Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia siitä, kun aviomies jättää yllättäen toisen naisen takia

Vierailija
26.07.2022 |

Kauan olitte yhdessä, miten toinen nainen paljastui vai kertoiko jättäessä? Oliko yhteisiä lapsia? Miten lapset ottivat äijän lähdön? Miten itse selvisit? Ja kestikö edes miehen suhde?

Vertaistukea kaipaan.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähti parikymppisen törrötisun matkaan ja ovat vielä yhdessä.

Vierailija
2/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yllättäen"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"yllättäen"

No, onhan se yllättäen, jos aviomies ei ole ikinä edes eroa maininnut (enkä minä) ja yhtäkkiä täräyttää, että haluaa eron ja uusi on jo hommattuna. 

Vierailija
4/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
5/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kriisiapua, kun en halunnut rasittaa muita.

Vierailija
6/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hait kriisiapua? Kertoiko mies jättäessä jo toisesta naisesta vai jäikö kiinni muuta kautta ja miten?

Vierailija
7/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kyllä sanoa tähän, että on ihan paskapuhetta, että "miehet eivät koskaan hae avioeroa", "miehet eivät eroa itse, jos vain huolto toimii eli ruoka tulee pöytään ja seksiäkin joskus saa, miehet tyytyy vähään ja ovat laiskoja, eroaminen on liian työlästä".

Ja aivan paskapuhetta on sekin, mitä usein toitotetaan, että toinen nainen ei ikinä tule saamaan tätä aviomiestä, sillä miehet eivät ikinä eroa itse avioliitostaan, vaan tulee aina palaamaan vaimonsa helmoihin hetken seikkailtuaan.

Kyllä ne aviomiehet lähtee kävelee kakkosten matkaan ihan oma-aloitteisesti.

Vierailija
8/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähti parikymppisen törrötisun matkaan ja ovat vielä yhdessä.

Miten lähti? Kertoiko tuosta törötisusta suoraan? Kauan olitte naimisissa? Lapsia?

Kauan on nyt ollut tuon törötisun kanssa?

Vierailija
9/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei ole käynyt, mutta entiselle naapurille kyllä. Yhdessä yli 40 vuotta, jo aikuiset lapset ja lapsenlapset ja sitten mies rakastui toiseen. Vaimo oli se, joka lähti yhteisestä asunnosta, ja mies asuu edelleen tämän salamarakkauden kanssa samassa asunnossa (siinä, jossa oli ennen asunut vaimonsa kanssa). Yhdessä yli kymmenen vuotta ja varmaan hautaan saakka. Molemmat jo reippaasti yli 70+, oliskohan jo lähempänä kahdeksaakymppiä.

Oli se naapureilla vähän aikaa hämmennystä aiheuttava tilanne, mutta nykyään tämä uusi nainen on niin vakiokalustoa, että on kuin sitä aiempaa ei olisi koskaan ollutkaan. Olivat kuulemma vain rakastuneet ja se oli menoa se. Kurja tilanne sille ex-vaimolle, en tiedä mitä hänelle kuuluu.

Mutta eipä tuo tosiaan ikään katso.

Vierailija
10/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle ei ole käynyt, mutta entiselle naapurille kyllä. Yhdessä yli 40 vuotta, jo aikuiset lapset ja lapsenlapset ja sitten mies rakastui toiseen. Vaimo oli se, joka lähti yhteisestä asunnosta, ja mies asuu edelleen tämän salamarakkauden kanssa samassa asunnossa (siinä, jossa oli ennen asunut vaimonsa kanssa). Yhdessä yli kymmenen vuotta ja varmaan hautaan saakka. Molemmat jo reippaasti yli 70+, oliskohan jo lähempänä kahdeksaakymppiä.

Oli se naapureilla vähän aikaa hämmennystä aiheuttava tilanne, mutta nykyään tämä uusi nainen on niin vakiokalustoa, että on kuin sitä aiempaa ei olisi koskaan ollutkaan. Olivat kuulemma vain rakastuneet ja se oli menoa se. Kurja tilanne sille ex-vaimolle, en tiedä mitä hänelle kuuluu.

Huh, aika hurja tarina. Onko tietoa, miten vaimo tästä selvisi ?

Vierailija
11/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 25 oltiin oltu yhdessä, kun mies ilmoitti lähtevänsä. Oli ottanut kyytiinsä vieraassa kaupungissa eksyneen nuoren naisen ja joutunut tämän lumoihin. Tätä hän ei minulle kertonut, vaan yhteinen tuttu valisti minua myöhemmin. Luulin mieheni tulleen hulluksi, mutta niin hän vain otti ja häipyi. Pois muuttaneet lapset olivat järkyttyneitä ja yrittivät saada isänsä pään kääntymään. Mikään ei auttanut ja ero tuli. Edelleen hän on yhdessä löytönsä kanssa. Elää kuulemma elämänsä parasta aikaa.

Vierailija
12/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 25 oltiin oltu yhdessä, kun mies ilmoitti lähtevänsä. Oli ottanut kyytiinsä vieraassa kaupungissa eksyneen nuoren naisen ja joutunut tämän lumoihin. Tätä hän ei minulle kertonut, vaan yhteinen tuttu valisti minua myöhemmin. Luulin mieheni tulleen hulluksi, mutta niin hän vain otti ja häipyi. Pois muuttaneet lapset olivat järkyttyneitä ja yrittivät saada isänsä pään kääntymään. Mikään ei auttanut ja ero tuli. Edelleen hän on yhdessä löytönsä kanssa. Elää kuulemma elämänsä parasta aikaa.

Naimisiin menivät niin pikaisesti, että luulin lapsen olevan tulossa. Kaksistaan kuitenkin elelevät.

Vierailija
13/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei lähde suhteesta, jossa on onnellinen.

Aito rakkaus toivoo toiselle hyvää.

Ja joskus se hyvä: se toinen on onnellinen jonkun toisen kanssa.

Vierailija
14/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"yllättäen"

No, onhan se yllättäen, jos aviomies ei ole ikinä edes eroa maininnut (enkä minä) ja yhtäkkiä täräyttää, että haluaa eron ja uusi on jo hommattuna. 

Kyllä sinä ne pienet merkit näit, mutta halusit olla niille sokea. Niin ja yksikään suhde ei ole turvassa. Naiivia kuvitella, että se oma suhde olisi jotenkin erinoisasemassa.

Vierailija
15/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hait kriisiapua? Kertoiko mies jättäessä jo toisesta naisesta vai jäikö kiinni muuta kautta ja miten?

Jäi kiinni. Erosin. Ei ollut lapsia. Aloitin täältä https://mieli.fi/tukea-ja-apua/keskusteluapua-kriisivastaanotoilla/

sitten terapiaan. Kesti ainakin puolisen vuotta kunnes pystyin tuntemaan iloa. Sitä ennen tunsin suurta surua ja tuskaa. Myös eronneille on vertaistukiryhmiä.

Vierailija
16/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, aika hurja tarina. Onko tietoa, miten vaimo tästä selvisi ?

Parempi näin. Vastaavia tarinoita on , joissa mies surmasi sen puolison uuden tieltä.

Vierailija
17/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurilla myös kävi niin että lähellä oli kuulemma monesti.

Milloin mies halusi omaa rauhaa, pakkasi kassinsa ja sanoi haluavansa eron kun siitä omasta rauhasta kyseltiin. Milloin halusi olla kesän yksin ja milloin katosi aina joka perjantai-iltapäivisin jonnekin tullakseen illasta kotiin. Luultavasti naiset kyllästyivät ja jättivät jonkin ajan kuluttua, muuten olisi lähtenyt niiden matkaan.

Vierailija
18/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kyllä sanoa tähän, että on ihan paskapuhetta, että "miehet eivät koskaan hae avioeroa", "miehet eivät eroa itse, jos vain huolto toimii eli ruoka tulee pöytään ja seksiäkin joskus saa, miehet tyytyy vähään ja ovat laiskoja, eroaminen on liian työlästä".

Ja aivan paskapuhetta on sekin, mitä usein toitotetaan, että toinen nainen ei ikinä tule saamaan tätä aviomiestä, sillä miehet eivät ikinä eroa itse avioliitostaan, vaan tulee aina palaamaan vaimonsa helmoihin hetken seikkailtuaan.

Kyllä ne aviomiehet lähtee kävelee kakkosten matkaan ihan oma-aloitteisesti.

Mies lähtee toisen naisen matkaan. Ei ne yksikseen lähde elämään jos palvelu pelaa kotona.

Vierailija
19/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin uskon, että merkit erosta on. Toinen ei vain halua nähdä ja kuulla. Minä lähdin 20 vuoden suhteesta. Ex-mies ei yhtään halunnut kuulla mitä sanoin eikä myöskään itse puhunut kun kysyin mikä mättää. Meillä tosin selvästi kaikki oli huonosti eikä minkäänlaista fyysistä suhdettakaan ollut vuosiin siksi ettei ex-mies halunnut. Siihenkään en syytä saanut.

Ihastuin toiseen mieheen ja lähdin. Oli se exälle järkytys ja tietysti teini-ikäisille lapsille myös.

Vierailija
20/60 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin ajatellen oli vain hyvä juttu, että aviomieheni rakastui opiskelutoveriinsa. Menivät naimisiin ja saivat kaksi lasta. Sitten mies rakastui taas, tällä kertää itseään 16 vuotta nuorempaan naiseen, jälleen  ero, uusi avioliitto ja lapsi.

Kolmas vaimo jätti miehen.

Itse sain eron jälkeen hyvän parisuhteen ja kaksi lasta. Ensimmäinen mieheni on nyt vanha ja katkera, sairaalloinen kärttyisä ukko. Hän otti viime kesänä yhteyttä mutta ei minusta tietysti saanut hoitajaa, ei edes ystävää.