Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnen häpeää siitä, että en onnistu laihtumaan.

Vierailija
26.07.2022 |

Tiedän, miten pitäisi elää jotta laihtuisin, mutta en vaan saa tapahtumaan niitä pysyviä muutoksia elintapoihini. Vakavasti jo harkitsen ryömimistä johonkin koloon. Mietin, että jos linnoittautuisin kotiini etten kohtaa naapureita. Jos en menisi enää loman jälkeen töihin. Jos en enää tapaisi ystäviäni ja sukulaisiani. Onko kukaan muu yhtä säälittävässä tilanteessa? Tai päässyt siitä pois?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeäsi ei kuitenkaan ole niin suuri, että viitsisit tehdä mitään laihtuaksesi? Mutta tänne kirjoitat? Mulla on yks tommonen työkaveri. Sitä ei kestä kukaan. Sinut kuule eristetään pian ilman että sun täytyy itse tehdä mitään ratkaisuja!

Vierailija
2/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, että sellaiset kuin sinä heitätte elämän hukkaan. Hyvä ystävä kuoli juuri syöpään viime kuussa. Miksi hän ei saanut elää, ja sinä puolestasi hautautua sinne kotiisi jo aikaa sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo häpeä ja negatiiviset tuntemukset itseä kohtaan ei voi auttaa sua sun tilanteen kanssa, päinvastoin. Lähe eka muuttaan asennettas itseäs kohtaan, niin saatat jossain välissä tuntea olevas niiden terveellisten elintapojen arvoinen. Tuolleen muutoskin voi onnistua.

Vierailija
4/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa meistä pullukoista on tuntenut asian vuoksi häpeää.

Tärkentä on päästä tunteen yli ja yrittää joko hyväksyä omat lihat tai muuttaa elämäntapoja terveellisemmiksi.

Kotona piileskeleminenaiheuttaa vaan lisää mt-ongelmia.

Vierailija
5/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa, että sellaiset kuin sinä heitätte elämän hukkaan. Hyvä ystävä kuoli juuri syöpään viime kuussa. Miksi hän ei saanut elää, ja sinä puolestasi hautautua sinne kotiisi jo aikaa sitten?

Oletpa sinä kiva ihminen kun toivot toisen kuolemaa. Haistapa kuule paska.

Vierailija
6/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta nyt ystäväsi on paremmassa paikassa poissa sinun ikävästä seurastasi.

Vierailija
7/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut lääkärien ja ravitsemusterapeuttien tukea? Ja voiko olla kyse tunteiden säätelystä syömisellä ja juomisella? Jos sinulla on hoitamaton mielialahäiriö, se voi vaikeuttaa huomattavasti painonhallintaa.

Kai olet lukenut Patrik Borgin kirjoja ja blogeja? Moni yrittää laihduttaa väärällä tavalla, mikä pahentaa ongelmaa entisestään. Voimia sinulle.

Vierailija
8/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi itsesääli nyt ikkunasta ulos. Mun ongelma on, etten liho, mutta palkkasin personal trainerin joka teki mulle ruoka- ja treeniohjelman ja 2krt/kk kävi mun kanssa treenaamassa ja näyttämässä uudet liikkeet niin johan alkoi massa nousemaan. En ollut lihonut 37-vuotisen elämäni aikana juuri ikinä, mutta nyt sain terveellisesti massaa päälle. Luulisi että tuo sama toimii myös päin vastoin, jos vaan motivaatiota on. Sitä varten ne personal trainerit on olemassa; ei pelkästään bikini fitnessiä..

Vierailija
9/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtaosa meistä pullukoista on tuntenut asian vuoksi häpeää.

Tärkentä on päästä tunteen yli ja yrittää joko hyväksyä omat lihat tai muuttaa elämäntapoja terveellisemmiksi.

Kotona piileskeleminenaiheuttaa vaan lisää mt-ongelmia.

Paras tietenkin tulee jos hyväksyy itsensä ja muuttaa elämäntapoja terveelliseksi.

Vierailija
10/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun aikasi tulee vielä. Sinä et ole säälittävä, eikä sinussa ole mitään hävettävää. Se, millainen olet ulkoisesti juuri tällä hetkellä, ei määrittele sinua sisäisesti mitenkään. Minä ajattelen sinusta niin. Ja uskon, että olet ainakin minun silmissäni myös ulkoisesti kaunis, vaikka en ole sinua nähnytkään.

Vierailija
11/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun aikasi tulee vielä. Sinä et ole säälittävä, eikä sinussa ole mitään hävettävää. Se, millainen olet ulkoisesti juuri tällä hetkellä, ei määrittele sinua sisäisesti mitenkään. Minä ajattelen sinusta niin. Ja uskon, että olet ainakin minun silmissäni myös ulkoisesti kaunis, vaikka en ole sinua nähnytkään.

Kiitos tästä ap

Vierailija
12/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut lääkärien ja ravitsemusterapeuttien tukea? Ja voiko olla kyse tunteiden säätelystä syömisellä ja juomisella? Jos sinulla on hoitamaton mielialahäiriö, se voi vaikeuttaa huomattavasti painonhallintaa.

Kai olet lukenut Patrik Borgin kirjoja ja blogeja? Moni yrittää laihduttaa väärällä tavalla, mikä pahentaa ongelmaa entisestään. Voimia sinulle.

En usko että tarvinnut lääkäriä tai ravitsemusterapeuttia, ei ole kiinno tiedosta miten pitäisi toimia. Ja kyllä on aika pitkälle kyse tunteiden säätelystä ja stressin hallinnasta syömisen avulla. Patrik Borg on tuttu. Kiitos sinulle vastauksestasi.

Vierailija
13/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihtuu, se vain tapahtuu yleensä hitaasti. Ja jos vahingossa ottaa jotain makeaa, saa aloittaa kohta alusta. 

Vierailija
14/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeäsi ei kuitenkaan ole niin suuri, että viitsisit tehdä mitään laihtuaksesi? Mutta tänne kirjoitat? Mulla on yks tommonen työkaveri. Sitä ei kestä kukaan. Sinut kuule eristetään pian ilman että sun täytyy itse tehdä mitään ratkaisuja!

Eli millainen? Minä en puhu läskeistäni/häpeästäni/laihduttamisesta koskaan.

Ap

Vierailija
15/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri , tää on tärkein asia mitä ihmisil ei vaa valitettavasti oo ollenkaa asias ku asias ... ja se on myös tosi iso asia laihduttamisessa ja yleensäkki elämäntapojen muuttamisessa , opettele hallitsee sun mieli ja masteroi sun itsekuri ni sä pystyt ihan mihin vaan .  yleensä ihmisil jotka kamppailee ylipainonkaa ni ne ei ees yritä oikeesti , ne ei oo valmiita sitoutuu siihen juttuu , sun mieli täytyy olla vahva , nää iso kuva aina kaikessa ... nää tulee 30v mieheltä joka jätti kaiken turhan 5 vuotta sitte , ja turhal mä tarkotan alkoholi , rööki , roskaruoka , ja ylipäätään kaiken negatiivisen .. mä oon 5 vuotta eläny huippu terveellistä elämää , syöny oikeeta ruokaa ja masteroinu mun itsekurin treenaamal joka ikinen aamu ennenku mä teen mitää muuta , mä mä oon ihan eri ihminen nykysi , mun koko maailmankuva muuttu ihan totaalisesti 

Vierailija
16/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekuri tosiaan puuttuu usealta nykyihmiseltä.

Mulla sitä on. Lopetin seinään lääkkeiden väärinkäytön sekä alkoholin- ja huumeiden käytön ilman mitään hoitoja tai katkopaikkoja.

Käyttö oli kestänyt hieman yli 20 vuotta.

Tupakointia vähensin askista noin viiteen tupakkaan päivässä.

Ylipainoa ei ole ollut eikä tule olemaan.

Vierailija
17/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tunnelmat. Joka ilta nukkumaan mennessä ajattelen, että tämä päivä meni taas mässätessä, huomenna aloitan uuden elämän. Ja pskat! En ikinä saa itseäni niskasta kiinni. Ongelmana on se, että pidän itsestäni tällaisenakin, joten en löydä mistään motivaatiota laihduttaa. Ainoa (hyväkin) syy voisi olla terveys, mutta pidän liikaa makoilusta ja herkuista, että tekisin asialle jotain. Miestä ei ole, enkä sellaista haluakaan joten senkään takia ei tarvitse näyttää hyvältä. Mutta terveellistä tämä ei ole, se on varma.

Vierailija
18/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleppa kuukaus syömättä

Vierailija
19/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoaminen voi olla joillekki helpompaa kuin vain vähän syöminen. Kun on syömättä, ei tunne jatkuvasti nälkää. Paastoamisessa on myös omanlaisia terveyshyötyjä, aivan tutustumisen arvoinen asia

Vierailija
20/41 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkäriltä se uusi ihmeellinen laihispiikki. Oolla alkava lääke. Häpeä on ihan saakelin raskas tunne, joko rankat keinot kehiin tai pakko opetella pois häpeästä ja ok kiloineen. Tsemppiä!