Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tulet toimeen petturi ex-miehesi ja tämän avovaimon kanssa

Vierailija
26.07.2022 |

Jos heidän suhde alkoi salasuhteena avioliitto ne aikana, mutta joudut olemaan heidän/hänen kanssaan tekemisissä yhteisten lapsenne vuoksi? 994

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin jo ihan hyvin. Ilman heitähän en varmaankaan olisi tavannut nykyistä miestäni. Alussa oli tietysti hirveä järkytys ja menin jopa hieman sekaisin. Yritin ripustautua ex:ääni ja suorastaan tyrkytin itseäni. Noloa tiedän. Nykyisin rupatellaan kun satutaan kasvokkain ja lasten asiat hoidetaan sujuvasti. Kun "kasvoin aikuiseksi" alkoi helpottaa ja nyt voin jo todeta, että ex ja hänen nyxä ovat paljon paremmin yhteensopivia kuin me ex:n kanssa ikinä oltiin.

Tämä herätti toivoa, että mieheni eksäkin joskus kasvaa aikuiseksi ja lopettaa sekopäisen käytöksensä miestäni ja minua kohtaan.

Eli sinä ja miehesi petitte miehesi ex-vaimoa? Millä logiikalla edes odotat että hän koskaan kunnioittaisi teitä tai haluaisi olla teidän kanssa missään tekemisissä? Mitä hänen sekopäinen käytös on?

Mä olen ottanut sen linjan että minä olen täysin välinpitämätön ex-miestäni ja hänen pettämiskaverinaista kohtaan. He ovat minulle ilmaa. En näe, en kuule, en hauku. Ja tämä näyttää ärsyttävän ex-miestäni suunnattomasti.

En tarvitse heitä elämääni millään tavalla. Kunhan ex maksaa elatusmaksun, hoitaa lapset hoitovuorollaan ja hyväksyy lasten passihakemukset niin se riittää.

Meillä ei tule olemaan mitään ihania yhteisiä lastenlasten ristiäisiä ja rippijuhlia. Mutta olen hyväksynyt sen. Ei tämä ollut minun valinta. Juhlat voi juhlia erikseenkin.

-3

Minä en ole pettänyt mieheni ex-vaimoa, sillä en ole ollut missään suhteessa hänen kanssa, mutta mieheni petti tätä. En odota, että tämä henkilö kunnioittaisi minua tai miestäni enkä odota, että hän haluaisi olla kanssamme missään tekemisissä. Minäkään en kunnioita häntä (sekopäisen käytöksen takia) enkä todellakaan halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Haluaisin vain, että hän lopettaisi uhkailun, valehtelun ja muun kiusanteon, jota hän toteuttaa lasten kautta. Minä ja mieheni toivomme, että hän suhtautuisi meihin kuten sinä suhtaudut eksääsi. Näin kaikilla olisi helpoin olla.

Tiedän että mieheni teki väärin häntä kohtaan ja hänellä on oikeus olla vihainen. Mutta tehty mikä tehty eikä sitä enää tekemättömäksi saa, vaikka sitä katuisi. Tapahtunut ei kuitenkaan oikeuta hänelle sekopäistä käytöstä, josta kärsii kaikki, myös lapset.

Sun ei varmaan kannata odottaa parempaa. Tiesitte mitä teitte ja pettäminen ei ollut vahinko. Jos tilanne joskus paranee niin hyvä. Mutta petettynä voin sanoa että älä nyt vaan tyrkytä itseäsi ex-vaimon kaveriksi. Sinulla tuskin on ihmisarvoa hänelle.

Minä taas suosittelen sinulle lukemisen tai luetunymmärtämisen opettelua. Kerroin edellisessä viestissä, että toivoisin, että tämä eksä suhtautuisi meihin mahdollisimman välinpitämättömästi ja minimoisi kaiken yhteydenpidon ainoastaan pakollisiin lapsiin liittyviin. Lisäksi sanoin, etten odota hänen kunnioittavan minua tai haluavan olla minun kanssa tekemisissä sillä minäkään en kunnioita häntä tai halua olla hänen kanssa tekemisissä. Ja sinun vastineesi siihen on, että älä tyrkytä itseäsi tälle kaveriksi. En tiedä, mikä viestissäni sai sinut kuvittelemaan, että niin tekisin? Mielestäni viestini toi erittäin selkeästi esille, etten todellakaan halua olla miehen eksän kanssa missään tekemisissä, saati kaveri.

Ja kyllä minun kannattaisi odottaa parempaa tältä henkilöltä. Ihan lasten takia. Mutta tämä eksä ei pysty laittamaan omia tunteitaan syrjään edes lasten hyvinvoinnin vuoksi.

Exällä on oikeus tuntea itsensä loukatuksi ja vihaiseksi niin kauan kuin haluaa. Mikäli ongelmia tulee, yhteys viranomaisiin.

Olen samaa mieltä, että on oikeus tuntea itsensä loukatuksi ja vihaiseksi niin kauan kuin haluaa. Eksällä ei kuitenkaan ole oikeutta pilata lasten elämää omien vihantunteidensa takia.

Ongelmista on oltu yhteydessä viranomaisiin. En ala yksityisyyden suojaamiseksi sen tarkemmin erittelemään eksän aiheuttamia ongelmia, mutta kannattaa tutustua eronneiden vanhempien välisiin kiistoihin ja siihen millaista vahinkoa toinen vanhempi voi aiheuttaa ilman, että viranomaisetkin voi asialle mitään.

Alapeukkujen määrästä voi päätellä, että täällä katkerat petetyt eksät pitävät omien tunteiden purkamista eksään & uuteen kumppaniin sekä näille kostamista tärkeämpänä kuin lasten hyvinvointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla