Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Läheinen kuoli puoli vuotta sitten enkä oikein vieläkään voi katsoa hänen kuvaa itkemättä

Vierailija
25.07.2022 |

Tai useimmista koskettavista lauluista tulee myös itku. Normaalia vai olenko jotenkin traumatisoitunut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia, itku voi tulla vielä useamman vuodenkin jälkeen kun enemmän muistelet jotakuta. Ajan myötä pahin tuska toki helpottaa ja taantuu eräänlaiseksi mukana kulkevaksi haikeudeksi.

Vierailija
2/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla, tai 7kk on hänen kuolemastaan. Itken lähes joka ilta. Ikävä on niin suunnaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei surulle mitään aikarajaa ole olemassa. Ihan normaalia

Vierailija
4/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it.

Vierailija
5/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkemisessä ei ole mitään pahaa, se on vain tässä häpeäkulttuurissa painettu niin alas. Jos pystyt itkusta huolimatta elämään kuitenkin suht ok arkea, niin ei mitään syytä huoleen. Eri asia jos et edelleenkään söisi ja itkisit päivät pitkät. Surun käsittely vie aikaa ja sille kannattaa antaa aikaa, tunteiden taustalle patoaminen olosta vasta vaikean tekee.

Vierailija
6/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että pitkään läheisen kuolemaa itkevät ovat muutenkin läheisriippuvaisia ja elämää eletään muiden kautta. Eli kannattaisi miettiä myös tältä kannalta asiaa.

Vierailija
7/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli vähän yli kaksi vuotta sitten. Toisinaan vieläkin ikävä, joka saa itkemään, vaikka hän oli jo 89v.

Vierailija
8/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka läheinen kuollut oli. Äitiäni surin/suren pitkään, isän kuolema oli lähinnä iloinen yllätys.

Vierailija
9/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään outoa. Suru on läsnä vahvimmin vuoden ajan. Toinen vuosi menee asian hyväksymiseen. Sitten alkaa jotenkin sopeutua. Näin minulla järkyttävien asioiden käsittely menee.

Viime talvena tuttavani menehtyi syyttömänä traagisessa onnettomuudessa. Kuolema tuli täysin yllättäen, ihminen oli aivan ihana. Nyt puoli vuotta myöhemmin kykenen itkemättä ajattelemaan asiaa.

Vierailija
10/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että pitkään läheisen kuolemaa itkevät ovat muutenkin läheisriippuvaisia ja elämää eletään muiden kautta. Eli kannattaisi miettiä myös tältä kannalta asiaa.

tässä hyvä esimerkki tyypistä joka täräyttäisi sulle puolen vuoden jälkeen päin naamaa ai vieläkö sä tota suret..jep jep, tunteensa patoavathan ne yleensä kärsiikin liiallisesta empatiasta.

Vierailija
11/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä kuolee kokoajan. Säkin joskus.

Vierailija
12/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk on vielä lyhyt aika eikä ikävälle ja surulle ole aikarajaa. Itse menetin läheiseni 1,5v sitten ja vasta oli ilta kun itkin ikävää kuullessani häneen liittyvän laulun. Pääosin on sellainen haikea kaipaus,välillä ikävä avaa hanat.

Vierailija
13/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkaita ihmisiä surraan kauan ja hartaasti. minulle sitä oli aikoinaan rakas pappani jonka kuolemaa surin monta vuotta. toisaalta mummini kuoli viime vuonna ja häntä en juuri jäänyt kaipaamaan . kuulostaa kylmältä mutta hän sanoi niin hirveitä asioita minulle, ettei sopu ollut enää mahdollinen . syytti minua ties mistä loppuun asti. kuten sanottua hänen kuolemansa kosketti minua hyvin vähän valitettavasti. välillä mietin hänen elämäänsä mutta itkua ei ole tainnut tulla hänen vuokseen vain lievä helpotus ettei tarvitse enää olla inhon kohteena sieltä.

Vierailija
14/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, oletettavasti itkua riittää vielä pitkäksi aikaa. Mulla menossa kuudes vuosi, eikä kyynelet ole vielä loppuun itketyt. Vähän vähemmän vihloo, mutta toisinaan aika kovin, edelleen.

Vierailija
15/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä, suru ja itku on täysin normaalia, vaikka aikaa olisi kulunut useita vuosia. Antaa ikävienkin tunteiden tulla ja mennä. Ei kannata yrittää tukahduttaa surua, muuten sitä kertyy mieleesi kuin vettä sateella saaviin.

Vierailija
16/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru kuuluu normaaliin tunne-elämään joka terveellä ihmisellä on. Sairaalla ei ole välttämättä tunteita.

Vierailija
17/17 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulta kuoli läheisimpäni, itkin noin 1,5 vuotta päivittäin. Sitten elämääni tuli muita muutoksia ja iloisia yllätyksiä ja suru alkoi väistyä. Vieläkin muistelen häntä monta kertaa päivässä, mutta enää en aina itke edes joka viikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi