Talon hankinta.. eri maku miehen kanssa
Etsimme omakotitaloa ja emme pääse yhteisymmärrykseen siitä, millainen talon tulisi olla. Ihastun itse helposti vanhoihin taloihin ja mies haluaisi modernin (joista en yleensä liioin itse syty ja jotka ovat muutenkin yleensä budjettimme ulkopuolella). Alkaa rassaamaan tämä tilanne ihan todella. Onko muilla ollut tällaista tilannetta ja mikä on ollut ratkaisu?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhasta talosta löytyy aina yllätyksiä, niitä on eri aikoina remontoitu ja niitä on työläs korjata. Oletteko käyeviä käsistä, ja onko kumpikin valmis remontoimaan?
Meillä kävi niin, että tapetointihommat jäi yksin mun kontolle, kun mies vaan on niin käsi, ettei osaa. Ei tämäkään rooli kiva ole, kun toinen selaa samalla nettiä kun itse hikoilen liistereiden kanssa. Mieti tarkkaan, sitäkö haluat vanhassa talossasi tehdä?
Miksi hikoilet liisterin kanssa, kun on suoraan seinään liimattavia non-woven tepettaja ja niihin käytetään tapettiliimaa. En ikinä enää suostu käyttämään liisteriä.
Meillä on ostateltu taloa yli 10 vuotta. Mies haluaa uudehkon, mulle kelpaa vanhempi (osaan remontoida). Uudehkot viedään käsistä ja vanhaan mies ei suostu. Olen aivan kypsä koko tilanteeseen, ei ikinä päästä pois kerrostalosta.
Miehesi on kuullut kaikista tuttujen, ja heidän tuttujensa talo-ostoista, kuinka paljon työtä ja rahaa ne vaatii... Siksi miehesi pitkittää asiaa. Ja varmasti hän on kuullut myös eroista ja niiden yhteydessä olevista hankaluuksia talon kanssa. Miehesi on fiksu, kun haluaa pysyä kerrostalossa. Ala puhumaan hänelle, että menisitte vuokralle omakotitaloon, siihen se voi suostua.
Älkää ostako taloa. Usko pois, se säästää sinutkin monelta harmita.
Taas lapsellinen provo ja menee kuin häkä
Pelkästään noilla spekseillä ei ainoakaan ihminen taloa osta.
Täällä moni kommentoija ajattelee, että moderni on sama asia kuin uusi. Ei ole. Näitä nykyaikaisia, moderneja taloja on ollut jo ihan hyvin aikaa saatavilla, ja kyllä niihin vanhempiinkin pitää alkaa pikkuhiljaa ylläpitoremontteja tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on todella huono aika ostaa taloa... Yhtään ei voi tietää, miten päin honkia asiat menee ylipäätään. Talot, etenkin pienissä kunnisssa, niiden arvo tulee romahtamaan, eikä ne mene enää kaupaksi.
Kannatti tai ei, asuntokauppaa käydään nytkin koko ajan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on todella huono aika ostaa taloa... Yhtään ei voi tietää, miten päin honkia asiat menee ylipäätään. Talot, etenkin pienissä kunnisssa, niiden arvo tulee romahtamaan, eikä ne mene enää kaupaksi.
Kannatti tai ei, asuntokauppaa käydään nytkin koko ajan.
eri
No, se on jokaisen oma asia tietenkin. Saa ostaa. Tekee ihmiset paljon muitakin virheitä elämässään. Yksi ihmeellinen asia onkin se, miksi niin monien pitää tehdä samat virheet elämässään, eikä kuuntele viisaampien neuvoja, jotka ovat jo ne virheet kokeneet elämässään?
Vanhaa joutuu remontoimaan yleensä heti, uutta vähän myöhemmin. Kumpaa haluatte?
Meillä ratkaisu kaikkiin mielipide-eroihin oli määritellä tärkein kriteeri. Meillä se oli budjetti ja se että remontteja ei tarvitse alkaa tehdä. Sitten aloimme käydä läpi taloja jotka täyttivät kriteerit ja kun ensimmäinen sellainen löytyi, ostimme sen. Etsintä kesti noin puoli vuotta.
Ei mene edes pk-seudulla tällä hetkellä.