Onko muilla työ jossa ei ole työaikaa?
Päivällä duunissa, illalla etänä tai duunissa, viikonloppuna tapahtumia, välillä matkoja mutta aina sama palkka?
Hommat hoidettava kaikkina aikoina?
Mutta työ joka antaa paljon?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mm. opettajilla ei ole työaikaa.
Miten niin ei ole? Ei minulla ainakaan töitä öisin ja loma-aikaan ole.
😅 Kuinkas monessa ammatissa tehdään lomalla töitä?
Itse asiassa todella monessa. Se on ihan tavallista asiantuntija-ammateissa, kuten palkattomat viikonlopputyötkin. Mutta nämä rape raudoittajat eivät sitä käsitä, koska ovat itse tottuneet katsomaan työn määrää kellosta tai kalenterista.
Tässä pitää minusta olla sitten palkassa tuntuva korvaus, jos joutuu lomilla ja viikonloppuna tekemään ilmaiseksi töitä.
Paras tapa on vapaa työaika, eli työntekijä saa tehdä työ milloin haluaa. Sitten jos velvoitetaan tekemään viikonloppuna, illalla tai lomilla pitää niistä saada oikea korvaus. Mutta tässäkin, koska työntekijä saa vapauden tehdä töitä omalla aikataululla, usein hän joustaa myös hyvin, joten jos tulee yllättävä tilanne viikonloppuna ja työntekijä saadaan tavoitettua, voi hän tehdä pikkuhomman ilman ylimääräistä korvausta ja ottaa tunnit takaisin vaikka maanantai aamuna. Tai päivä venyy, niin tehdään silti homma loppuun ja ollaan seuravana päivänä lyhyemmän aikaa. Joustoa molempiin suuntiin.
Itse asiassa todella monessa. Se on ihan tavallista asiantuntija-ammateissa, kuten palkattomat viikonlopputyötkin. Mutta nämä rape raudoittajat eivät sitä käsitä, koska ovat itse tottuneet katsomaan työn määrää kellosta tai kalenterista.