Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteella valitset vuokralaisen?

Vierailija
26.07.2022 |

Otatko ensimmäisen hyvän vain haluatko tutustua mahdollisimman moneen? Mitkä tekijät vaikuttaa?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttöä siitä että osaa hoitaa raha-asiansa. Luottotiedot siis oltava kunnossa ja vakituinen työpaikka. Teen aina alkuun määräaikaisen sopimuksen, ja haluan sopimukseen että ennen sopimuksen uudistamista voin käydä tarkistamassa asunnon kunnon. Jos puolen vuoden aikana vuokranmaksu on sujunut moitteetta, naapurit eivät ole valittaneet, eikä tarkastuskäynnillä tule vastaan tuhottua kämppää, teen pidemmän sopparin. Mielellään silti vielä esim vuoden määräaikaisuus, lyhyempi jos vuokralainen haluaa, tai sitten laitan sopimukseen että jos vuokralainen haluaa irtisanoa sopimuksen aiemmin, se on ok mutta omalta puolelta en voi irtisanoa ennen kuin määräaika päättyy.

Vierailija
22/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttöä siitä että osaa hoitaa raha-asiansa. Luottotiedot siis oltava kunnossa ja vakituinen työpaikka. Teen aina alkuun määräaikaisen sopimuksen, ja haluan sopimukseen että ennen sopimuksen uudistamista voin käydä tarkistamassa asunnon kunnon. Jos puolen vuoden aikana vuokranmaksu on sujunut moitteetta, naapurit eivät ole valittaneet, eikä tarkastuskäynnillä tule vastaan tuhottua kämppää, teen pidemmän sopparin. Mielellään silti vielä esim vuoden määräaikaisuus, lyhyempi jos vuokralainen haluaa, tai sitten laitan sopimukseen että jos vuokralainen haluaa irtisanoa sopimuksen aiemmin, se on ok mutta omalta puolelta en voi irtisanoa ennen kuin määräaika päättyy.

Unohdin minita että vuokratakuita en vaadi ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen nörttipoika. Ja kysyn myös mitä opiskelevat.

Ei tule aiheuttamaan naapureillekaan häiriötä.

Vierailija
24/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni muutti kotoa pois talvella ja hän sai sen yksiön minkä halusikin, vuokranantaja ilmoitti asiasta lähes heti.

Tyttärelläni on vakituinen hyvä työpaikka sellaiselta alalta, että jo siitä tietää, että hän ei ole mikä tahansa nuori aikuinen, vaan vastuuntuntoinen ja järjestelmällinen ihminen. Hän maksoi tietenkin takuut yms. itse ongelmitta, hän on hyvin rauhallinen ja vakaa, ei omista lemmikeitä ja ei ole muuttamassa aikoihin alueelta pois.

Vierailija
25/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista siivouspalvelua. Eli joko omaiset siivoaa tai siivous on ostettava.

Tunnen suuren joukon eläkeläisiä ja ihan itse siivoavat ja paremmin kuin monet tuntemani 25-45v.

Heidän pitää siivota myös 90-vuotiaana ja jos on syöpä. Ilmaista siivouspalvelua ei ole edes 100 - vuotiaalle.

Vierailija
26/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli, että vuokralaista ei voi valita, asuntoja niin paljon tyhjillään.

Tämä vähän riippuu. Hyviin asuntohin voi valita vuokralaisen. Huonompikintoisiin syrjäkulmalla varmaankaan ei. Omakotitalosta ei tarvi tehdä edes vuokrailmoitusta, niistä tulee kyselyjä kun puskaradio kuulee, että edellinen on lähdössä.

Itse valitsen vuokralaiseksi sellaisen, jolla on luottotiedot kunnossa ja rahaa sopimusvakuuteen (en hyväksy kelan vakuuksia, koska ne on käytännössä hyödyttömiä jos jotain oikeasti sattuu) ja jonka asunnontarve tuntuu sopivan yhteen tarjolla olevan asuntoni kanssa. Toisin sanoen, perhekoko sopii k.o. asuntooon, työpaikka tai opiskelupaikka sen sijaintiin, tuntuu olevan tuloja sen verran kuin tämä asunto vaatii - ja etenkin noiden omakotitalojen kohdalla, että perhe tuntuu ymmärtävän, miten omakotitaloissa asutaan (lumityöt, pihatyöt, tulisijat, tuhkan käsittely, ilmanvaito yms.)

Monessa 100 000 asukkaan kaupungissa ei voi valita vuokralaista, asiasta oli juttu lehdessä.

Pelkästään Helsingissä on yli 3000 vuokra-asuntoa tyhjänä.

Vierailija
27/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista siivouspalvelua. Eli joko omaiset siivoaa tai siivous on ostettava.

mä kyllä siivoan itse.

-35v eläkeläinen

Vierailija
28/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen suuren joukon eläkeläisiä ja ihan itse siivoavat ja paremmin kuin monet tuntemani 25-45v.

Heidän pitää siivota myös 90-vuotiaana ja jos on syöpä. Ilmaista siivouspalvelua ei ole edes 100 - vuotiaalle.

Ilmaista siivouspalvelua ei tule missään vaiheessa elämää. Joko omaiset siivoaa tai siivous on ostettava.

Vierailija
29/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mä kyllä siivoan itse.

-35v eläkeläinen

Hyvä, kun jaksat vielä 100 - vuotiaana siivota niin hyvä.

Vierailija
30/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni muutti kotoa pois talvella ja hän sai sen yksiön minkä halusikin, vuokranantaja ilmoitti asiasta lähes heti.

Tyttärelläni on vakituinen hyvä työpaikka sellaiselta alalta, että jo siitä tietää, että hän ei ole mikä tahansa nuori aikuinen, vaan vastuuntuntoinen ja järjestelmällinen ihminen. Hän maksoi tietenkin takuut yms. itse ongelmitta, hän on hyvin rauhallinen ja vakaa, ei omista lemmikeitä ja ei ole muuttamassa aikoihin alueelta pois.

ja isot tissit.

Vierailija
31/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeläinen joka on raitis on paras vaihtoehto. vuokran maksu kyky on varmempi kuin opiskelijalla tai työtätekevällä.

lisäksi eläkeläinen voi tehdä välillä töitä. periaatteessa suunta on vain ylöspäin eikä voi tippua pohjalle.

Vierailija
32/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmän tiliotteen tarkistan. Erittelyineen.

Että sellainen fantasia tänään. Miksi sä vaivaudut mitään vastaamaan, kun et ole vuokranantaja, vaan vuokralainen itse?

Minulla kyllä on maatila länsisuomessa jota vuokraan. Uusi laki joka höllentää ulosottovelallisia, on harhaan johtava. Tästä syystä tiliotteet tarkastan.

Vierailija
33/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksuhäiriöitä, töissä ja pärstän perusteella elää terveellistä elämää.

Vierailija
34/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli, että vuokralaista ei voi valita, asuntoja niin paljon tyhjillään.

Tämä vähän riippuu. Hyviin asuntohin voi valita vuokralaisen. Huonompikintoisiin syrjäkulmalla varmaankaan ei. Omakotitalosta ei tarvi tehdä edes vuokrailmoitusta, niistä tulee kyselyjä kun puskaradio kuulee, että edellinen on lähdössä.

Itse valitsen vuokralaiseksi sellaisen, jolla on luottotiedot kunnossa ja rahaa sopimusvakuuteen (en hyväksy kelan vakuuksia, koska ne on käytännössä hyödyttömiä jos jotain oikeasti sattuu) ja jonka asunnontarve tuntuu sopivan yhteen tarjolla olevan asuntoni kanssa. Toisin sanoen, perhekoko sopii k.o. asuntooon, työpaikka tai opiskelupaikka sen sijaintiin, tuntuu olevan tuloja sen verran kuin tämä asunto vaatii - ja etenkin noiden omakotitalojen kohdalla, että perhe tuntuu ymmärtävän, miten omakotitaloissa asutaan (lumityöt, pihatyöt, tulisijat, tuhkan käsittely, ilmanvaito yms.)

Monessa 100 000 asukkaan kaupungissa ei voi valita vuokralaista, asiasta oli juttu lehdessä.

Pelkästään Helsingissä on yli 3000 vuokra-asuntoa tyhjänä.

Voi olla. Mulla on asuntoja Tampereella ja Hämeenlinnassa ja ihan nyt lähikuukausinakin on voinut valita.

Vierailija
35/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot kunnossa. Vakituinen tulo (opiskelijalla asumistuki, eläke, palkka). Ystävällinen ja kohtelias ja muuten fiksun oloinen. Sellainen jonka luulen viihtyvän ( esim lyhyt matka kouluun tai työpaikalle). Jos pitää valita kahdesta hyvästä niin se joka oli ensin yhteydessä.

Vierailija
36/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ja ihonväri

Vierailija
37/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraan vai kauniille nuorille naisille. Jos ei ole rahaa maksaa vuokraa niin voidaan sopia vuokranmaksu muulla keinoin.

Vierailija
38/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasuomalainen, työpaikka ja ei kelan asiakas, luottotiedot kunnossa, siisti ja käytöstavat omaava

Vierailija
39/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantasuomalainen, luottotiedot, opiskelija tai työssäkäyvä. Elukoista voin neuvotella. Sukupuolella ei ole väliä. Välittäjä hoitaa esivalinnan ja antaa mulle vain osan hakemuksista.

Nykyinen on parikymppinen amiksesta jo valmistunut amk-opiskelija joka käy töissä. Muutti suoraan äidin helmoista ja aika perusasioita sille on pitänyt neuvoa. Kohta tulee vuosi täyteen ja arvon lähetänkö indeksikorotuksen vai haluanko pitää hänet. Täytyy varmaan pirauttaa naapurille ja kysyä onko ollut mitään häiriötä tupareiden jälkeen.

Vierailija
40/62 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistaa näistä läpi sama asenne kuin kunnallisilla vuokranatajafirmoilla on eli mieluiten vuokrataan opiskelija NAISELLE, vaikka miesehdokkailla olisi luottarit kunnossa ja tuloja niin joutavat silti listan pohjalle. Milloinkohan yhteiskunta herää tähän vääryyteen? Miehiä pidetään mielummin asunnottomina teltoissa kuin että annetaan vuokrakämppä, niitä on muuten jatkuvasti n. 3000 vapaina pelkästään Helsingissä.

Ja miksi kelan tuilla elävä olisi huono vuokralainen? Silloinhan vuokranmaksu on taattua kelan toimesta, työpaikasta taas voi saada kenkää, tulla lomautetuksi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme