Työpaikat, joissa työnteko ei tunnu työnteolta
Te, jotka olette onnistuneet löytämään työpaikan, jossa viihtyisitte vapaa-ajallannekin - kertokaa mitä teette ja mikä tekee työstä mielekkään.
Kommentit (42)
Muusikon ammatti.
Tai yleensä taiteilijat, eikös ne kaikki ole sellaisia, jotka haluaa tehdä juuri sitä elämässään.
Kirjailija.
Eläintenhoitajan työ voi olla tosi mukavaa, jos on eläinrakas eikä pelkää paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linnanmäen laitekummi! Mulle maksetaan siitä, että ajan laitteissa jonkun seurana!
Onko tämmöisiäkin? :o
On on! 😃 Tai meillä ne on puistokummeja, mutta sama homma 🎢🎡🎠
Kaikki mun työpaikat. Olen palkansaaja en mikään työntekijä hahahaha yrittäjä tehköön itse tuloksensa.
Olen Prismassa hyllyttäjänä. Työ on leppoisaa ja mukavaa. Ainut huono asia on palkka ja hakeudun vielä joskus muihin töihin, mutta nyt nautin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se intohimo alaan välttämättä ainakaan sitä takaa. Mä olen koodari ja olin siihen lapsesta asti intohimoinen. Mutta kyllä se työelämässä äkkiä muuttui ihan vaan puurtamiseksi jota tehdään rahan takia. Syitä: Työ on pääosin tylsää rutiinia ei mielenkiintoista ongelmanratkaisua tai luovaa uuden suunnittelua, mieletön aikataulupaine koko ajan, tympeät asiakkaat koska firmojen myynti heille on puolihuijausta joten ovat toki syystäkin vihaisia mutta purkautuu vääriin tahoihin kuten ruohonjuuritason koodareihin, jatkuva ilmaisen ylityöt tekopakko, työntekijöiden keskinäinen verinen kilpailu.
Itse olen koodarina valtiolla ja täällä on leppoisaa. Kiirettä ei ole vaan enemmänkin mentaliteetti "työt valmistuu kun valmistuu". Osaamisenkehittämiseen panostetaan, aika vapaasti saa suorittaa mitä kursseja kukin haluaakin. Asiakkaat on pääasiassa muista valtionvirastoista, joten ollaan vähän kuin kollegoja ja molemminpuolisessa kunnioituksessa. Toki palkka ei välttämättä täällä ole yhtä hyvä kuin yksityisissä firmoissa, mutta työnteko on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkossa pienen myymälän myyjänä. Etenkin ne päivät kun avasin putingin aamulla ja suljin illalla, välissä mukavien tuttujen asiakkaiden kanssa rupattelua, perustyötä kuten laatikoiden purkua, hyllyjen järjestelyä, tilausten tekoa, valikoiman suunnittelua.. Luppoaikana lueskelin viiniuutuuksia, tuotearvosteluja, selailin reseptejä ja juomasuosituksia. Ainoa miinus oli pieni palkka ja ei täydet viikkotunnit (=epävarmuus kun tulot vaihteli.)
Mielestäni tuo nimenomaan kuulostaa työnteolta, mutta toki kiva että tykkäsit.
Maalaistaksi aikana ennen taksiuudistusta. Aamulla nappaat asiaakkan kyytiin ja ajelet pari sataa kilometriä keskussairaalaan. Odottelet kahvilassa kollegoiden kanssa kolme neljä tuntia (mittari on siis odotuksen ajan päällä) ja sitten ajat sen asiakkaan takaisin kotiin. Päivä pulkassa ja neljäsataa tienattu.
Olen henkilökohtaisena avustajana mukavalla vanhalla rouvalla. Tuntuu kuin kävisin mummolassa, kun menen töihin. Työnkuvani on auttaa pienissä kodin askareissa ja olla seurana sekä hoitaa kauppa-asioinnit. Ainut harmillinen puoli tässä on, että tunteja on niin vähän, ettei tätä voi tehdä päätyönä.
Huvipuistohullu kirjoitti:
Huvipuiston laitekuski 🤩 Koska mä rakastan niitä laitteita 😍
Miksi et ole töissä näin parhaan sesongin aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Huvipuiston laitekuski 🤩 Koska mä rakastan niitä laitteita 😍
Miksi et ole töissä näin parhaan sesongin aikaan?
Mulla on täs välis kaks ansaittua vapaata, just oli 6 päivän työputki 😎
Ehdottomasti myyntineuvottelijan virka, puhelimitse tapahtuvissa asiakaskontakteissa. Kannustava provisiopalkka, vaaleat seinät ja kahvinkeitin. Esihenkilöiden täysi tuki ja kuukauden paras neuvottelija saa viikoksi käyttöönsä mustekynän.
Taksikuljettajana tamperelaisessa huippuyrityksessä. Saa itse säätää autoon haluamansa sisälämpötilan.
Vierailija kirjoitti:
Olen henkilökohtaisena avustajana mukavalla vanhalla rouvalla. Tuntuu kuin kävisin mummolassa, kun menen töihin. Työnkuvani on auttaa pienissä kodin askareissa ja olla seurana sekä hoitaa kauppa-asioinnit. Ainut harmillinen puoli tässä on, että tunteja on niin vähän, ettei tätä voi tehdä päätyönä.
Itse samassa työssä ja hurjan hyvä palkka Ruotsissa. On kyllä paljon yötyölisiä ym.
tähän mennessä ketjussa mainitut työpaikat on ollut huono palkkasia. silloin voidaan melkein laskea mukaan hyväntekeväisyys ja harrastukset kun niistäkään ei jää mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse samassa työssä ja hurjan hyvä palkka Ruotsissa. On kyllä paljon yötyölisiä ym.
Vuorolisät ovat ihan normi Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
tähän mennessä ketjussa mainitut työpaikat on ollut huono palkkasia. silloin voidaan melkein laskea mukaan hyväntekeväisyys ja harrastukset kun niistäkään ei jää mitään käteen.
No eihän voida. Työ on työtä ja harrastus harrastusta.
Olen media-alalla, ja välillä pitää nipistää itseään, että tästä maksetaan näin hyvin. Ei juuri tunnu työn teolta sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kun itsellä on nimeä, niin työn tarjoajat haluavat maksaa kovia summia. Vaikka tietysti pienemälläkin summalla näitä hommia tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän voida. Työ on työtä ja harrastus harrastusta.
työstä saadaan palkkaa. mutta entäs jos harrastus kuten maalaaminen tuottaa enemmän kuin hoitaen vierasta mummoa tai istuen toimistossa jossa on ihanat työkaverit.
Vierailija kirjoitti:
Ei se intohimo alaan välttämättä ainakaan sitä takaa. Mä olen koodari ja olin siihen lapsesta asti intohimoinen. Mutta kyllä se työelämässä äkkiä muuttui ihan vaan puurtamiseksi jota tehdään rahan takia. Syitä: Työ on pääosin tylsää rutiinia ei mielenkiintoista ongelmanratkaisua tai luovaa uuden suunnittelua, mieletön aikataulupaine koko ajan, tympeät asiakkaat koska firmojen myynti heille on puolihuijausta joten ovat toki syystäkin vihaisia mutta purkautuu vääriin tahoihin kuten ruohonjuuritason koodareihin, jatkuva ilmaisen ylityöt tekopakko, työntekijöiden keskinäinen verinen kilpailu.
Riippuu työpaikasta. Itse olen aina tykännyt koodaamisesta, mutta kaksi ensimmäistä työpaikkaa eivät olleet itselle sopivia, nykyinen on tosi hyvä. Joskus jos tulee tehtyä vähäsen ylitöitä että pääsee tiettyyn tavoitteeseen niin CEO:lta alkaa tulla kommenttia että noh noh muistahan pitää huolta itsestäsi. Jotenkin projektin aikana aina tulee sitouduttua tuotteeseen niin että se että se on hyvä tuote on oma ylpeydenaihe.
Onko tämmöisiäkin? :o