttii vierekkäin), hiplasi reittä jne
 Olin todella ahdistunut, mutta kukaan opettaja ei ottanut minua tosissaan. Enkä todellakaan kihertänyt.
kehtasitko sanoa heille suoraan, mitä sulle tehtiin. Kaikki pojat tekivät, oliko koko luokka samanlaisia idiootteja? Entä muut tytöt, tehtiinkö heillekin noin? Miksi tytöt ei puolustaneet toisiaan?
 Siitä on nyt kymmenen vuotta aikaa. En kyllä koskaan rohjennut kertoa kenellekään opettajalle suoraan miten kahden kesken miten asian koen jne. Kuitenkin, lähes joka tunnilla tätä tapahtui ja ihan opettajan silmien edessä ja muistan monia monia kertoja sanoneeni opettajalle siinä tunnilla että se ja se ei jätä minua rauhaan, saanko vaihtaa paikkaa jne.
 En muista kuin yhden toisen tytön, jolle olisi tehty samoin, mutta hän oli vain imarreltu.
 Muistan välitunneilla ja jopa kerran kotitalouden tunnilla kun yksi poika (suosittu ja komea) kaappasi mut yhtäkkiä ja veti johonkin kaappiin, että nonni nyt mennään kuules vähän....
Vierailija: