Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytän ensi vuonna 30. On kamalaa tajuta se, ettei ole enää nuori eikä koskaan enää tule olemaan nuori..

Vierailija
26.07.2022 |

Nuoruus meni liian nopeasti :( en minä vielä haluaisi olla aikuinen!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit siihen tottuu. Ja sit sama totuus tulee vastaan kun täytät 40 ja 50 ja 60...elämä menee nopeasti. Nauti jokaisesta päivästä. Niitä on kuitenkin sulla paljon edessä, jos pysyt terveenä.

Vierailija
2/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ollu aikuinen jo kymmenen vuotta. Onhan silloinkin nuori eihän vanhakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveää, pelkkää ilmaa miehille nykyään

N37

Vierailija
4/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä se kestänyt nuoruus kellään muulla yhtään sen kauemmin. Miksi sinun pitäisi saada olla nuori kauemmin kuin me muut?

Vierailija
5/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen käy läpi nuo samat ajatukset jos yhtään helpottaa. Siis JOKAINEN. Vanheneminen ei ole pelkkää menettämistä,

tilalle tulee myös uusia kivoja juttuja. Esimerkiksi rauha ja seesteisyys sisälle, pahimmat kulmat saattaa hioutua joillakin ja väkisinkin eletty elämä tuo mukanaan elämänkokemusta, jolloin kasantotapa vaikkapa erilaisiin haasteisiin saattaa muuttua.

Vierailija
6/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin jo olla eläkeiässä... Mummoni ja äitini puhkesivat kukkaan päästessään eläkkeelle. 

Ei töitä, ei stressiä, saa tehdä elämästä oman näköistä ilman aikataulutusta.

N31

Vierailija
7/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt 45 ja ulkonäkö on alkanut tätimäistyä ja jaksan asioita paljon huonommin kuin ennen. Ja just tänään tuli sama ajatus mieleen kun sulla. Ihan kauheaa, mutta tällaista tää nyt vaan on.

Jos yhtään lohduttaa, niin mun elämän parhaat vuodet on olleet välillä 30-40, se on hyvää aikaa.

Vierailija
8/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen käy läpi nuo samat ajatukset jos yhtään helpottaa. Siis JOKAINEN. Vanheneminen ei ole pelkkää menettämistä, tilalle tulee myös uusia kivoja juttuja. Esimerkiksi rauha ja seesteisyys sisälle, pahimmat kulmat saattaa hioutua joillakin ja väkisinkin eletty elämä tuo mukanaan elämänkokemusta, jolloin kasantotapa vaikkapa erilaisiin haasteisiin saattaa muuttua.

Tässä on viisaita sanoja! Aloittaja, minulla oli ihan samanlainen kolmenkympin kriisi, tiedän täysin mitä käyt nyt läpi. Tottakai naisena suretti myös se, että tuleeko minusta miehille ihan ilmaa. No, ei tullut ja nyt jälkikäteen mietin, että olipa hassu murhe, kolmekymppisyyshän on ihan mahtava ikä nuoruuden ja oikean aikuisuuden kynnyksellä - taisin olla kasvoistani kauneimmillani silloin.

Tiedätkö mikä on erityisen hassua: täytin juuri neljäkymmentä ilman minkäänlaista kriisiä. Tuntui hyvältä saavuttaa uusi vuosikymmen ja tunnen oloni nuoremmaksi ja huolettomammaksi kuin kymmenen vuotta sitten. Nyt tiedän, ettei minun tarvitse suorittaa mitään täydellistä aikuisuutta ja toisaalta eipä kroppa tai naamakaan ole pahemmin kulahtanut. Ei ole harmaita hiuksia, ryppyjä, ylipainoa, kipuja tai muutakaan ongelmaa.

Aloita uusi vuosikymmen siis elämässäsi hyvillä mielin! Pidä huoli itsestäsi ja terveydestäsi, niin huomaat toivottavasti nelikymppisenä saman kuin minäkin - aikuisuus on ihanan vapauttavaa! :)

Vierailija
9/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan innolla, mitä kolmekymppiä tuo tullessaan. Nuoruutta on kuitenkin sen verran, että ei ole kremppoja ja jaksaa hyvin (kiitollinen hyvästä terveydestä, toivottavasti saan pitää sen tulevina vuosikymmeninä), ja nyt on tulojakin joita voi käyttää omiin mielenkiinnon kohteisiin. Olihan teini-iässä ja päälle parikymppisenä olossa omat kivat jutut, mutta ei ole ikävä sitä epävarmuutta, mustavalkoisuutta, rahan puutetta ja lääppiviä setämiehiä/huonoja mieskokemuksia. Oppeja jäi käteen ja näillä mennään eteenpäin. Mielestäni näytänkin paremmalta näin 29-vuotiaana kuin 20-vuotiaana. Lapsuudenpyöreys on hävinnyt poskilta ja toki on tullut itsevarmemmaksi ja hyväksyvämmäksi itseään kohtaan.

Vierailija
10/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N37

Sarkasmia?

Vierailija
11/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan sitä, että vanhempana voi olla huolettomampi ja sitä kautta itsevarmempi, vakuuttavampi. Nuoriin kohdistuu hirveä paine. Ns pitäisi olla hyvännäköinen ja tietyntapainen, olla tiettyjä asioita mittarissa tiettyyn ikään mennessä. Helposti pidetään tyhmänä tai muuten vaan tietämättömänä ikään vedoten. Nuorena myös luo liikaa odotuksia itseä kohtaan ja yrittää miellyttää muita helposti. Ehkä olen optimisti, kun ajattelen, että myöhemmin vielä helpottaa. Ainakin silloin kun asioiden eteen yrittää tehdä jotain.

Vierailija
12/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu sinulle 54 vuoden takaa.

Vierailija
13/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot ollut aikuinen jo 12 vuotta. tietenkin on eri asia osaako käyttäytyä kuin aikuinen.

Vierailija
14/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin 30 kynnys on hieno vaihe. Ikä tuo varmuutta ja hioo pahimmat säröt pois. Sitä on armollisempi itselleen ja muille, eikä jaksa lähteä jokaiseen taistoon enää. Ainakin itse puhkesin kukkaan kolmekymppisenä. Ps. Se on tuulista aikaa, itselläni tuli valtavasti elämänmuutoksia sen myötä. Erosin pitkäaikaisesta suhteesta, ostin uuden asunnon jne ja nyt vaihdan alaa.

Vierailija
15/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä odotan sitä, että vanhempana voi olla huolettomampi ja sitä kautta itsevarmempi, vakuuttavampi. Nuoriin kohdistuu hirveä paine. Ns pitäisi olla hyvännäköinen ja tietyntapainen, olla tiettyjä asioita mittarissa tiettyyn ikään mennessä. Helposti pidetään tyhmänä tai muuten vaan tietämättömänä ikään vedoten. Nuorena myös luo liikaa odotuksia itseä kohtaan ja yrittää miellyttää muita helposti. Ehkä olen optimisti, kun ajattelen, että myöhemmin vielä helpottaa. Ainakin silloin kun asioiden eteen yrittää tehdä jotain.

kolmekymppisenä miehenä  en ole kokenut mitään tuollaista. 

Vierailija
16/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois se tunne menee ohi.

N44

Vierailija
17/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älähän nyt, kolkyt ja risat on ihan loistavaa aikaa elämässä (siis jos perusasiat on muutoin hyvin). Täytän 34 pian ja neljä vuotta sitten alkoi elämässäni mieletön vaihe.

Tapasin mieheni (joka on muuten minua nuorempi) ja ollaan koettu yhdessä hienoja seikkailuja, reissuja ja ehdittiin juhliakkin ennen kuin astelimme avioliiton satamaan ja saimme lapsen.

Miehiltä tulee edelleen huomiota, mistä en itse kyllä piittaa, vaikka toki se imartelee, jos rehellisiä ollaan.

Olen myös aloittanut pari uutta harrastusta ja ryhtynyt pitämään itsestäni ja ulkonäöstäni ihan eri tavalla huolta kuin parikymppisenä. Ja siitä keho&mieli kiittää.

Unohda fyysinen ikäsi ja elä! Tämä on asennoitumiskysymys .

Vierailija
18/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes huomaat että sama elämä se siinä vain jatkuu.

N31

Vierailija
19/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se aika alkaa rullaamaan kiihtyvällä vauhdilla. Parin vuoden päästä täytät 40, ja siitä silmänräpäys niin 50.

Vierailija
20/28 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N37

Aika täti olet jo.