Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeä raskausvatsasta

Vierailija
26.07.2022 |

Onko kenelläkään muulla käynyt näin? Odotan toista lastani ja viikkoja on takana vasta 10, siitä huolimatta vasta on jo työntynyt näkyviin. Ensimmäisessä raskaudessa raskaus alkoi näkyä vasta 3kk jälkeen.
Nyt tuntuu vaikealta jo ihan senkin takia, että keskenmenon riski on vielä niin suuri etten haluaisi kertoa raskaudesta kenellekään, tuntuu tosi kiusalliselta jos joku huomaa vatsan. Olo on kuin elefantilla kun käytän vain löysiä kesämekkoja. Ja sekin teettää jotenkin noloa olo, ihan kuin olisin pämpännyt itseni kesävalaaksi.

Todella ristiriitaiset tunnelmat, vauvan saaminen kun kuitenkin on iloisista iloisin asia. En olisi voinut kuvitellakaan toisen raskauden tuntuvan tältä. Olenko ainoa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet, koska sinulla on ristiriitaisia tunteita koko raskautta kohtaan.

Vierailija
2/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rentoutumista. Voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausvatsa on kaunis, älä häpeä. Teitä on kaksi.

Vierailija
4/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko eka lapsi tyttö? Yleensä poikaa odottaessa vatsa työntyy enemmän ulospäin.

Vierailija
5/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkio on pari senttiä pitkä ja painaa pari grammaa. Kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä sinun olevan raskaana.

Häpeät jotain aivan muuta ja mieti vaikka terapiassa, mitä se on.

Vierailija
6/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sanovat raskausvatsasta mitä ihmeellisempiä kommentteja. Eräs kaveri heitti, että minulla on väärän mallinen vatsa, sen kun pitää olla täysin pinkeä. Joka tietysti tulee siitä, kun on äärimmäisen laiha.

Kateellisia ja ilkeitä ihmiset voivat olla mistä vain.

Vierailija
7/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma raskauteni näkyi todella aikaisin. Sain kaksoset.

Vierailija
8/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muuten olla pinnallisempaa kuin se, että arvostelee toisen raskausvatsaa? Yöks.

Vierailija
9/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko eka lapsi tyttö? Yleensä poikaa odottaessa vatsa työntyy enemmän ulospäin.

Täysi myytti, johon ei uskoisi enää törmäävänsä edes täällä. 10. viikolla raskaus ei näy ulospäin ylipäänsä vatsan kohdalta mitenkään. Toki jonain psyykkisenä juttuna voi näkyä - hehkuna jne.

Vierailija
10/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma raskauteni näkyi todella aikaisin. Sain kaksoset.

Teitä oli sitten kolme. Kyllä siinä sitten on kantamista.

Vierailija
11/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsa siis todella näkyy, se on jo kahden ihmisen taholta arvattu kun liian tyköistuva mekko oli päällä. Olen laiha ihminen normaalisti ja edellisestä synnytyksestäni on vuosi, joten toinen raskaus näkyy nopeammin. En vain osannut odottaa, että näin nopeasti ja myös se jännittää, että kuinka isoksi vatsa ehtii sitten koko rakausaikana oikein kasvaa.

Ap

Vierailija
12/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana oleva nainen on yksi hirveimpiä näkyjä.

Vierailija
13/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen sekä kolmas raskaus näkyi tosi aikaisin ja molemmilla kerroilla oli kaksoset, keskimmäinen ei näkynyt kun vasta joskus rv23 ja silloin ei ollutkaan, kun yksi.

Vierailija
14/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule rantapalloa, tai ei minua haittaa, jos sulle tulee, mutta jos itseäsi haittaa. Täytyy sanoa, että olin tosi tyytyväinen kun neljässä raskaudessa ei ainoassakaan tullut sellaista rantapallo vatsaa. Enkä edes mitenkään väkisin yrittänyt pitää kohtuullisena, vaan mussutin normaalisti ja sattui vaan olemaan noin.

Ap on höpsön löpsön, jos miettii että tuossa vaiheessa huomaa, yleensä jos huomaa niin muista asiousta kuten et ehkä ota alkoholia tms...

Joillain näkyy jo 4kk raskaus ja joillain vasta 8kk yleensä tietää sitten jo rantapalloa, tai kaksosia, jos aikaisin näkyy.

Vierailija
15/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani raskaus alkoi näkyä kunnolla vasta kuuden kuukauden kohdalla. Vatsa ei ns. kasvanut, koska en juurikaan syönyt kunnolla ja sikiö/ vauva oli ilmeisesti pitkään jotenkin vinoittain, kylkien suuntaisesti. Sitä ennen en edes tiennyt olevani raskaana, koska menkat olivat aina olleet minulla jo pitkään epäsäännölliset ja luulin niiden viivästyneen stressin, parisuhteen yms. takia. Tosin raskauteni sai alkunsa hyväksikäytöstä, joten sekin saattoi vaikuttaa asiaan. Olin siis pahoin traumatisoinut.

On kuitenkin pakko myöntää, että itsellenikin tuli vaikka minkälaisia ajatuksia ja tunteita. Pidin itseäni muodottamana ja möhkäleenä. Koin, että menetin kaiken vähäisenkin kauneuden, ja ulkonäön, jota ennen raskautta oli ollut. En mielellään katsonut itseäni koskaan peilistä. 

En koskaan oikeastaan ajatellut tyyliin, että "raskaana oleva nainen on silloin kauneimmillaan".

Toki jokainen ajattelee ja kokee kaikista omalla, ja eri tavalla. Ja tottakai jokainen tietää, miten raskaus muuttaa ulkonäköä ja hormonit ja niiden muutokset vaikuttavat mieleen ja ajatteluun. Ja onhan raskaus sentään maailman luonnollin asia. 

Vierailija
16/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole huoletta ap. itse pidän ding dongina sellaisia, jotka kertovat heti kun tikku on kastunut.

Vierailija
17/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla viikoilla raskaana oleminen näkyy kyllä tisseistä eikä vatsasta. Kaikki luulee sinun ottaneet silarit jos jotain luulevat.

Vierailija
18/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään ole mitään rantapallomahaa vaan sellainen pömppis. Ja sitten se korostuu isommaksi jos nostan esikoisen syliin enkä muista ensin suoristaa mekkoa vapaaksi ja lapsen painoa käsivarrelle.

Ja tosiaan sekä tätini että eräs työtoverini bongasivat vatsan ja molempien kohdalla tuntui tosi kiusalliselta. Itse en ikimaailmassa kehtaisi udella vastaavanlaisesti enkä edes paljastaa, että kiinnitän huomiota niin paljon toisen kehoon. Se tuntuu inhottavalta.

Ap

Vierailija
19/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on päässä vialla sellaisessa ihmisessä, joka ajattelee, että sellaisessa ihmisessä on jotain vialla, joka ajattelee että nainen ei tod. ole kauneimmillaan raskaana. Makuja on monta ja väitän että moni tokaisee tekopyhänä nuo "ihanaa ja kaunista jutut" ankkavaappuminen ei ole kaunista. Tosin ei haittaa itseäni, mutta saattaa olla epämukavaa sille ankkavaappujalle.

Joillekin ihan mukavaa ja helppoa aikaa ja jotkut ovat tyytyväisiä, että kestää vain 9kk. Koske äitejä ja isiä kumpikin näkemys.

Vierailija
20/21 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla viikoilla raskaana oleminen näkyy kyllä tisseistä eikä vatsasta. Kaikki luulee sinun ottaneet silarit jos jotain luulevat.

Kuulemma pienirintaisille tyytyväistä aikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme