Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies opiskeli lääkäriksi ja pilasi itsensä

Vierailija
26.07.2022 |

Ennen, sosiaalinen, sporttinen, huomaavainen, iloinen ja energinen. Nyt vakava, väsynyt, kiukkuinen, sohvaperuna joka ei nauti mistään vaikka rahaa olisi. Ei tuonut ura ja raha onnea! Kuka puuttuisi lääkärien työaikoihin. Ihan hullua olla aina töissä ja energiaa ei riitä kotona mihinkään.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin säännöllisen työajan palkka on julkisella noin 7000 euroa kuussa (mediaani).

Vastavalmistuneet lääkärit saavat säännöllisen työajan palkkaa noin 50 prosenttia enemmän kuin vastavalmistuneet muilla aloilla.

Vierailija
22/25 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset kuvittelee että ura ja raha tekee onnelliseksi. Raha ei juuri koskaan tule ilmaiseksi vaan se on jostain pois ja työelämässä se on pois vapaa-ajasta. Vanhempani olivat molemmat lääkäreitä ja aina töissä. Isäni alkoholisoitui jo työuran aikana. Äiti ei juuri hymyillyt koskaan ennen kuin jäi eläkkeelle. Päätin jo nuorena että minusta ei tule lääkäriä eikä vanhempani koskaan yrittäneetkään puuttua valintoihini. Päinvastoin he halusivat meidän lasten valitsevan jonkun muun suunnan elämälle. Viime vuosina olen lukenut useita julkaisuja lääkäreiden uupumuksesta. Työaikalain ei pitäisi mahdollistaa työaikaa jossa ihmiset uupuvat ja menettävät otteen elämäänsä. Normaalityöajan pitäisi riittää työssä kuin työssä.

Normaalia lyhyempi työaika riittää lääkärin työssä. Omat vanhempasi valitsivat toisin. Itse tunnen useita nuoria lääkäreitä, eikä heistä kukaan tee täyttä työviikkoa. Vähemmälläkin saa rahaa ja ehtii paremmin keskittyä purjehdukseen, matkailuun, lasketteluun jne.

Aatteleppa, minä olen ehta kotiäiti. Käyn silti veneilemässä, matkailen, ratsastamassa käyn, minulla on juppivaatteita ja istun persiilläni kotonani. Aatteleppa. Ja olen vielä ihan kivan näköinen 4-kymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tuntemat lääkärit tekee osa-aikaa, ne voi valita ja valitsee vapaa-ajan.

Ja sitten toisten pitää paikata tästä seuraava vaje. Tästä aloittajan tarina johtuukin.

Ei johdu. Jokaisen oma valinta, miten paljon tai vähän tekee töitä sillä alalla.

Johtuu. Lääkäreitä pitää kouluttaa vähintään tuplat lisää, jos kaikki tekee vain osa-aikatyötä. Koulutuksen hukkaanheittoa veronmaksajien kannalta.

Vierailija
24/25 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös ne 9-10 aikoihin tule töihin ja lähde 15 maissa? On siinä tosiaan kestämistä. Istumatyö suurimmaksi osaksi ja kunnon tauot hyvällä palkalla. Kukapa tuollaista jaksaisi. 

kommari!

Vierailija
25/25 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mun tuntemat lääkärit tekee osa-aikaa, ne voi valita ja valitsee vapaa-ajan.

Tunnet sitten varmasti vakiintuneessa virassa olevia vanhempia lääkäreitä, ei vastavalmistuneet ja nuoremmat esim. apulaislääkärit todellakaan voi valita vapaa-aikaansa ja tehdä osa-aikaa.

Siellä sitä ollaan tytössä joulut ja juhannukset, päivystykset ja kaikki hankalimmat työajat jotta vanhemmat lääkärit pääsevät helpommalla. Välillä kaksikin vuorokautta päivystystä, ehtii nukkua pätkissä jos ehtii. Kyllä on glamour kaukana.

Vierestä seuraan, tiedän.