Anoppi
Miten kestää anoppia joka tietää omasta mielestään kaiken paremmin. Puhuu päälle ja ohjeistaa, salaa antaa karkkia lapsille ja tullessaan käymään alkaa heti siivoilla ja vihjailla mikä kaikki on huonosti. Miten tämän kestää ja miksi anoppi on niin vaikea?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan pojallanne aika rankka vaihe elämässään menossa, tuo avioero siis. Eikä se siitä tule helpottumaan.
Minunkin mieheni on aikanaan eronnut ja nyt siis toisessa liitossaan. Joskus vuosia sitten jossain juhlissa juttelin hänen exänsä kanssa, tämä ex minulle silloin suoraan sanoi, että appivanhemmat olivat yksi iso syy eroon ja tulen tämän huomaamaan, tuolloin asiaa vähän ihmettelin, en enää.
Anoppi on myös minulle haukkunut exän läpikotaisin, vaikka ex vaikuttaa ihan normaalille naiselle ja miehenikin puhuu ihan asialliseen sävyyn hänestä.
Kannattaa katsoa peiliin, kun roikkuu lapsissaan epätoivoisesti kiinni ja yrittää estää heidän oman elämän aloittamisen. Sormet ristiin teidän poikanne puolesta, että asiat kääntyy hyväksi, mutta joku yö kun valvotte ja mietitte aidosti mitä olette saaneet aikaan, niin voitte ihan vaan itsellenne myöntää, että te olette pilanneet poikanne mahdollisuuden onneen ja iloon. Ja siksi hän elää nyt yksin ja hänen elämänsä tulee olemaan sellaista mitä tulevaisuus tulee teille näyttämään.
Voi hemmetti, antaisi miniä edes hetken rauhan, kun jäin eläkkeelle pitäisi olla joka välissä hoitamassa lapsia. Ilmoitin, että olette lapset itse tehneet lyhyin välein, saatte itse myös hoitaa, minä nautin nyt elämästä. Laitoin talon myyntiin, muuta kahden viikon kuluttua 300 kilsan päähän. Siinäpähän miniä hoitakoon pentunsa. Oli tuumannut tyttärelleni, että olisi pitänyt antaa taloni heille, tyttäreni oli sanonut, että hulluko sinä,olet, äidin talo on hänen, saa tehdä ihan mitä haluaa.
Jippii!
Kuulostaa hyvältä. Just noin, hienoa! En tajua miksi sinun pitäisi toisten lapsia hoitaa ja talot antaa, ei tietenkään. Nyt nautit tietenkin. Matkustelet niillä rahoilla jos haluat ja elät. Olet lapsesi hoitanut! Olen täysin samaa mieltä. Ja jos onni on myötäinen minunkin anoppini muuttaa ainakin 300 kilometrin päähän.
No jos olen inhottava ihminen, miksi hän koko ajan roikkuu minussa! Jättäisi tällaisen inhottavan ihmisen oman onnensa nojaan!!
Vierailija kirjoitti:
Valitin aikani ex-miehelleni hänen äidistään, nyt on elämästä poistunut mies ja sen äiti. Vituttaa.
Etkö sitä juuri halunnut?
Eiköhän tuo ollut sarkasmia. Varmasti on ihan tyytyväinen, kun molemmat katosivat. :D
Hän on mieheni äiti ja kunnioitan häntä siksi. Hän ei selvästikään kunnioita minua tai miestäni tai perheemme sääntöjä tai mitään mitä sanomme. Siksi on vaikeaa kunnioittaa häntä muuten ihmisenä.