Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on koota palapeli?

Vierailija
25.07.2022 |

Lopputulos on sama kuva kuin laatikon kannessa.
Kun se on valmis, palat laatikkoon.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on myös mysteeripalapelejä, missä kuva on eri kuin laatikon kannessa.

Vierailija
42/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ymmärrä. OIkeasti kun miettii, että kuinka paljon on vaikkapa yksinäisiä vanhuksia, joita voisi käydä ulkoiluttamassa. Ja ihan totta mietin näin. Eivät kaikki harrastukset nyt toki ole mitenkään järkeviä mutta palapelit ovat hulluimmasta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellä on luontainen taipumus luoda järjestystä kaaokseen. Palapelin kokoaminen on oiva tapa toteuttaa tätä taipumusta tyydyttävällä tavalla.

Vierailija
44/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sellaisen on ostanut, kannattaahan se koota. Ja miksi ostaa, jos ei tykkää kokoamisesta?

Vierailija
45/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla logiikalla missään vapaa ajan jutuissa ei ole järkeä

Mitä järkeä käyttää tunteja kokkaamiseen, kun lopputulos on sama kuin kuvassa ja sen syö minuuteissa?

Vastaus ap:n polttavaan kysymykseen: Kaikki ollaan erilaisia (ooh) ja tykätään eri asioista (ohooo)

Vierailija
46/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on kutoa villasukkia ajanvietteeksi? Ne voi valmiina laittaa jalkoihin. Olen koonnut palapelejä ajanvietteeksi, mutta ei se onnistumisen tunne kauan kestä. Kehotan haastamaan omia kädentaitoja ja kutomaan vaikka pipon. Villasukat on kuitenkin parasta.

Vierailija
47/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muksut on halunneet kokoamamme palapelit kehyksiin ja tauluiksi huoneisiinsa.

Mä tykkään tehdä palapelejä, mutta en käsitä, miksi joku haluaa sellaisen ripustaa seinälle! Laitatteko myös yhtä huonolla kuvanlaadulla olevia julisteita seinälle?

Vierailija
48/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuin suuri osa liikuntaharrastuksista. Mitä järkeä on jalkapallossa? Potkitte kavereiden kanssa jotain palloa kentällä. Ei siitä jää kenellekään mitään käteen.

Vierailija
49/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palapeli auttaa sydänsuruihin, stressiin, vähän mihin tahansa paitsi nivelkipuihin, joita se pahentaa kun jäät nököttämään kyyryyn sen kanssa.

Sitä voi koota muutaman palan kerralla tai uppoutua, tai itse nykyisin teen aina samaa nettipalapeliä ja tavoittelen uutta ennätystä.

Aivot lepäävät kun saavat purtavakseen tuollaisen valmiin luun, missä on riittävästi käsiteltävää. Mun pää on kuin tietokone, joka suuttuu jos ei anneta purtavaa. Ymmärrän, ettei sovi kaikille, mutta joillekin se on todella hyvä harrastus. Ja veikkaan, että maailmassa on aika paljon ihmisiä, jotka hyötyisivät siitä.

Vierailija
50/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä jos missä aivot lepää muusta paitsi palapelin kokoamisesta . Pääsee täysin irti murheista hetkeksi .

Vierailija
51/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppi keskittymään ,kaikki ei tapahdu hetkessä ja aika kuluu huomaamatta ,turhia yksin murehtimatta!

Kyllä! Ja vaatii kärsivällisyyttä, joka lienee monelta hukassa.

Vierailija
52/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jigsawplanet.com. Siellä voit tehdä palapelejä, ei ole palat hukassa.

Vierailija
53/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannen palan palapeli tulee koottua päivässä ellei ole isoja alueita samaa tasaista väriä. Mitä enemmän yksityiskohtia sitä helpompi koota. Aivojumppaa joka kehittää keskittymistä. Itse en ole vuosiin kyennyt lukemaan kirjoja joten palapeleillä olen parantanut keskittymiskykyä. Tänä vuonna jo liki 20 peliä koonnut. Hinnat näilläkin noussut liikaa ettei enää oikein raski ostaa kun postimaksutkin niin korkeat. Jos jostain löytää edullisesti ja tilaa, seuraavalla kerralla hinta on tuplaantunut tai postimaksu moninkertaistunut. Olenkin todennut että suomalaiset yritykset eivät halua myydä tavaroitaan.

Vau, melkoinen Pro olet. Mulla meni varmaan pari kuukautta, mutta nautin joka hetkestä. Palapelit on tosiaan mukavia, ihan iskee himo ja samalla myös flow, ja pitäisi malttaa mennä nukkumaankin.

Vierailija
54/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhannen palan palapeli tulee koottua päivässä ellei ole isoja alueita samaa tasaista väriä. Mitä enemmän yksityiskohtia sitä helpompi koota. Aivojumppaa joka kehittää keskittymistä. Itse en ole vuosiin kyennyt lukemaan kirjoja joten palapeleillä olen parantanut keskittymiskykyä. Tänä vuonna jo liki 20 peliä koonnut. Hinnat näilläkin noussut liikaa ettei enää oikein raski ostaa kun postimaksutkin niin korkeat. Jos jostain löytää edullisesti ja tilaa, seuraavalla kerralla hinta on tuplaantunut tai postimaksu moninkertaistunut. Olenkin todennut että suomalaiset yritykset eivät halua myydä tavaroitaan.

Mullakin tulee 6 tunnissa valmiiksi 1000 palan peli . Teen mielelläni sarjakuva piirtäjän palapelejä , niistä voi hakea tiettyä palaa helposti .

Vierailija
55/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkään en ymmärrä. OIkeasti kun miettii, että kuinka paljon on vaikkapa yksinäisiä vanhuksia, joita voisi käydä ulkoiluttamassa. Ja ihan totta mietin näin. Eivät kaikki harrastukset nyt toki ole mitenkään järkeviä mutta palapelit ovat hulluimmasta päästä.

Sulla meni monta minuuttia taas ihan hukkaan tätä ketjua lukiessa ja kommentoidessa. Tekisit sinäkin jotain HYÖDYLLISTÄ 24/7.

Vierailija
56/101 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on aamulla pukea ja syödä, kun voisi mennä suoraan arkkuun odottamaan kuolemaa?

Vierailija
57/101 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on missään?

Vierailija
58/101 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on hauskaa ajanvietettä, pitää aivojakin vireinä. Valmiiksi saaminen antaa hyvän olon tunteen.

Vierailija
59/101 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩🧩

Vierailija
60/101 |
07.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin palapeli jonka olen tehnyt oli n. 12 000 palaa. Palapelin rakentaminen kasvattaa kärsivällisyyttä. Ei oo herkkohermoisten hommaa. Ravensburgerilla on hyvät palapelit. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan