Kokemuksia siitä, kun aviomies jättää yllättäen toisen naisen takia
Kauan olitte yhdessä, miten toinen nainen paljastui vai kertoiko jättäessä? Oliko yhteisiä lapsia? Miten lapset ottivat äijän lähdön? Miten itse selvisit? Ja kestikö edes miehen suhde?
Vertaistukea kaipaan.
Kommentit (60)
Ihan varmasti on ollut merkkejä ennen "yllätystä", ette vain ole huomanneet mitään kun omaa napaanne tuijotatte ja ajattelette kaiken olevan kunnossa kun itse olette tyytyväisiä
Vierailija kirjoitti:
Ihan varmasti on ollut merkkejä ennen "yllätystä", ette vain ole huomanneet mitään kun omaa napaanne tuijotatte ja ajattelette kaiken olevan kunnossa kun itse olette tyytyväisiä
Normaalit ihmiset sanovat kyllä ihan suoraan puolisolle, että nyt kyllästyttää tai mikä tahansa hänellä onkaan ongelmana ja sitten toinenkin on tietoinen tästä. Ja sitten aletaan puhumaan, kuukausia tai vuosia. Ja sitten päädytään eroon tai jatketaan.
Kukaan ei pääse toisen pään sisälle ja jos toinen petaa uuden elämän toisen selän takana kertomatta mitään aikeistaan lähteä, niin kyllä se on aina yllätys ja petos se äkkilähtö sitten. Toiselle ei ikäänkuin edes anneta mahdollisuutta eikä asioita edes yritetä korjata.
Lähtökohtaisesti kyllä avioliitossa pitää sen verran olla luottoa puolisoon, että sinun ei tarvitse pelätä hänen ei valmistelevan salalähtöä.
Mitä ihmeen vertaistukea siinä on, että kyselet muiden kokemuksia mutta et kerro mitään itsestäsi. Enemmänkin vaikuttaa siltä että iltalehden kesätoimittaja hakee taas jutunjuurta.
11 vuoden suhteen jälkeen mies muutti suoraan toisen luo, ei siis varsinaisesti koskaan eronnut minusta, useista kyselyistä huolimatta toisia naisia ei kuulemma ollut, eikä mitään muutakaan. Yhtenä iltapäivänä oli vain pakannut tavaransa ja lähtenyt. Ovat uuden naisen kanssa edelleen yhdessä.
Alku oli vaikea, mutta suhteellisen lyhyen ajan (alle vuosi) jälkeen ymmärsin että suhde oli ollut aivan kamala, mies minulle täysin epäsopiva, ja tunteeni häntä kohtaan niin hävinneet, että mietin tosissani oliko mitään romanttisia tunteita koskaan ollutkaan. Ero ja miehen lähtö elämäni paras asia jälkeenpäin katsottuna siis, enkä vaihtaisi edes rankkaa kokemusta mihinkään. Sain tilalle niin paljon paremman miehen ja suhteen.
Lisäksi tämä petollinen mies on pyydellyt pitkään eron esim alastonkuvia, joten hieman säälittää myös uusi nainen, mitä kaikkea joutuukaan tuon kanssa kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
11 vuoden suhteen jälkeen mies muutti suoraan toisen luo, ei siis varsinaisesti koskaan eronnut minusta, useista kyselyistä huolimatta toisia naisia ei kuulemma ollut, eikä mitään muutakaan. Yhtenä iltapäivänä oli vain pakannut tavaransa ja lähtenyt. Ovat uuden naisen kanssa edelleen yhdessä.
Alku oli vaikea, mutta suhteellisen lyhyen ajan (alle vuosi) jälkeen ymmärsin että suhde oli ollut aivan kamala, mies minulle täysin epäsopiva, ja tunteeni häntä kohtaan niin hävinneet, että mietin tosissani oliko mitään romanttisia tunteita koskaan ollutkaan. Ero ja miehen lähtö elämäni paras asia jälkeenpäin katsottuna siis, enkä vaihtaisi edes rankkaa kokemusta mihinkään. Sain tilalle niin paljon paremman miehen ja suhteen.
Lisäksi tämä petollinen mies on pyydellyt pitkään eron esim alastonkuvia, joten hieman säälittää myös uusi nainen, mitä kaikkea joutuukaan tuon kanssa kokemaan.
Jatkan vielä sen verran omaa tekstiäni, että kamalat traumat tästä jäi silti valehtelun vuoksi. Näen nykyäänkin jatkuvasti painajaisia, joissa nykyinen mieheni lähtee/ilmoittaa haluavansa olla toisen kanssa. Tästä olen kieltämättä hieman katkera. Jos ero olisi voitu hoitaa "normaalilla" tavalla, perusturvallisuuteni ei olisi ehkä näin järkkynyt.
Mitä teet tiedolla ja kokemuksilla?
Haluatko levittää miesvihaa palstalla? Täydellinen ketju siihen!
Saavatko miehet kertoa miksi päätyivät jättämään vaimonsa "yllättäen" (samalla tavalla se on miehille yllätys kun vaimo vuosien uhkailun jälkeen tosiaan pakkaa kamansa) ?
Saavatko miehet kertoa kuinka nainen petti?
No ei tietenkään, eihän naiset nyt sellaista tee, puhutaan miehistä.
Mies kuulostaa täysin pohjanoteeraukselta. Varmaan seksiaddikti. Hyvä että pääsit
eroon.
Eniten ihmetyttävät nämä toiset naiset. Minutkin on kaksi kertaa jätetty ja kuvioissa ollut toinen nainen tietysti. En minä ainakaan haluaisi hajottaa toisten parisuhdetta, enkä haluaisi niin epäluotettavaa miestä, joka jättäisi oman rakkaansa lähes tuntemattoman ihmisen vuoksi. Luulisi edes hävettävän, jos vie toisen kumppanin...
Kysyn voiko rakastaa kahta yhtä aikaa ? Sanon ; Voi , eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttävät nämä toiset naiset. Minutkin on kaksi kertaa jätetty ja kuvioissa ollut toinen nainen tietysti. En minä ainakaan haluaisi hajottaa toisten parisuhdetta, enkä haluaisi niin epäluotettavaa miestä, joka jättäisi oman rakkaansa lähes tuntemattoman ihmisen vuoksi. Luulisi edes hävettävän, jos vie toisen kumppanin...
Jospa mies ei kerro että on varattu. Entä jos suhde menee niin pitkälle että kun totuus tulee esille, ei toinen nainen halua luopua suhteesta.
Niinpä niin, ei mitään merkkejä = vuosia yritetty puhua, toinen ei kuuntele, ei näe mitään ongelmaa. Jokainen täysjärkinen luovuttaa jossain kohtaa ja alkaa odottaa sopivaa hetkeä poistumiseen.
Toinen nainen rikkoi perheen / vei miehen = ei, kukaan ulkopuolinen ei riko mitään, jokainen aikuinen on itse vastuussa omista tekemisistään ja ulkopuoliset ei siihen vaikuta eikä pääse vaikka kuinka niin kuvittelette. Kyllä se mies on itse päästänyt / päättänyt valita jonkun toisen sinun tilalle.
Terveisin yllätysjättäjä, joka 10v yritti ja puhui ja toivoi ja vaihtoi lennosta toiseen!
Vierailija kirjoitti:
Mä sanoin, etten rupea vehtaamaan vaimon selän takana, mutta enhän minä mitään sille voi, jos mies rakastui minuun, eikä rakastanut enää vaimoaan. Tuo sitten erosi, koska halusi olla minun kanssani. Nyt ollaan oltu yhdessä jo melkein 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin uskon, että merkit erosta on. Toinen ei vain halua nähdä ja kuulla. Minä lähdin 20 vuoden suhteesta. Ex-mies ei yhtään halunnut kuulla mitä sanoin eikä myöskään itse puhunut kun kysyin mikä mättää. Meillä tosin selvästi kaikki oli huonosti eikä minkäänlaista fyysistä suhdettakaan ollut vuosiin siksi ettei ex-mies halunnut. Siihenkään en syytä saanut.
Ihastuin toiseen mieheen ja lähdin. Oli se exälle järkytys ja tietysti teini-ikäisille lapsille myös.
Mitä ne eron merkit voivat olla?
Minut jätettiin 20 v jälkeen. Oli seksiä viikottain, aamupusut, iltapusut, tulo- ja lähtöpusut. Yhteisiä harrastuksia yms.Minulla ei ole aavistustakaan niistä merkeistä. Nainen olen.
Samaa ihmettelen itsekkin. Oltiin juuri muutettu isompaan asuntoon ja suunniteltiin lapsia ja kihlausta. Harrastettiin vielä aamulla kiihkeää seksiä ja mies lähti illalla kavereiden kanssa keikalle.
Aamulla ilmoitti, että muuttaa pois, on rakastunut.
Minäkin kuulin uudelta naiselta, että olen lahna ja minulla on mielenterveysongelmia yms
Olihan se järkytys, kun ymmärsi kaiken olleen valhetta. Mutta eteen päin mentiin. Muutin toiselle paikkakunnalle ja aloitin uuden elämän.
Ex jätti tämän suuren rakkauden puolen vuoden jälkeen ja otti yhteyttä. Mutta ei enää kiinnostanut, koska olin vielä niin veteslihalla. Ja hyvä ettei kiinnostanut, koska elämästäni tuli hyvää tässä toisessa kaupungissa uuden miehen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin uskon, että merkit erosta on. Toinen ei vain halua nähdä ja kuulla. Minä lähdin 20 vuoden suhteesta. Ex-mies ei yhtään halunnut kuulla mitä sanoin eikä myöskään itse puhunut kun kysyin mikä mättää. Meillä tosin selvästi kaikki oli huonosti eikä minkäänlaista fyysistä suhdettakaan ollut vuosiin siksi ettei ex-mies halunnut. Siihenkään en syytä saanut.
Ihastuin toiseen mieheen ja lähdin. Oli se exälle järkytys ja tietysti teini-ikäisille lapsille myös.
Mitä ne eron merkit voivat olla?
Minut jätettiin 20 v jälkeen. Oli seksiä viikottain, aamupusut, iltapusut, tulo- ja lähtöpusut. Yhteisiä harrastuksia yms.Minulla ei ole aavistustakaan niistä merkeistä. Nainen olen.
Samaa ihmettelen itsekkin. Oltiin juuri muutettu isompaan asuntoon ja suunniteltiin lapsia ja kihlausta. Harrastettiin vielä aamulla kiihkeää seksiä ja mies lähti illalla kavereiden kanssa keikalle.
Aamulla ilmoitti, että muuttaa pois, on rakastunut.
Minäkin kuulin uudelta naiselta, että olen lahna ja minulla on mielenterveysongelmia yms
Olihan se järkytys, kun ymmärsi kaiken olleen valhetta. Mutta eteen päin mentiin. Muutin toiselle paikkakunnalle ja aloitin uuden elämän.
Ex jätti tämän suuren rakkauden puolen vuoden jälkeen ja otti yhteyttä. Mutta ei enää kiinnostanut, koska olin vielä niin veteslihalla. Ja hyvä ettei kiinnostanut, koska elämästäni tuli hyvää tässä toisessa kaupungissa uuden miehen kanssa
Jatkan vielä. Suhteemme alkoi niin, että itse olin toinen nainen. Eli sain sitä, mitä tilasin.
Kun suhteemme alkoi, kuvittelin myös, että ex oli tylsä ja heillä ei ollut mitään, mutta oli niin surkea reppana, ettei ollut raaskinut jättää. Mutta nyt kun tapasi minut, sai rohkeutta, koska oli niin rakastunut minuun
Olen sitä mieltä, että jos jättää hyvän puolison häipymällä, vaikka olisi pieniä normaaleja ongelmia suhteessa, on kyse luonneviasta. Selkärangattomuutta, arkuutta puhua asioista, eläytymiskyvyttömyyttä, ymmärtämättömyyttä omien ongelmiensa edessä, nahjusmaisuutta, hedonismia, lapsellisuutta, epäluotettavuutta, vastuun pakoilua, häpeääkin omasta heikkoudestaan. Ihminen selviää pikaihastumisesta tahdonvoimalla, jos on luonnetta.
Järkyttävää.
Minkä ikäinen tämä elämänsä löytö on?
Kuinka kauan tästä on aikaa?