Miten työttömänä pystyy muuttaa jos ei saa kasaan rahoja takuuvuokraan??
Tt tuesta ja toimeentulotuesta mahdoton säästää yli 1000e. Kela ei anna jos muuttaa mukavuussyistä. Itse haluaisin muuttaa koska alue on rauhaton ( paljon huume hörhöjä ja se lisää ahdistusta...)
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on ap sinulle motivaatiota työnhakuun. Mitä enemmän siihen panostat, sitä todennäköisemmin saat paikan ja sitä kautta takuuvuokran kasaan helposti.
No olen hakenut töitä 3 kuukautta nyt joten en voi turvautua siihen että saisin. minua on myös työvalmentaja auttanut työnhaussa ja hakemuksissa mutta ei ole tärpännyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sossu maksaa vuokratakuun.
Miten maksaa jos muuttoon ei ole pätevää syytä?!
No miksi sitten muutat ilman pätevää syytä?
Koska tällä alueella asuu paljon huumehörhöjä, sanoin jo. Lisäksi kämppä on huonokuntoinen.
Sossuloisena eletään siellä, missä rahat riittää eikä nirsoilla. Menet töihin niin saat muutettua paremmalle alueelle. Itse tosin asun sossuloisenakin alle 2km päässä keskustasta oikein rauhallisella alueella. Elämä on valintoja :)
Joo kiva tulla joka päivä yömyöhään kotiin jkun ulko-oven edessä maksaa känni örhö.
Mistä työttömän täytyy tulla joka päivä yömyöhään?
Baarista tietenkin, höppänä!
Höppänä, nythän vastasit itse itsellesi mistä ne rahat löytyy.
Miksi luulet, että minä tarvitsisin rahaa? Tai että rahaa saisi baarista?
Tuohon takuuvuokraan jota juuri kaipailit?
Miksi luulet, että minä sitä kaipailin? Oletko niin höppänä, ettet käsitä täällä olevan muitakin kuin sinä ja ap? Minä siis en ole ap enkä aikeissa muuttaa yhtään mihinkään. Enkä edes ole työtön.
Ehkä siksi että vastasit ap:lle esittämääni kysymykseen.
Et kohdentanut kysymystäsi henkilökohtaisesti ap:lle. Sinun pitää tajuta, että keskustelupalsalla kysymykseen voi vastata kuka tahansa, jos et erikseen kerro, kenelle kysymyksesi esitätä. Toki siltikin siihen voi vastata kuka tahansa, koska täällähän nyt kuka vaan voi esittää ketä vaan. Voi jopa olla, että tämänkin viestin kirjoitat itse itsellesi vastauksena :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos muuttaa halvempaan, saat kyllä maksusitoomuksen takuuvuokraan.
Nimen omaan jos muutata halvempaan saat takuuvuokran sosiaaliviraston puolelta,Et Kela!
Kyllä mä sain kelalta. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on ap sinulle motivaatiota työnhakuun. Mitä enemmän siihen panostat, sitä todennäköisemmin saat paikan ja sitä kautta takuuvuokran kasaan helposti.
No olen hakenut töitä 3 kuukautta nyt joten en voi turvautua siihen että saisin. minua on myös työvalmentaja auttanut työnhaussa ja hakemuksissa mutta ei ole tärpännyt.
Ei edes puhelinmyyntiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puhelinmyyntiin?
Puhelinmyynnistä tienaa vähemmän kun tuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puhelinmyyntiin?
Ei mene noin. Monissa paikoissa on nykyisin takuutuntipalkka, jonka saa tuli myyntiä tai ei. Itse olin paikassa, jossa takuupalkka oli lähemmäs 11€/tunti. Kyllä siinä kokopäiväisesti jo ihan hyvät tulot saa kasaan.
Olisin saanut töitä mutta olis pitänyt muuttaa eikä ollut rahaa. Kelasta en saanut muuttorahaa. Ollaan sitten työttömänä ei voi mitään.
Hyvä vaan, ettei loisille kaikkea makseta. Loisiminen on kuitenkin useimmilla oma valinta.
Työtön 45 kirjoitti:
Olisin saanut töitä mutta olis pitänyt muuttaa eikä ollut rahaa. Kelasta en saanut muuttorahaa. Ollaan sitten työttömänä ei voi mitään.
Sosiaalitoimesta olisit saanut. Jatkoa varten vinkiksi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tällä alueella asuu paljon huumehörhöjä, sanoin jo. Lisäksi kämppä on huonokuntoinen.
Sossuloisena eletään siellä, missä rahat riittää eikä nirsoilla. Menet töihin niin saat muutettua paremmalle alueelle. Itse tosin asun sossuloisenakin alle 2km päässä keskustasta oikein rauhallisella alueella. Elämä on valintoja :)
Joo kiva tulla joka päivä yömyöhään kotiin jkun ulko-oven edessä maksaa känni örhö.
Miksi luulet, että minä sitä kaipailin? Oletko niin höppänä, ettet käsitä täällä olevan muitakin kuin sinä ja ap? Minä siis en ole ap enkä aikeissa muuttaa yhtään mihinkään. Enkä edes ole työtön.
Et kohdentanut kysymystäsi henkilökohtaisesti ap:lle. Sinun pitää tajuta, että keskustelupalsalla kysymykseen voi vastata kuka tahansa, jos et erikseen kerro, kenelle kysymyksesi esitätä. Toki siltikin siihen voi vastata kuka tahansa, koska täällähän nyt kuka vaan voi esittää ketä vaan. Voi jopa olla, että tämänkin viestin kirjoitat itse itsellesi vastauksena :D
Voi kiitos tiedosta, oi sinä Suuri Valistaja
Asunnon voi tuhota, silloin kaupungin on pakko järjestää uusi paikka. Jos ei ole omaisuutta, niin teltta-asuminen on kanssa ihan hyvä vaihtoehto ainakin osan vuodesta. Sitten jos kesällä saat tarpeeksi säästettyä niin voit muuttaa asuntovaunuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiitos tiedosta, oi sinä Suuri Valistaja
Ole hyvä, sinä Pieni Typerys <3
Vierailija kirjoitti:
Asunnon voi tuhota, silloin kaupungin on pakko järjestää uusi paikka. Jos ei ole omaisuutta, niin teltta-asuminen on kanssa ihan hyvä vaihtoehto ainakin osan vuodesta. Sitten jos kesällä saat tarpeeksi säästettyä niin voit muuttaa asuntovaunuun.
Jos itse tuhoaa asunnon, tasan ei saa uutta tilalle. Sitten pitää mennä sinne telttaan asumaan.
Itse olen maksanut uuden asunnon takuuvuokran edellisen asunnon takuuvuokralla. Senhän saa takaisin, jos on pitänyt asunnon kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen maksanut uuden asunnon takuuvuokran edellisen asunnon takuuvuokralla. Senhän saa takaisin, jos on pitänyt asunnon kunnossa.
Mutta eikö takuuvuokra tulee maksaa melko heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes puhelinmyyntiin?
Lehtikustantajien toimistoissa maksetaan myyjille Tes:n mukainen palkka ja provikat .
Ap. Tee asiat peräkkäin. Etsi ensin itsellesi työ ja sen jälkeen asunto. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö takuuvuokra tulee maksaa melko heti?
Kyllä. Jo ennen muuttoa. Ja vanhaa et saa takaisin vasta kuin muuton jälkeen, joten ei toimi tuo systeemi.
Nimen omaan jos muutata halvempaan saat takuuvuokran sosiaaliviraston puolelta,Et Kela!